MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

przeszczep manualnej skrzyni od...?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42266
Strona 1 z 1

Autor:  zegarek [ wt cze 30, 2009 11:17 pm ]
Tytuł:  przeszczep manualnej skrzyni od...?

Jako, że MB nie słynie ze skrzyń manualnych, które mogłyby bezawaryjnie przenosić duże momenty i moce, to zastanawia mnie skąd można i czy w ogóle realny/opłacalny jest przeszczep z innej marki np. BMW, które mają silniki 4.4l i 450NM przy manualach.

Jeśli macie jakieś doświadczenia,rady,sugestie lub znacie kogoś kto robił coś podobnego to podzielcie się.

Przeszczep całego napędu razem z silnikiem nie wchodzi w grę - serce musi zostać MB (m103, m104, ewentualnie m119)

Skrzynia Getraga z jedynką do tyłu też nie wchodzi w grę, bo nie wytrzymuje za wiele.

Widziałem zestaw m104 TT + skrzynia od Vipera, ale nie znam szczegółów.

Autor:  jachimek [ wt cze 30, 2009 11:34 pm ]
Tytuł: 

hmm... a moze jacyś dobrzy macherzy od skrzyń lub od tuningu by cos doradzili... takie jest moje zdanie.... swoja drogą to tez marząc o konkretnym "Mesiu' rozważałem przeszczep takiej skrzyni

Autor:  zegarek [ wt cze 30, 2009 11:58 pm ]
Tytuł: 

jachimek pisze:
hmm... a moze jacyś dobrzy macherzy od skrzyń lub od tuningu by cos doradzili... takie jest moje zdanie.... swoja drogą to tez marząc o konkretnym "Mesiu' rozważałem przeszczep takiej skrzyni


Jest dużo dobrych tuningowców, ale jest jeden problem - żaden niezna się na MB. MB w świecie amatorskich sportów motorowych nie istnieje.

Na chwilę obecną w Polsce, jest jeden odważny z uturbionym 2.5 16v z kutymi tłokami, zaspawanym mostem i śmigający bokiem :)

Autor:  przemek_ [ śr lip 01, 2009 7:57 am ]
Tytuł: 

getrag z jedynką do tyłu jest pancerny, śmiało możesz wkładać do mocnego silnika, poszukaj w sieci na zagranicznych forach projektów opartych na ww gratach, znajdfziesz m.in. uturbione M103 z mocą ok 700KM z getragiem czy np C36AMG z kompresorem tez współpracujące z tą skrzynią. Ja obecnie koncze sowj projekt - wydmuszka W201 z M104 plus getrag + ASD.

pozdrawiam

Autor:  ukaniu [ śr lip 01, 2009 9:30 am ]
Tytuł: 

Getrag jak zegarek napisał może dużo przeniesie ale pojeździć tym to się długo nie pojeździ, praktycznie ile dog-legów widziałem w MB tak wszystkie albo jęczały w agonnii albo nie miały już synchronizatorów.

M104 jest ciężki (ponad 200kg), lepiej było by moim zdaniem wstawić jakieś M117(poniżej 200kg).
I tak to będzie jakieś 40-50kg więcej niż już ciężkawe w W201 M103.
Do zamiantania jak najbardziej ok tylko jak ze statecznością przy dużej prędkości?
M103 i M117 to są ciekawe, lekkie silniki jak na swoje możliwości, szczególnie jeśli iść w nadmuchanie (o niesamowitej wytrzymałośći M103 dowodził Pumpish ze swoimi deklarowanymi przez niego 700KM)

Autor:  przemek_ [ śr lip 01, 2009 9:45 am ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Do zamiantania jak najbardziej ok tylko jak ze statecznością przy dużej prędkości


fakt, że rozłożenie masy się pogarsza ale zawsze można coś wykombinować z zawiasem (regulacją)


ukaniu pisze:
M103 i M117 to są ciekawe, lekkie silniki jak na swoje możliwości,


zgadza się, z tym że mechaniczny wtrysk stoi na drodze rozwoju mocy, chyba że ktoś założy EFI w oparciu chocby o megasquirta albo vemsa ale tu już się zaczynają koszty

Autor:  zegarek [ śr lip 01, 2009 1:14 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Getrag jak zegarek napisał może dużo przeniesie ale pojeździć tym to się długo nie pojeździ, praktycznie ile dog-legów widziałem w MB tak wszystkie albo jęczały w agonnii albo nie miały już synchronizatorów.


Dokładnie tak. Od samego Pumpisha wiem, że załatwił kilka psich łapek w niedługim czasie. Do niedłubanego m104 się nadaje.

Cytuj:
M104 jest ciężki (ponad 200kg), lepiej było by moim zdaniem wstawić jakieś M117(poniżej 200kg).
I tak to będzie jakieś 40-50kg więcej niż już ciężkawe w W201 M103.
Do zamiantania jak najbardziej ok tylko jak ze statecznością przy dużej prędkości?
M103 i M117 to są ciekawe, lekkie silniki jak na swoje możliwości, szczególnie jeśli iść w nadmuchanie (o niesamowitej wytrzymałośći M103 dowodził Pumpish ze swoimi deklarowanymi przez niego 700KM)


Auto miałoby służyć tylko do driftu po torze. Podsterowność w pewnym stopniu zniweluje się odpowiednio zrobionym zawieszeniem i ręcznym :)

Opcje mam takie:

1. m119

Plus: wystarczająco momentu, tylko dobrać odpowiedni most. Nie trzeba uturbiać. Można zostawić na fabrycznym ECU. Silnik w miarę łatwo dostępny (i.e. angliki w140) i mieści się w budę c124 bez większych przeróbek.

Minus: dorabianie koła zamachowego (nie wiem kto mógłby to dla mnie wykonać)

2. m103 lub m104
Plus:
- były wersje z manualem, więc jest koło zamachowe (tam jest jednomas czy dwumas?) Bo jak dwumas to też trzeba będzie rzeźbić, bo na kopach sprzęgła długo nie pociągnie.
- m103 łatwy w serwisowaniu, m104 już mniej, dlatego bardziej stawiam na m103 bo i tak będzie dmuchane.
Minus: turbina(niezawodność) i cała zabawa z przeróbką na EFI

Mile widziane sugestie.

Co do skrzyni, to widziałem jak koleś przypasował 6 biegowego getraga z e39 do m119, dorabiając tylko adapter do dzwona. Skrzynia ogólnodostępna i myślę, że to byłby dobry wybór. <br>Dodano po 9 minutach.:<br>
przemek_ pisze:
ukaniu pisze:
Do zamiantania jak najbardziej ok tylko jak ze statecznością przy dużej prędkości


fakt, że rozłożenie masy się pogarsza ale zawsze można coś wykombinować z zawiasem (regulacją)


ukaniu pisze:
M103 i M117 to są ciekawe, lekkie silniki jak na swoje możliwości,


zgadza się, z tym że mechaniczny wtrysk stoi na drodze rozwoju mocy, chyba że ktoś założy EFI w oparciu chocby o megasquirta albo vemsa ale tu już się zaczynają koszty


Koszt jest do przełknięcia i teoretycznie przeróbkę na EFI mam rozpracowaną.

Autor:  przemek_ [ śr lip 01, 2009 1:33 pm ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
tam jest jednomas czy dwumas?)


dwumas, ja chciałem włozyc jednomas z m103 3.0 ale niestety znaki dla czujnika połozenia wału są w innych miejscach i silnik nie zagadał. Mam patent jak to ogarnąć ale na razie w fazie testów

jak chcesz sie bawic w drift i auto ma byc tylko do tego celu przeznaczone to pomysl nad przesunięciem silnika jak najbardziej do tyłu, nawet kosztem sciany grodziowej

Autor:  Janfocus [ śr lip 01, 2009 1:39 pm ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
Na chwilę obecną w Polsce, jest jeden odważny z uturbionym 2.5 16v z kutymi tłokami, zaspawanym mostem i śmigający bokiem

jeśli mowa o W201, to wydaje mi się że tam jest 2,3 16V -stoi czasem u mnie pod blokiem ;)

Co do dmuchania to chyba tylko ma sens M119 -w formule 1 miały 1000KM, no i ten moment od dołu... [zlosnik]

Autor:  zegarek [ śr lip 01, 2009 1:52 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
zegarek pisze:
Na chwilę obecną w Polsce, jest jeden odważny z uturbionym 2.5 16v z kutymi tłokami, zaspawanym mostem i śmigający bokiem

jeśli mowa o W201, to wydaje mi się że tam jest 2,3 16V -stoi czasem u mnie pod blokiem ;)


Nie
A tu więcej o przeróbkach w aucie

Cytuj:
Co do dmuchania to chyba tylko ma sens M119 -w formule 1 miały 1000KM, no i ten moment od dołu... [zlosnik]


Im więcej tym lepiej, ale w tym przypadku odpada, bo auto ma być łatwe w serwisowaniu, a do niedmuchanego m119 już ciężko łape zmieścić.
Poza tym taki potwór byłby nie do opanowania :)
Do takiej zabawy 400NM w pełnym zakresie jest więcej niż wystarczające.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/