MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

świece
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42007
Strona 1 z 2

Autor:  lukasz [ czw cze 18, 2009 11:24 pm ]
Tytuł:  świece

Mam dylemat z wyborem świec zapłonowych.
Jako że nie mogę dostać Beru made in Germany, zdecydowałem się na Boscha.
Na wklejce pod maską mam podany typ W7DC (obecnie Bosch zastąpił je WR7DC+), ale gdy próbowałem takie kupić to mnie sprzedawca wyśmiał, mówiąc że to dobre do Malucha a nie do mercedesa.
W/g katalogu Bosch on-line odpowiednia świeca to WR8DC+.
Po wpisaniu do tegoż katalogu WR7DC+ można się dowiedzieć, że faktycznie jest to świeca do fiata 126, ale też do 560 jednak tylko do wersji 300KM. A mój ma 278KM.
No i o co chodzi?

Autor:  czarek12 [ czw cze 18, 2009 11:55 pm ]
Tytuł: 

Powiem szczerze ,że ostatnio z tym Boschem jest licho,na jesień kupiłem świeczki W7DC0 +KOPUŁKA+PALEC ,po 6000km świeczki wylizane-słupki ,kopułka-przebita,palec-nadpalony, wszystko wywaliłem do śmieci ,teraz swieczki NGK,KOPUŁKA +PALEC -LUKAS ,2500km i na razie OK :lol:

Autor:  lukasz [ pt cze 19, 2009 12:07 am ]
Tytuł: 

A miałeś świece made in Germany?
Jeśli tak, to mnie zmartwiłeś.
Gdzie kupowałeś?


Na wklejce pod maską jest jeszcze podany typ Championa.
Ma ktoś jakieś doświadczenia?

NGK to pewnie dobry pomysł, ale chciałem zaaplikować coś zalecanego przez MB. Jaki masz typ NGK?

Autor:  stanski61 [ pt cze 19, 2009 9:04 am ]
Tytuł: 

Witam.
Włóż NGK będzie dobrze.
[/img]http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1245394664_swiece.jpg <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Obrazek

Autor:  czarek12 [ pt cze 19, 2009 3:36 pm ]
Tytuł: 

wszystko kupione w hurtowni boscha w Krakowie,( brat handluje częsciami i tam się zaopatruje ) wszędzie made in germany, co do oznaczeń NGK to jak wykręcę jedną to podam bo nie pamiętam a nie chcę wprowadzać w błąd [cool]

Autor:  Nemo [ ndz cze 21, 2009 8:10 pm ]
Tytuł:  Re: świece

lukasz pisze:
Na wklejce pod maską mam podany typ W7DC (obecnie Bosch zastąpił je WR7DC+), ale gdy próbowałem takie kupić to mnie sprzedawca wyśmiał, mówiąc że to dobre do Malucha a nie do mercedesa.

Temat jak zwykle konkurencja firm. Ja całe życie od motocykli przez Moskwicz i MB Beczkę do 126 jeżdżę WYŁĄCZNIE na Boschu ( zdarzyło mi się tylko raz czy dwa razy pojeździć na Championie) Do MB używałem wyłącznie W7DTC (To "T" oznacza trzy elektrodowe) lub Bosch Super 4-ro elektrodowe W56 lub Bosch 506. Oczywiście należy zawsze skontrolować czy Twój silnik nie ma jakichś nieoczekiwanych parametrów Świece W7DTC lub wspomniane W56 Lub 506 świetnie nadają się do dalekich przelotów. Na krótszych trasach (w mieście) należy je od czasu do czasu przelecieć trochę dłużej aby były prawidłowo oczyszczone. Nie Ma świec idealnie uniwersalnych. Świece z literką "R" to takie same jak bez tej litery ale z opornikiem (nie zawsze do MB dobre) Generalnie są świece W7D (niklowo-chromowe) litery dodatkowe: O= odkłucacz indukcyjny, R=opornik, B=ekranowana, C (po W) ekranowana do przewodów średnicy 5mm z opornikiem, E= świece do wyładowań powierzchniowych dla zapłonu o zwiększonym napięciu, S= compact (do małych silników) a bez oznaczenia po "W" = standardowa, W=gwint (M14x1,25) uszczelnienie płaskie, T= triple (potrójna elektroda boczna) C=cupfer (miedziana elekt. boczna) S=silver (srebrna P= platinum (Platynowa). Oczywiście każda jest trochę inna i nadaje się lepiej do innych środowisk pracy. Świece Boscha słynną z jakości chociaż ostatnio przegrywają z mocno przereklamowanymi świecami NGK, które nie są w niczym lepsze. Boscha należy używać tylko do wypalenia się kitów przewodzących ciepło tzn. dokładnie tak jak zaleca producent. Dalsza eksploatacja pomimo braku zmian ZEWNĘTRZNYCH zmienia wartości cieplne i może prowadzić (jak każdej nieodpowiedniej świecy) do uszkodzenia silnika (tłoka). Wymieniona przez Ciebie świeca W8... jest o jeden stopień bardziej "ciepła" niż W7...

Autor:  Konik [ śr cze 24, 2009 2:15 am ]
Tytuł: 

lukasz pisze:
NGK to pewnie dobry pomysł, ale chciałem zaaplikować coś zalecanego przez MB. Jaki masz typ NGK?


Dostawca części dla:
Niemcy:
AMG Mercedes, Alpina, Audi, BMW, DaimlerChrysler,
MCC (SMART), Volkswagen

Wielka Brytania:
Aston Martin, Bentley, Jaguar, Lotus, Rolls-Royce, Rover

Włochy:
Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Lancia, Maserati

Francja:
Peugeot

Pozostałe:
Daewoo, Ford, General Motors, Kia, Saab, Skoda, Volvo & zespoły Formuły 1: Ferrari, BAR-Honda, Sauber-Petronas oraz silniki Mercedes

Źródło:
http://www.ngkntk.pl/Historia.1247.0.html

Ja kupiłem NGK BP6ES, czyli V-LINE 4. Kable też NGK.
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... +%28126%29

To też się przyda:

Zalecane są następujące momenty dokręcania świec (głowica aluminiowa):
Z kluczem dynamometrycznym
Średnica gwintu
18 mm 3,5-4,0 m-kg
14 mm 2,5-3,0 m-kg
12 mm 1,5-2,0 m-kg
10 mm 1,0-1,2 m-kg

Bez klucza dynamometrycznego
Świece dokręcić do pierwszego oporu. Wtedy przy pomocy klucza wykonać 1/2 do 2/3 obrotu (180 do 240 stopni).

Autor:  gelanda [ śr cze 24, 2009 10:42 am ]
Tytuł: 

Ja zawsze jezdziłem na NGK, chociaż teraz 124 jezdzi na Denso.
Do silnika m117 powinny być V-Linia nr 4 z NGK i faktycznie sa to takie same linie jak do Poloneza i Fiata.

Autor:  Nemo [ śr cze 24, 2009 8:17 pm ]
Tytuł: 

Czy ktoś mógłby mi wymienić jakie cechy eksploatacyjne posiadają świece NGK, których nie maja świece Boscha. Ja przychylam się do opinii, że jest to tylko kwestia zręcznej reklamy i dobrego systemu sprzedaży bo np. ta "osławiona" V-linie to nic innego jak zwykłe trójkątne nacięcie pionowe na elektrodzie środkowej. Pod każdym względem przewyższa je konstrukcja świecy platynowej mająca dodatkowo jeszcze rozszerzony zakres cieplny i wyjątkową odporność na składniki chemiczne procesu spalania.

Autor:  lukasz [ czw cze 25, 2009 11:20 pm ]
Tytuł: 

No i kupiłem "przereklamowane" NGK.
Boscha jednak skreśliłem, trochę z uwagi na kilka niepochlebnych opinii, ale też za burdel w katalogach - przewidują do M117 świece z rezystorem.

Autor:  Nemo [ pt cze 26, 2009 12:40 am ]
Tytuł: 

lukasz pisze:
- przewidują do M117 świece z rezystorem.

Zapewniam Cię, że to nie firma Bosch ale niedouczeni nieudolni i cwani sprzedawcy, którzy kupują dalekowschodnie badziewie za bezcen a u nas sprzedają jako wspaniały towar. Po prostu oszukują ludzi i bardzo się denerwują jeśli ktoś ośmieli się mieć inne zdanie od nich. Do silnika 117 Bosch posiada również całą gamę świec bez rezystora. Mi osobiście jeden frajerski oszust z e sklepu usiłował wcisnąć jedno- elektrodową chromo - niklową świecę jako Super 4 :evil: . Normalny złodziej. Trzeba było widzieć jego butną minę kiedy z pogardą schował towar na półkę i odwrócił się plecami. Chciałem zgłosić to do Inspekcji Handlowej ale zrezygnowałem. Prawdopodobnie ręka rękę myje. Inaczej nie byłoby to możliwe. :) Na tych japońskich też sobie pojeździsz. Mi chodzi bardziej raczej o zasadę aby każdy kupił to co chce a nie to co mu wcisną cwaniaczki. :)

Autor:  Stuwka [ pt cze 26, 2009 6:36 am ]
Tytuł: 

gelanda pisze:
Ja zawsze jezdziłem na NGK, chociaż teraz 124 jezdzi na Denso.


Tez jeździłem na tych świecach i powiem to jest kwestia gustu a na temat gustów się nie rozmowna moje zdanie to NGK. pozdro

Autor:  Konik [ pt cze 26, 2009 10:08 am ]
Tytuł: 

Jeszcze słów kilka o przewodach NGK.
Gnębił mnie jeden temat, a mianowicie nie byłem pewien, czy przewody nie są przypadkiem węglowe, bo nie ma o tym informacji, ani w katalogu, ani na przewodach/opakowaniu. No i...... zadzwoniłem do NGK!
Odpowiedź:
- Proszę Pana do tego modelu producent zaleca przewody miedziane i takie właśnie są te, które Pan kupił.

Nic dodać, nic ująć!

Autor:  Spychal [ sob cze 27, 2009 12:10 pm ]
Tytuł: 

Ostatnio mialem problem ze swoim V8. Problem pojawial sie tylko na LPG, na benzynie auto smigalo jak zloto. Jakie byly objawy? Otoz, po chwili pracy na wolnych obrotach na postoju kiedy dodawalem gazu, auto sie zalewalo, a pod obciazeniem (np ruszanie) strzelalo. Przyczyny szukalem w ukladzie zaplonowym i kiedy wyeliminowalem wszystko inne zostaly mi swiece. Sam jestem zwolennikiem NGK i we wszystkich autach mialem tylko takie swiece, ale to co zobaczylem dalo mi do myslenia:

Obrazek

Z tego co przeczytalem na wyjetej swiecy jest BP6E, a powinno byc (?) BP6ES, czyzby to byla przyczyna?

Autor:  Konik [ sob cze 27, 2009 3:08 pm ]
Tytuł: 

Spychal pisze:
Z tego co przeczytalem na wyjetej swiecy jest BP6E, a powinno byc (?) BP6ES, czyzby to byla przyczyna?

S = standartowa elektroda centralna 2.6mm - z moich doświdczeń "S" w oznaczeniu nic nie wnosi.
Nie sądzę by miało to wpływ. Po prostu świeca mogła być wadliwa lub uszkodzona wcześniej. Mógłbym powiedzieć coś więcej gdybyś wrzucił dobrej jakości zdjęcia powierzchni pęknięcia - bez śladów po brudnych palcach.
Dobrze, że to ceramika zewnętrzna, a nie wewnętrzna.

Wrzuć foty.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/