MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 4:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob cze 27, 2009 5:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ładna pogoda, więc postanowiłem w swojej 300-secie wymienić visco.
Spostrzegłem, że bez wyjęcia chłodnicy się nie obejdzie, bo nie ma dostepu do śruby imbusowej. Wyjąłem chłodnice, próbowałem blokować koło pasowe pompy wody to kluczem łapiąc za śruby mocujące koło, to próbując je klinować uważając, żeby nie skrzywić. Nic z tego, śruba mocująca visco ani dygnie. Pomyslałem, że ma lewy gwint, ale ani w jedną ani w drugą. Poskładałem wszystko, zalałem nowy płyn i wywiesiłem białą flagę. Niech sie mechanik męczy, nie wiem, czy wyjmie całą pompę wody i jakoś przyblokuje koło pasowe, może użyje pneumata udarowego, nie wiem. A propo, mam pytanko, czy diesle w 124 mają hydrauliczne kasatory luzu zaworowego, czy ustawia sie je jak w beczce?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł: visco
Post: ndz cze 28, 2009 10:39 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw maja 21, 2009 8:17 pm
Posty: 11
pamietam jak ja wymienialem visco v scorpio.Srobe odkrecalem zgodnie ze wskazowkami zegara ,czyli patrzac od przodu na wentylator krecilem srobe w prawo


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 28, 2009 11:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
darus pisze:
czy diesle w 124 mają hydrauliczne kasatory luzu zaworowego, czy ustawia sie je jak w beczce?

hydrauliczne kasatory...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: ndz cze 28, 2009 1:25 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
darus pisze:
Ładna pogoda, więc postanowiłem w swojej 300-secie wymienić visco.
Spostrzegłem, że bez wyjęcia chłodnicy się nie obejdzie, bo nie ma dostepu do śruby imbusowej. Wyjąłem chłodnice, próbowałem blokować koło pasowe pompy wody to kluczem łapiąc za śruby mocujące koło, to próbując je klinować uważając, żeby nie skrzywić. Nic z tego, śruba mocująca visco ani dygnie.


Trzeba bylo zaklinowac walek pompy. Na pompie jest otwor i walek ma w 1 miejscu odpowiednie naciecie. Pociesze Ciebie, ze sam szukalem tego z 30 minut, probujac wczesniej roznych sposobow klinowania [oczko]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 28, 2009 8:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Widziałem ten otwór w pompie, ale w sumie nie próbowałem blokować przez niego, ani też nie chciałem, zeby nie rozwalić pompy. Może i by rzeczywiście poszło, ale odpuściłem.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 08, 2009 12:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
u mnie visco bylo normalnie wkrecone, kluczem zabą lub francuzem przez gume lapalem kolo pasowe i blokowalem je przy pomocy drugiej osoby, po uprzednim szybkim zdjeciu paska i chlodnicy, moja sruba byla na uszczelniaczu i to ją trzymalo, ale poszlo dosc swobodnie normalnie w lewa strone, gdzie kazdy mi mowil ze jest odwrotnie, powodzenia... Silnik 300 D 603.912 88r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 08, 2009 1:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 28, 2008 5:15 pm
Posty: 260
Numer GG: 8913782
Lokalizacja: Konin / Oslo
heh
ja wymieniałem wisko przedwczoraj w swoim 124 m104

i imbusik był osrupany i ni jak nie dało sie odkrecic
wiec zdemontowalem chlodnice zeby bylo wiecej miejsca
wycialem wisko szlifierka bedac nadmiernie ostrozny a potem srube odkrecilem żabka

siedzialem do 4 rano .....a efekt
nijaki nowe wisko i niesprawne
takze ostrzegam przed tanimi zamiennikami

_________________
http://www.wowwood.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 08, 2009 3:10 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
wisko moze byc dobre tylko zadziała dopiero jak dostanie temp z chłodnicy... czyli musi byc kolumna osłaniająca chłodnicę i wiatrak... inaczej nie uzyska temp żeby zapracowało... ja swoje te zrzeźbiłem i juz miałem kupić nowe... a wystarczyło założyć obudowę chłodnicy... może być też tak jak ja mam znowu... moj termostat puszcza dopiero przy 100 stopniach a ze taką temp rzadko uzyskuje to chłodnice mam praktycznie cały czas zimną... a i 100 stopni nie osiąga...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 08, 2009 2:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 28, 2008 5:15 pm
Posty: 260
Numer GG: 8913782
Lokalizacja: Konin / Oslo
Chuck Norris pisze:
wisko moze byc dobre tylko zadziała dopiero jak dostanie temp z chłodnicy


napewno nie jest dobre bo po pierwsze powinno sie załanczac pomiedzy 96-104 stopni a sie nie załancza
wszystkie obudowy i osłony są na swoim miejscu wiec dostaje powietrze z chłodnicy
no i jedna najważniejsza rzecz wisko zimne tez powinno byc przez chwile sklejone





Obrazek[/img]

_________________
http://www.wowwood.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 08, 2009 4:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
ja tam sie kłócić nie będę ale przy prawie 100 stopniach (prawie czyli powiedzmy 98stopni) ja mam chłodnicę dalje zimną... a jeśli sie termostat otworzy i pójdzie na duży obieg momentalnie temp spada do powiedzmy 90 stopni więc nie ma sznas zeby wisko zadziałało... może i u ciebie jest podobnie... a termostatn niedawno wymieniałem...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 08, 2009 6:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Mój mechanik wymienił visco, w kole pasowym sa specjalne otwory, on miał odpowiednią flanszę i zblokował pompe. Oczywiście widziałem wcześniej te otworki, ale niestety nie miałem czym tego dobrze zblokować.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 08, 2009 8:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Z wiskozą sprawa jest troszę bardziej skomplikowana.
Jako, że nie ma połączenia ciecz - sprzęgło, sprzęgło nagrzewa się od przepływającego przez chłodnicę powietrza i to warunkuje punkt włączenia. Bimetal wiskozy (czyli jej czujnik temperatury) uruchamia sprzęgło przy 70 iluś stopniach - co odpowiada temperaturze wody w chłodnicy OK 90 w "standardowych" warunkach. Jeśli samochód jedzie i jak powietrze na zewnątrz nie jest zbyt gorące.
Jeśli samochód stoi czy się toczy się w korku to sprzęgło włączy się wcześniej niż 90 - bo wszystko się rozgrzewa w komorze silnika szybciej i mocniej - wiskoza i jej bimetal też.
Sprawna wiskoza na wyłączonym silniku stawia lekki opór przy poruszaniu wentylatorem - olej spłynął i łączy lekko. Po odpaleniu silnika śmigło chodzi przez jakiś czas - aż olej przepompowany zostanie do komory tylnej.
A potem włącza się jeśli temperatura powietrza opływającego przekracza 70.
Wiskoza wspomaga regulację termostatem i punkty włączenia są zmienne i nie precyzyjne.
Sprawną słychać po chwili stania w korku na rozgrzanym silniku.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 09, 2009 3:05 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
o ile nie jest tak że termostat otwiera dośc póżno... czyli załóżmy przy 95 stopniach... (ja wiem tez mam termostat co przy 85 powinien otwierać POWINIEN) ale jak widzę jaka jest temp na piecu a chłodnica zimna to mam inne zdanie... i jesli przy 95 dopiero termostat otworzy i schłodzi do 85 do wiskoza ni hu hu sie nie załączy... bo!!!!! bo jesli obieg pójdzie przez chłodnicę to juz sie schłodzi temp płynu a do tego będzie niższa niż temp załączenia wisko!!!i wisko się załączy dopiero tak naprawde powzyej 100 stopni!!! ale po to sie daje płyn chłodzący a nie wodę żeby to nie wrzało przy 110stopniach!!!

a czerwona kreska jest dopiero przy 120 stopniach!!!!! więc do tej temp to własciwie każda temp jest właściwa!!!

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 09, 2009 10:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Chuck Norris pisze:
ale po to sie daje płyn chłodzący a nie wodę żeby to nie wrzało przy 110stopniach!!!

po to to jest nadciśnieniowy układ chłodzenia -woda wtedy też nie wrze w 110 :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 09, 2009 10:26 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W stabilnych warunkach termostat utrzymuje jakiś niewielki obieg przez chłodnicę aby stabilizować temperaturę silnika. Przepływ przez chłodnicę sie zwiększa im silnik potrzebuje oddaje więcej ciepła (bardziej otwiera się termostat). No i oczywiście wiskoza załaczy sie jeśli powietrze ją opływające przekoroczy 70 - a jak już napisałem zależy to od wielu czyników. I będzie raz przy 90 raz przy 100 zalezy od warunków.
Instrukcja testowania MB podaje - rozkręcić silnik do ~4000 poczekać aż woda osiągnie 95 wiskoza powinna zacząć pracować.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl