MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Geometria tylnej osi(po raz któryś).
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42022
Strona 1 z 2

Autor:  escort923 [ pt cze 19, 2009 9:01 pm ]
Tytuł:  Geometria tylnej osi(po raz któryś).

Witam. Od dłuzszego czasu walcze ze złym pochyleniem kół tylnej osi.odwiedziłem juz pare zakładów i w kazdym panowie "fachowcy"rozkładaja rece. Pokazuje im nawet gdzie sie powinno to ustawiac(mam wydrukowane skany z ksiązki). Wiec pokazuje im te skany i miejsca gdzie trzeba ustawiac ale kazdy twierdzi że w ksiazce moze byc napisane ale on chyba wie lepiej ze sie nie ustawia bo robi to 20 lat i nigdy mu sie nie zdazyło żeby ustawiał taki parametr w w124 .
Dzisiaj zrobiłem pomiary i mam na lewym kole ochył 2.5 stopnia a na prawym 2.0. Lewa opona juz sie praktycznie nie nadaje do uzytku. Od wewnatrz zrobił sie slick na szerokości ok 2 cm.
Zawieszenie jest ok zeobione w zeszłym roku ,tzn. luzów brak,amorki ok sprezyny nowe.
Podczas pomiarów oglądałem sobie troszke to zawieszenie i mam kilka pytan:

1. Czy na połaczeniu głównego wachacza z belką powinna być śruba mimośrodowa na niej mozna ustawićkąty??U mnie jest normalna a na jakims zdjeciu widziałem że była założona momośrodowa.jest mozliwosc zamienienia tej sruby na mimosrodową(tzn czy przyniosło by to zamierzony efekt w postaci mozliwosci jakich kolwiek ustawien i gdzie ew szukac odpowiedniej)?
2. Diagnosta twierdzi że górna śruba drążka rozciaganego(wg. książki miedzy innymi na niej sie reguluje katy) nie jest momośrodowa tylko normalna. Mozliwe że ktoś wstawił normalna czy było tak od nowosci?
3. Twierdzi tez ze u mnie jest tylko jeden mimosród na którym reguluje sie tylko i wyłacznie zbieżnośc z którą w parze powinna isc geometria.

Może ktoś z forumowiczów jest mi w stanie pomóc z tym problemem. jestem w stanie podjechać jeżeli dysans bedzie w stanie rozsadny,ew polecic jakis zakład w którym mozna to porzadnie zrobic. Bo do tej pory słysze tylko teksty typu "Panie to auto ma 20 lat wiec to normalne i nic sie nie da z tym zrobic.

Autor:  hogben [ pt cze 19, 2009 9:52 pm ]
Tytuł: 

A jak zlecasz geometrię to nie dostajesz komputerowego wydruku , po robocie ?

Autor:  escort923 [ pt cze 19, 2009 10:29 pm ]
Tytuł: 

nie dostałem bo nic nie ustawiali.podłączył przyrzady pokazał mi na kompie wyniki,stwierdził ze odchyły sa duze ale nic nie zrobi bo tu sie nie ustawia i nie ma na czym tego zrobic.

Autor:  stanski61 [ sob cze 20, 2009 4:10 pm ]
Tytuł: 

Witam.
Z ciekawości zadzwoniłem do zaufanego gościa od geometri i stwierdził że w w124 tył mozna regulować zbieżność,
a kąta pochylenia nie ma możliwości,przy takich odchyłach jak u ciebie pomoże tylko wymiana sprężyn.

Autor:  jackie01 [ sob cze 20, 2009 4:36 pm ]
Tytuł: 

stanski61 pisze:
pomoże tylko wymiana sprężyn


escort923 pisze:
sprezyny nowe


widac nie pomogla...

Autor:  bary123ce [ sob cze 20, 2009 4:37 pm ]
Tytuł: 

można regulować i nawet trzeba, problem w tym, że mało kto się na tym zna, a jak ma sprzęt do takiej regulacji to na nim się nie zna. mi też zawsze rwało wenętrzną stronę opon, dopóki mój kolega w serwisie citroena nie został przeszkolony w tym zakresie i teraz on się tym zajmuje.

Autor:  escort923 [ sob cze 20, 2009 7:37 pm ]
Tytuł: 

też liczyłem że wymiana spręzyn pomoze...ale niestety nie przynosło to efektu...
Bary szkoda że to spory kawałek tak to bym podjechał.Jeżeli nie znajdzie sie ktos z rejony małopolski i osciennych to chyba bede musiał jednak sie wybrac w Twoje rejony bo zmiana opon co pół roku naprawde mi sie nie usmiecha :cry:

Znalazłem na forum że kolega TRener ma pojecie w tym temacie bo cos tam u siebie robił. Wiec bede sie próbował jakos z nim skontaktowac.

Autor:  TReneR [ sob cze 20, 2009 9:37 pm ]
Tytuł: 

Jestem :-)

Zdaje sie, ze nie wszystkie roczniki mialy ta regulacje (pewnie ksiegowy zoptymalizowal koszta). Najlepiej jakbys sam spojrzal na gorny drazek, czy jest tam mimosrod. Jezeli nie ma (nie bylo, albo ktos wywalil) to chyba najlepszym rozwiazaniem bylo by rozgladniecie sie po szrocie za sruba i podkladka mimosrodowa.

Autor:  escort923 [ ndz cze 21, 2009 10:05 am ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
gorny drazek

ten co idzie wzdłuz półosi od piasty do belki?? <br>Dodano po 1 godzinach. 23 minutach.:<br> Obrazek
Obrazek

Podpowie ktoś które śruby i podkładki zamienic żeby dało sie wyregulowac? <br>Dodano po 6 minutach.:<br> w jakimś W201 widziałem na zdjeciu że razem ze śruba 35 była założona podkładka momośrodowa. U mnie jest normalna.

Jedyny mimośród jaki u mnie jest to na drążku wachacza chyba element 104 na którym podobno reguluje się tylko zbierznośc.

Autor:  laudan [ ndz cze 21, 2009 10:57 am ]
Tytuł: 

Mimosrodem 104 regulujesz zbierznosc. Maly waurunek, musisz zmienic wczesniej drazki zbierznosci, bo jak masz orginalne to stoja pewnie i za nic nie dadza sie ruszyc (aluminium). Co do pochylenia to na tych zdjeciach nie widac nic co mogloby go regulowac. IMO moze skrzywiles gorny drazek wachacza, a on opowiada za prawilowy kat.

Autor:  escort923 [ ndz cze 21, 2009 11:43 am ]
Tytuł: 

laudan pisze:
IMO moze skrzywiles gorny drazek wachacza

z obydwu stron jednoczesnie??? wątpie.
Problem z tymi kątami mam odkąd go posiadam Zrobiłem całą zawieche i nie pomogło. Problem tkwi w odpowiedniej regulacji ale podobno nie ma na czym jej zrobić.Wiec chce wymienic pewne elementy żeby w koncu dało sie to zrobic. Drazki od zbierzności sa ok,daja sie ruszyc.
W książce napisane że katy reguluje sie na srubie wachacza poprzecznego chyba element 35 i na górnej śrubie drązka rozciaganego. u mnie tam jest nosrmalna sruba i podkładka. <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Obrazek

tu widac to dokładnie.

Autor:  TReneR [ ndz cze 21, 2009 2:42 pm ]
Tytuł: 

O ie mnie pamiec nie myli to nie na drazku gornym, tylko tym bardziej z przodu (tez u gory) - 83 na rysunku zlozeniowym.

ps. zwaz, ze kat pochylenia kola zmienia sie wraz z wysokoscia samochodu - im nizej stoi tym barziej kola sa pochylone (to jest naturalne).

Autor:  wapniaczek [ ndz cze 21, 2009 4:21 pm ]
Tytuł: 

Witam.
Ja tam na zawieszeniu w 124 się nie znam, ale wiem ,że samo pochylenie koła nie może w ciągu pół roku zjechać opony, zwłaszcza, że się ono zmienia ciągle w czasie jazdy (Vide fiat 126 czy ciężarowa Tatra).
Powodem darcia opon musi być zła zbieżność kół....

Autor:  escort923 [ ndz cze 21, 2009 5:48 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
im nizej stoi tym barziej kola sa pochylone (to jest naturalne).


wiem o tym. wysokosc jest ok. czyli na tym drążku musze wyminic śruby i podkladki na momosrodowe??

wapniaczek pisze:
Powodem darcia opon musi być zła zbieżność kół....


zbierzność kół jest ok.Byłem na pomiarach.Opony zuzywaja sie od wewnatrz poniewwaz auti idzie praktycznie tylko ta wewnetrzna cześcią koła.

Jutro zrobie zdjecie auta z tyły i bedzie widac dokładnie że zawieszenie jest dobrze.Tylko sama piasta wraz z kołem jest pochylona wzgledem wachacza poprzecznego i reszty zawieszenia. Wg mnie najprostszym rozwiazanie było by mozliwosc regulacji na drążku górnym na śrubie 74 i na wachaczu poprzecznym śruba 35. <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
TReneR pisze:
im nizej stoi tym barziej kola sa pochylone (to jest naturalne).


wiem o tym. wysokosc jest ok. czyli na tym drążku musze wyminic śruby i podkladki na momosrodowe??

wapniaczek pisze:
Powodem darcia opon musi być zła zbieżność kół....


zbierzność kół jest ok.Byłem na pomiarach.Opony zuzywaja sie od wewnatrz poniewwaz auti idzie praktycznie tylko ta wewnetrzna cześcią koła.

Jutro zrobie zdjecie auta z tyły i bedzie widac dokładnie że zawieszenie jest dobrze.Tylko sama piasta wraz z kołem jest pochylona wzgledem wachacza poprzecznego i reszty zawieszenia. Wg mnie najprostszym rozwiazanie było by mozliwosc regulacji na drążku górnym na śrubie 74 i na wachaczu poprzecznym śruba 35. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> tak to u mnie mniej wiecej wyglada.

Obrazek

Autor:  stanski61 [ ndz cze 21, 2009 6:28 pm ]
Tytuł: 

Na Twoim miejscu pokusiłbym się na mały eksperyment.
Zamiast szukać podkładek mimośrodowych można poluzować śruby regulacyjne i próbować wcisnąć dołem koła pod auto.
Może to prowizorka,ale może przynieść pożądany efekt.
W ten sposób gość ustawił mi przód,bo poprzedni właściciel miał małego dzwonka i ograniczniki mimośrodów poszły się paść.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/