MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 6:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt cze 26, 2009 12:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Dwa tygodnie temu zabrałem się za reanimację wiązki w moim nowym nabytku. Wlasciciel sprzedawal z pokruszoną - zepsutą wiązką, ale na potrzeby jazdy udało mu sie zaizolować co ważniejsze przewody.

Reanimacja polegała na wycięciu przewodów i wstawieniu nowych sekcji. Mówi się prosto... a robi się 8 godzin (w moim przypadku [zlosnik] ).
Nie wymieniałem wszystkiego a jedynie te kable, które biegną w bezpośredniej bliskości silnika i są narażone na grzanie, reszta niekoniecznie wymaga reakcji z naszej strony, ale trzeba rzecz uważnie obejrzeć.
Jak się trochę wiązkę poogląda i pomaca przewody to widać co trzeba i gdzie można bezpiecznie wycinać.

A tu zdjęcia i kilka moich obserwacji:

Po pierwsze wiązka reanimowana jest z 93 roku. Miałem zamiar ją wymienić na inną, z roku 96. Przy pierwszej przymiarce wyszło, że w tej młodszej brakuje kilku wtyczek, kilka innych wygląda inaczej. Skołowany zdecydowałem się nie wymieniać, tylko lutować starą. Obie wiązki są do E280T, ale starszy samochód ma tempomat.
Po drugie, przy bliższych oględzinach wiązki 96 okazało się, że w niej również izolacja się kruszy. Po internecie krążą opinie, że wiązki z lat 95-96 nie rozpadają się. Moja zdaje się zadawać temu kłam.



wynik syzyfowej pracy poprzedniego właściciela, o dziwo wszystko działało:
Obrazek


tutaj moje stanowisko pracy. Podłoga była jedynym miejscem gdzie mogłem z rozmachem rozłożyć pajęczynę. Strasznie brudno od pokruszonej izolacji:
Obrazek


tego należy szukać badając wiązkę. Przy nieostrożnym dotknięciu izolacja rozleci się w drobny mak:
Obrazek


Tutaj odcięte już części doprowadzeń do cewek zapłonowych:
Obrazek


Kolejne etapy przywracania izolacji do wtyczki cewki:
Obrazek
1. jak widać, odpadanie pokruszonej izolacji zachodzi aż wgłąb wtyczki. Jeśli się przewodów specjalnie w tym stanie nie wygina i nie wytrząsa okruchów izolacji ze środka to można z tym żyć - izolacja, choć pokruszona, nie powinna przemieszczać się wewnątrz wtyczki, o ile zostawiona w spokoju
2/3. pierwszy zestaw koszulek termokurczliwych - widać że da się wcisnąć na jakieś 2mm wgłąb wtyczki. Niestety później okazało się, że nawet dogrzana koszulka może się zacząć przesuwać wzdłuż kabla - nic dziwnego, skoro miedziane druty lecą idealnie równolegle i koszulka się po nich ślizga.
4. drugi zestaw koszulek zasłaniający miejsce lutowania z jednej strony, a z drugiej przysunięty jak najbardziej do wtyczki (nie w głąb) aby jeszcze bardziej odseparować przewody od siebie.
5. jeden ze sposobów wykończenia - kolejna koszulka usztywniająca wszystko co pod spodem.
6. drugi sposób wykończenia.


Poniżej wygląd ostateczny okablowania zapłonu:
Obrazek
Musiałem niestety pozbyć się poręcznego oryginalnego gumowego mocowania. Ta moja samoróbka okazuje się nieco za sztywna do dogodnego ułożenia na silniku. Zdecydowanie za sztywna przy samych wtyczkach. Polecam dobrze przyjrzeć się jak te wtyczki oryginalnie siedzą w silniku i potem lutować je tak, aby od razu, bez przekręcania, były w dobrej pozycji.

Tutaj moje rozwiązanie problemu ślizgającej się koszulki termokurczliwej. Szkoda, że wpadłem na nie dopiero w połowie roboty :oops: :
Obrazek

Dodam jeszcze, że przy wycinaniu przewodów i wstawianiu nowych należy starać się utrzymać identyczne długości, bo jak się wstawi zbyt długie to ciężko się potem całość owija zewnętrzną izolacją. Po prostu nie robić niepotrzebnych naddatków.
Wiązka, jak dla mnie, jest jeszcze w fazie testowej, ale jeżdżę z nią codziennie i nic strasznego się nie dzieje. Mimo wszystko mam trzy poważne problemy:

1. Wydaje mi się, że nie działają elektryczne wentylatory na chłodnicy. Chciałem rzecz sprawdzić przez zdjęcie wtyczki na obudowie termostatu i zwarcie styków. Jak tylko zdjąłem wtyczkę (czyli pełne rozwarcie), to wentylatory zaczęły działać. Czy to tak ma być?! Późniejsze zwieranie styków nie powodowało zaprzestania działania wentylatorów.
2. Nie działa wentylator nawiewu do kabiny. Przed reanimacją wiązki działał. Czy problem jest bezpośrednio związany z wiązką silnika, czy po prostu szamocząc się z jednym trąciłem coś innego pod szybą? Jeśli to istotne, to tam jest klimatronic.
3. Jaka w końcu ma być temperatura pracy silnika? Wentylatory mają się włączać przy ponad 100 stopniach? Bardzo gorąco tutaj ostatnio i silnik blisko 100 sie trzyma. Ale to by też oznaczało, że olej skrzyni automatycznej też ma podobne temperatury, a dzisiaj po ostrym wyprzedzaniu zaczęła się za mną ciągnąć biała chmura. Buchało z tyłu komory silnika i na węch mi wychodzi, że olej ze skrzyni musiał się polać na rozgrzany wydech. Skoro się polał, znaczy że się obudowa skrzyni gdzies rozszczelniła. Pytanie czy od temperatury czy po prostu jest go za dużo (dolewałem ostatnio ale ta miarka o kant rzyci rozbić).

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 1:12 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
po pierwsze: gratuluje chęci i zaparcia
po drugie: nie pomoge ale i tak szacun dla wykonanej pracy...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 6:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Co do temp. silnika, to zdarza się i 110 stopni na klimie w korkach, wtedy wentylatory (oba) chodzą na maks.

Jeśli już lutowałeś wiązkę, to ja również to robiłem, ale na silniku, bez wywlekania. I mogę potwierdzić, że z 95 się rozwala, bo moje auto jest właśnie z tego roku. Kostki cewek powinieneś był jednak rozebrać, wylutować stare przewodu i wlutować nowe, bo tam często robią się zwarcia jak ruszysz wiązką przy wymianie świec np. U mnie tak właśnie było i 2 garki straciłem na chwilę z powodu zwarcia na cewce na 6 cyl.

Wentylator nawiewu kabiny może nie działać, jeśli zrobiło się gdzieś jakieś zwarcie i poszedł bezpieczniek. Nie pamiętam, ale raczej nie było nigdzie bezpośredniej zależności tych instalacji.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 8:10 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Jedno co mi się nie podoba to wtyczki do cewek .Ja kupiłem nowe z przewodami w ASO i tylko wpiałem te przewody w wiązkę .Jak widać na fotkach izolacja odpadła od wtyczek cewek az przy samych wtykach i ciezko to skutecznie zaizolować.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 8:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Valentine pisze:
Jedno co mi się nie podoba to wtyczki do cewek.

Święte słowa. Ale tak krawiec kraje jak mu materii staje...
Wszystkie wtyczki da się w ASO kupić?

Mor pisze:
Kostki cewek powinieneś był jednak rozebrać, wylutować stare przewodu i wlutować nowe, bo tam często robią się zwarcia jak ruszysz wiązką przy wymianie świec np. U mnie tak właśnie było i 2 garki straciłem na chwilę z powodu zwarcia na cewce na 6 cyl.


HA! Przyglądałem się tym kostkom przez chwilę, szybko stwierdziłem że są zalane i koniec tematu - stąd taka rzeźba.
Jak je otworzyć? Rozcinać? Czy po prostu coś przegapiłem.
Masz jak najbardizej rację - jeśli da się je rozebrać to od razu to zrobię!
Wtyczki wtryskiwaczy też się rozbierają?

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 8:27 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
mMm2 pisze:
Święte słowa. Ale tak krawiec kraje jak mu materii staje...
Wszystkie wtyczki da się w ASO kupić? ?


Tu zobacz ,wtyczki cewek to nr 170:
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 190&SGN=06

Oczywiście to tylko obudowa wtyczki ,trzeba dokupić to co jest wewnątrz,czyli 175 i 180.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 9:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 28, 2008 5:15 pm
Posty: 260
Numer GG: 8913782
Lokalizacja: Konin / Oslo
hmm takie pytanko... w jakich rocznikach wiązki elektryczne m104 tak się sypią??

_________________
http://www.wowwood.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 10:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
head pisze:
hmm takie pytanko... w jakich rocznikach wiązki elektryczne m104 tak się sypią??


Nie ma znaczenia. Widziałem rozsypane z początku jak i końca produkcji 124.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Ostatnio zmieniony pt cze 26, 2009 11:47 am przez zegarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 11:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 28, 2008 5:15 pm
Posty: 260
Numer GG: 8913782
Lokalizacja: Konin / Oslo
zegarek pisze:
Nie ma znaczenia. Widziałem rozsypane z początku jak i końca produkcji 124


hmm to nie dobrze w takim razie musze przejzec wiązke w mojej karawanie bo tam tez m104

_________________
http://www.wowwood.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 6:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
head pisze:
hmm to nie dobrze w takim razie musze przejzec wiązke w mojej karawanie bo tam tez m104


nie tak szybko! [zlosnik]
poprzedni właściciel mojego tak właśnie zrobił. Wyczytał na necie, że wiązka się sypie, w te pędy wyleciał na dwór, zmacał wiązkę i w ten sposób ją zniszczył.
Jesteś na dobrej drodze by skończyć tak samo [oczko] .

Ja bym zaczął oglądać odsłonięte miejsca gdzie przewody wchodzą do różnych wtyczek - od razu widac czy tam jest izolacja czy nie ma.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 27, 2009 8:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Wtyczki na cewki są rozbieralne, na wtryskiwacze już nie. Te od cewek rozbiera się od tyłu - ściąga ten okrągły dekielek. Ja nawek swego czasu zgubilem 1 i kupowałem całą wtyczkę w ASO. Zginął mi właśnie przy okazji rozwierania przewodów, bo 2 cyl. padały... A do domu trzeba bylo dojechać.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 27, 2009 7:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ale powiedzcie, czemu w M120 (600) nie ma tego problemu.
Rozmawialem z wieloma wlascicielami i sam wiem po swoim, ze tam o dziwo wiazki sie nie rozlatuja :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 28, 2009 12:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
jakub_gozdzik pisze:
Ale powiedzcie, czemu w M120 (600) nie ma tego problemu.
Rozmawialem z wieloma wlascicielami i sam wiem po swoim, ze tam o dziwo wiazki sie nie rozlatuja :-?


Niestety ten problem także dotyczy m120.

Jest też wielu właścicieli m104, co twierdzi, że mają wiązki w porządku.
To jest część wymienna, którą bez trudu można nabyć w ASO.

W internecie można znaleźć wiele opisów przypadków m120 z kruszejącą wiązką. Pierwszy lepszy


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 14, 2009 6:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 20, 2009 11:09 am
Posty: 240
Lokalizacja: Gdańsk
mMm2 a jakich kabli użyłeś do zastąpienia zniszczonych sekcji ? Ja mam problem z kablem idącym do przepływomierza bo się właśnie izolacja skończyła i mi teraz wariuje. A chce się za to zabrać samemu.

Pozdrawiam [zlosnikz]

_________________
W140 400SE 1991
W124 200E 1993
Ex: W124 220E 1993
Ex: S210 420E 1996


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 9:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
Powiem tak, mam W140 V8, 5.0 silnik M119 i jest dokładnie to samo

Nie zaglądałem do wiązki od momentu zakupu, zajrzałem zupełnie przypadkowo przy wymianie termostatu...

I faktycznie każdy przewód nadawał się do wyrzucenia.... Wymieniłem razem z kolegą wszystkie na nowe, tą samą metodą co opisuje kolega mMm2, starałem się jednak wymieniać też przewody we wtyczkach, chociaż nie we wszystkich się da. U mnie działa wszystko bez problemu w tej chwili, nic się nie dzieje, żadnych braków w działaniu któregoś elementu.

Ale robota jest karkołomna - trzeba mieć czas i dużo cierpliwości.

Wiązkę da się kupić w ASO nową - ale koszt może powalić na kolana...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl