MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

C36 AMG NIE DZIAŁAJĄCY KICKDOWN
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42265
Strona 1 z 1

Autor:  enek79 [ wt cze 30, 2009 10:43 pm ]
Tytuł:  C36 AMG NIE DZIAŁAJĄCY KICKDOWN

Witam wszystkich forumowiczów.
Od dłuższego już czasu staram się rozwiązać problem nie działającego kickdown-u w moim W202 C36 AMG 1996r.
Nr silnika 104941 22 002390 Nr skrzyni 722328 04 264699
Zacząłem od sprawdzenia wszystkich bezpieczników, okazały się w porządku.
Wymieniłem również następujące rzeczy:
- przekaźnik pompy paliwa
- przekaźnik kickdown-u
- przełącznik kickdown-u (pod pedałem gazu)
- przepływomierz

Wszystkie te czynności nie przyniosły żadnych zmian (nie posiadam 100% pewności co do przekaźnika kickdown-u, kupiłem używany na allegro)

Podciągnąłem również (dosyć znacząco, około 6 obrotów) linkę od modulatora skrzyni biegów, co również nie przyniosło żadnej zmiany przy pracy skrzyni biegów.

Postanowiłem więc podłączyć auto pod komputer w serwisie mercedesa, oto wyniki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Odnośnie wyników, czy ktoś potrafi rozszyfrować lub wie, co oznaczają te kody?
W serwisie powiedzieli mi, że wszystko jest w porządku. Jedynym mankamentem jest za niskie ciśnienie w układzie klimatyzacji.
Po pierwszym teście wyskoczyło kilka błedów w wiekszości spowodowanych niefabrycznym alarmem i moją wymianą przekaźników bez uprzedniego rozłączenia akumulatora.
Po wykasowaniu błedów i ponownym teście, pozostał jedynie błąd za niskiego ciśnienia w układzie klimatyzacji, żadnych sygnałów związanych z kickdown-em, czy skrzynią biegów.

Być może ktoś borykał się z podobnym problemem lub ma jakieś sugestie odnośnie mojego przypadku?
Liczę na wiedzę i przychylność szanownych kolegów z forum.

Autor:  enek79 [ ndz sie 02, 2009 8:59 pm ]
Tytuł: 

Sprawdziłem również solenoid valve, który okazał się sprawny od strony elektrycznej jak i mechanicznej.
Zamierzam zaopatrzyć się w urządzenie do mierzenia podciśnień w celu sprawdzenia mojej instalacji.
Mam pytanie do kolegów z forum czy może posiada ktoś schematy i wartości podciśnień do mojego modelu?

Autor:  mercisto [ pn sie 03, 2009 10:13 am ]
Tytuł: 

Witam.
Proponuje zmien tytul na: "[w202]c280" bo nikt Ci nigdy nie pomorze.

Autor:  ukaniu [ pn sie 03, 2009 12:23 pm ]
Tytuł: 

A jakie podciśnienia kolega chce mierzyć?

Autor:  enek79 [ wt sie 04, 2009 10:54 pm ]
Tytuł: 

Długo czekałem żeby Ukaniu zwrócił uwagę na mego posta.

Ja chcę poprostu sprawdzić szczelność całego układu podciśnienia.

Widziałem w kilku postach że znasz się na rzeczy i udzielasz bardzo wnikliwych, interesujących i pomocnych porad oraz posiadasz dużą wiedzę techniczną i nie tylko.
Skoro przeczytałes mojego posta to wiesz jak wygląda moja sytuacja i co już pokolei sprawdziłem.
Czy nasuwają Ci się jeszcze jakieś pomysły które mógłbym sprawdzić a żeby zdiagnozować moją przypadłość i ją wyeliminować.

Autor:  ukaniu [ wt sie 04, 2009 11:01 pm ]
Tytuł: 

Tam nie ma co filozofować to prosta skrzynka .3
Podciśnienie jest jej potrzebne do regulacji płynności włączania biegów a nie punktów zmiany.
Przy jakich RPM silnika zmienia się bieg z gazem do deski a jakie z włączonym k-d pod pedałem.
Dwa to jak już kilka razy pisałem - żarówka podłączona równolegle do zaworu k-d w skrzyni i obserwacja jej w kabinie w czasie jazdy czy się zapala.
Linka ciśnienia sterującego mówiąca o punktach zmian biegów ma być prawie luźna przy puszczonym pedale i prawie maksymalnie wyciągnięta (tak, że się nie da więcej) przy gazie do deski. 6 obrotów to wielka zmiana - tam się może wyrwać jej mocowanie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/