MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Diesel + Lpg Diesel na Gaz Mercedes
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42280
Strona 1 z 2

Autor:  Arti_Merc [ śr lip 01, 2009 5:46 pm ]
Tytuł:  Diesel + Lpg Diesel na Gaz Mercedes

Witam :) Wszystkich Klubowiczów

Chciałem zapytać czy ktoś próbował założyć instalacje gazową (LPG) do Mercedesa z silnikiem diesla? w zasadzie chodzi mi o W124 gdzie mamy niewysilony silnik wysokoprężny, wolnossący. W internecie jest sporo informacji na temat diesla na gaz, ale każdy pisze inaczej.
Podaje link który może kogoś zainteresować.
http://admoto.pl/pub/art.asp?g=gs&n=874&f=kg_168.xml

Rozmawiałem z ze znajomym gazownikiem i pod koniec sierpnia mam zamiar założyć prostą instalacje gazową taką jak do gaźnika i spróbować jak będzie chodził. Oczywiście pisze tu o dołożeniu instalacji bez przeróbek silnika, wolne obroty na ON, ściągamy cięgno z pompy żeby po wciśnięciu pedału gazu w kabinie, nie zwiększał dawki ON tylko sterował przepustnicą, a do przepustnicy montujemy mikser od gazu i wysokie obroty na LPG.

Z góry dzięki za wszystkie komentarze do mojego postu.

Pozdrawiam.

Autor:  Janfocus [ śr lip 01, 2009 6:28 pm ]
Tytuł: 

ciekawe, tylko martwi mnie że jak diesel wciąga powietrze i spręża je do ~800st aby zapalić ropę, to przy wciąganiu mieszanki gazu i powietrza zapłon może wystąpić sporo wcześniej (przed GMP)... Nie wiem czy taka instalacja nie powinna mieć wtrysku gazu. I jak sterować przepływem gazu -jakaś wymyślna przepustnica?
Pompa wtryskowa miała by cały czas dawkę jak na wolnych (hamowanie silnikiem) -czy jak sobie to Kolega wyobraża aby jej nie zatrzeć?

Autor:  Arti_Merc [ śr lip 01, 2009 6:38 pm ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi o przepływ gazu to stosujemy reduktor i mikser, w tym wypadku reduktor pneumatyczny czyli podciśnieniowy i mam go zamiar podłączyć pod Vacuum pompe, jeżeli pod wpływem obrotów zwiększa się podciśnienie i membrama w reduktorze puszcza gaz na mikser, a przepustnice mam oryginalnie więc nie muszę dołączać dodatkowej, i tym sterujesz przepływ gazu naciskając pedał gazu otwierasz bardziej przepustnice i więcej gazu może dostać się do kolektora ssącego, zastanawiam się tylko jak będzie się zachowywał silnik, a co do smarowania to pompa boscha smarowana jest olejem z silnika i ropą(chyba się nie zatrze- mam nadzieje).

Autor:  Mirmur [ czw lip 02, 2009 9:46 am ]
Tytuł:  Re: Diesel + Lpg Diesel na Gaz Mercedes

Arti_Merc pisze:
Chciałem zapytać czy ktoś próbował założyć instalacje gazową (LPG) do Mercedesa z silnikiem diesla?

Przerób sobie silnik na Holzgas. Jest jeszcze taniej w eksploatacji, bo paliwo prawie darmo i bez akcyzy.

Pozdrawiam.

Autor:  Arti_Merc [ czw lip 02, 2009 9:53 am ]
Tytuł: 

Tak tak :D Jak kupie sobie traktor to na pewno o tym pomyśle hehe

Autor:  pucek-benz [ sob lip 04, 2009 4:09 pm ]
Tytuł: 

Arti_Merc pisze:
Jeśli chodzi o przepływ gazu to stosujemy reduktor i mikser, w tym wypadku reduktor pneumatyczny czyli podciśnieniowy i mam go zamiar podłączyć pod Vacuum pompe, jeżeli pod wpływem obrotów zwiększa się podciśnienie i membrama w reduktorze puszcza gaz na mikser, a przepustnice mam oryginalnie więc nie muszę dołączać dodatkowej...


Kolego o jakiej przepustnicy mówisz?

Ponadto tak jak napisał kolega Janfocus, czy istnieje zagrożenie pojawienie się niekontrolowanego zapłonu? Jeśli ten zapłon będzie dużo wcześniej to zapewne nie będzie to dobre dla naszego silnika. W niektórych instalacjach z przedstawionego przez Ciebie artykułu zachowują określony stosunek spalanego LPG do ON, być może właśnie w celu wyeliminowania niekontrolowanego zapłonu.

Nic tylko złożyć taką instalke i testować.

Autor:  Arti_Merc [ ndz lip 05, 2009 2:49 am ]
Tytuł: 

Od bodajże 1992 albo 1993 w dieslach pojawiła sie recylkulacja spalin, a ponadto jak zdejmiesz obudowe filtra powietrza to widać wtedy przepustnice, stare 200d nie miały tej przepustnicy. Ale przy dokładaniu gazu przepustnica musi być. A co do reszty to na pewno nie odpuszcze tematu i spróbuje założyc taka instalacje i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Hejka

Autor:  Chuck Norris [ ndz lip 05, 2009 5:50 am ]
Tytuł: 

no ktoś musi być pionierem...
tylko myślisz że ty pierwszy na to wpadłeś??? musiałbyś poszukać takich maniaków jak ty i wtedy wymienić poglądy... myślę że starsze diesle lepiej by to zniosły.. w sensie nie cdi

Autor:  Monika [ ndz lip 05, 2009 7:29 am ]
Tytuł: 

Arti_Merc pisze:
A co do reszty to na pewno nie odpuszcze tematu i spróbuje założyc taka instalacje i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Hejka

Fajnie gdyż posty zawierające słowa: wybuch, pomocy, ratunku, hilfe, odpadło, brak mocy, nie odpala, nierówne obroty i wiele innych związanych z LPG są bardzo ciekawą i wciągającą lekturą na Forum.

Autor:  Szumek [ ndz lip 05, 2009 3:17 pm ]
Tytuł: 

Monika pisze:
Fajnie gdyż posty zawierające słowa: wybuch, pomocy, ratunku, hilfe, odpadło, brak mocy, nie odpala, nierówne obroty i wiele innych związanych z LPG są bardzo ciekawą i wciągającą lekturą na Forum.


Pytanie nie dotyczyło silnika benzynowego na wtrysku mechanicznym, więc o takich problemach można raczej zapomnieć. [szalone]

Rozumiem niechęć do LPG, ja też tego nie akceptuje w MB z układami K/Ke-Jetronic, ale temat dotyczy akurat czegoś innego.

Dla kolegi Arti_Merc doświadczenia innych z tym tematem -> KLIK

Autor:  Arti_Merc [ ndz lip 05, 2009 3:42 pm ]
Tytuł: 

Dzięki bardzo kolego Szumek za link
Ale tak się składa że wpadłem już na to forum wcześniej i czytałem :)

Chuck Norris pisze:
no ktoś musi być pionierem...
tylko myślisz że ty pierwszy na to wpadłeś???


A co do wypowiedzi kolegi Norrisa- to pewnie że żaden ze mnie pionier w tej dziedzinie, co najwyżej będę prekursorem we własnej prowincji, z tego co się zdązyłem dowiedzieć to w Anglii takie instalacje gazowe do diesli już są instalowane w warsztatach a u nas na razie cisza- ale to pewnie kwestia czasu.
http://www.ilovesponge.com/spongecars/d ... hnical.htm

Pewnie nie zawracałbym sobie tym tematem głowy gdyby nie fakt że robie dziennie od 150-200km po mieście i szukam oszczędności. A nie mam zamiaru przesiąść się z Merca na np skode fabie 1.2l która pali w mieście 8l LPG.

Autor:  BrunoGiamatti [ ndz lip 05, 2009 3:52 pm ]
Tytuł: 

W Top Gear kiedyś coś gadali o LPG w Dieslu ..
Ba.. u nich to coraz popularniejsze się robi o dziwo.
Myślę, że jak się to zmontuje z głową to będzie chodziło .. Chodź tak jak Janfocus pisze - jest kilka technicznych przeszkód, które trzeba pokonać.
Przeciwnikiem LPG jestem ... głównie w K i KE .. do diesla też jakoś tak śmierdzi mi to profanacją [zlosnik] ale co tam ...
Jak bym miał W140 z LPG to bym tak latał [oczko]

Autor:  Szumek [ ndz lip 05, 2009 3:57 pm ]
Tytuł: 

Arti_Merc pisze:
Pewnie nie zawracałbym sobie tym tematem głowy gdyby nie fakt że robie dziennie od 150-200km po mieście i szukam oszczędności. A nie mam zamiaru przesiąść się z Merca na np skode fabie 1.2l która pali w mieście 8l LPG.


Hmmm... Tyle, że LPG w dieslu ma sens na trasie, w mieście to będzie kiepska oszczędność... :-?

Autor:  Arti_Merc [ ndz lip 05, 2009 4:20 pm ]
Tytuł: 

Wydaje mi się że silnik wysokoprężny 2.0d spali mniej gazu niż 2.0PB - przynajmniej mam taka cichą nadzieje - ale przekonamy się pod koniec sierpnia bo wtedy mój gazownik podejmie się montażu instalacji.

Autor:  Speedy [ ndz lip 05, 2009 4:29 pm ]
Tytuł: 

Dawno już to było przerabiane, kiedyś nawet natknąłem się na odcinek ''jazdy polskiej'' i było o dieslu na gaz - po prostu to się nie opłaca. W benzynie może jeszcze (choć w życiu gazu nie założę) to w dieslu wcale się nie opłaca. To lepiej nie kombinować. A w CDI to na pewno utopia. ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/