MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
C36 AMG NIE DZIAŁAJĄCY KICKDOWN https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42265 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | enek79 [ wt cze 30, 2009 10:43 pm ] |
Tytuł: | C36 AMG NIE DZIAŁAJĄCY KICKDOWN |
Witam wszystkich forumowiczów. Od dłuższego już czasu staram się rozwiązać problem nie działającego kickdown-u w moim W202 C36 AMG 1996r. Nr silnika 104941 22 002390 Nr skrzyni 722328 04 264699 Zacząłem od sprawdzenia wszystkich bezpieczników, okazały się w porządku. Wymieniłem również następujące rzeczy: - przekaźnik pompy paliwa - przekaźnik kickdown-u - przełącznik kickdown-u (pod pedałem gazu) - przepływomierz Wszystkie te czynności nie przyniosły żadnych zmian (nie posiadam 100% pewności co do przekaźnika kickdown-u, kupiłem używany na allegro) Podciągnąłem również (dosyć znacząco, około 6 obrotów) linkę od modulatora skrzyni biegów, co również nie przyniosło żadnej zmiany przy pracy skrzyni biegów. Postanowiłem więc podłączyć auto pod komputer w serwisie mercedesa, oto wyniki: ![]() ![]() ![]() Odnośnie wyników, czy ktoś potrafi rozszyfrować lub wie, co oznaczają te kody? W serwisie powiedzieli mi, że wszystko jest w porządku. Jedynym mankamentem jest za niskie ciśnienie w układzie klimatyzacji. Po pierwszym teście wyskoczyło kilka błedów w wiekszości spowodowanych niefabrycznym alarmem i moją wymianą przekaźników bez uprzedniego rozłączenia akumulatora. Po wykasowaniu błedów i ponownym teście, pozostał jedynie błąd za niskiego ciśnienia w układzie klimatyzacji, żadnych sygnałów związanych z kickdown-em, czy skrzynią biegów. Być może ktoś borykał się z podobnym problemem lub ma jakieś sugestie odnośnie mojego przypadku? Liczę na wiedzę i przychylność szanownych kolegów z forum. |
Autor: | enek79 [ ndz sie 02, 2009 8:59 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawdziłem również solenoid valve, który okazał się sprawny od strony elektrycznej jak i mechanicznej. Zamierzam zaopatrzyć się w urządzenie do mierzenia podciśnień w celu sprawdzenia mojej instalacji. Mam pytanie do kolegów z forum czy może posiada ktoś schematy i wartości podciśnień do mojego modelu? |
Autor: | mercisto [ pn sie 03, 2009 10:13 am ] |
Tytuł: | |
Witam. Proponuje zmien tytul na: "[w202]c280" bo nikt Ci nigdy nie pomorze. |
Autor: | ukaniu [ pn sie 03, 2009 12:23 pm ] |
Tytuł: | |
A jakie podciśnienia kolega chce mierzyć? |
Autor: | enek79 [ wt sie 04, 2009 10:54 pm ] |
Tytuł: | |
Długo czekałem żeby Ukaniu zwrócił uwagę na mego posta. Ja chcę poprostu sprawdzić szczelność całego układu podciśnienia. Widziałem w kilku postach że znasz się na rzeczy i udzielasz bardzo wnikliwych, interesujących i pomocnych porad oraz posiadasz dużą wiedzę techniczną i nie tylko. Skoro przeczytałes mojego posta to wiesz jak wygląda moja sytuacja i co już pokolei sprawdziłem. Czy nasuwają Ci się jeszcze jakieś pomysły które mógłbym sprawdzić a żeby zdiagnozować moją przypadłość i ją wyeliminować. |
Autor: | ukaniu [ wt sie 04, 2009 11:01 pm ] |
Tytuł: | |
Tam nie ma co filozofować to prosta skrzynka .3 Podciśnienie jest jej potrzebne do regulacji płynności włączania biegów a nie punktów zmiany. Przy jakich RPM silnika zmienia się bieg z gazem do deski a jakie z włączonym k-d pod pedałem. Dwa to jak już kilka razy pisałem - żarówka podłączona równolegle do zaworu k-d w skrzyni i obserwacja jej w kabinie w czasie jazdy czy się zapala. Linka ciśnienia sterującego mówiąca o punktach zmian biegów ma być prawie luźna przy puszczonym pedale i prawie maksymalnie wyciągnięta (tak, że się nie da więcej) przy gazie do deski. 6 obrotów to wielka zmiana - tam się może wyrwać jej mocowanie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |