MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

260SE 1988r - Prezentacja
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42318
Strona 1 z 2

Autor:  oress [ pt lip 03, 2009 8:02 am ]
Tytuł:  260SE 1988r - Prezentacja

Na początek - Cześć wszystkim ;-)

Jestem w posiadaniu samochodu jak w temacie. Aktualnie auto przechodzi kompleksowy remont blach, będzie świeży silnik i wiele innych. A dokładniej:

Informacje wg. VIN.:

VIN WDB1260201A377873
Model 260 SE
Chassis 1260201A377873
Engine 103941 12 009806
Transmission 722412 02 560961
Order 0 8 362 00331
Approx. year 1988
Lights BOSCH
Cab 03977
Dealer fahrzeug-werke Lueg, Bochum (362)
Interior fabric black+anthracite (071)
Paint
735 astral silver metallic (с 01.01.1972 по 31.12.1990, с 1994)
Options
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
506 outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с 01.10.1983 по 31.03.1989)
outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
513 Becker radio Grand Prix cassette electronicLW/MW/USW (с 01.11.1982 по 31.01.1990)
radio MB Special, without traffic news decoder, with RDS and longwave
531 automatic antenna (с 01.01.1963)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
590 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - Germany (с 01.01.1972)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)

Fotki sprzed remontu:

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
ObrazekObrazek Obrazek

I fotki remontowe:

W aucie będzie zmieniany silnik na m103 3,0 , remont blach techniką lutowania-cynowania, czyli szpalchexowi mówię NIE :) Ponadto drewienko i skóry do renowacji, oraz wymiana lub regeneracja wszystkiego co tego wymaga - to tak w wielkim skrócie.

Obrazek Obrazek ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek

Autor:  sniechu19 [ pt lip 03, 2009 9:29 am ]
Tytuł: 

No nic tylko pogratulować :)
Dodaj zdjęcia po :)

Autor:  BrunoGiamatti [ pt lip 03, 2009 10:26 am ]
Tytuł: 

Mój ulubiony lakier w W126 :D
Kurcze ... w sumie muszę Ci pogratulować :) Miło, że zająłeś się nim należycie. A opłaca się silnik zmieniać? Zwłaszcza na 3.0 ?
Pzdr

Autor:  diablos25 [ pt lip 03, 2009 10:51 am ]
Tytuł: 

Czy mi sie wydaje czy bedziesz montował głosniki sinus line?
Wesz moze jak to gra? Tez sie nad takimi zastanawiam ale szczerze to watpie czy mozna wykrzesac jakikolwiek ciekawy dziwek z elipsy 4x6.[/list]

Autor:  oress [ pt lip 03, 2009 11:03 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
A opłaca się silnik zmieniać? Zwłaszcza na 3.0 ?

Tak, bo obecny 2,6 niby rześki ale mocno zastany i trzeba by go kompletnie rozebrać i wszystkie usczelnienia wymienić, a mam już zamówionego i zapłaconego fajnego 3,0 ze Szwajcarii ;-)

diablos25 pisze:
Czy mi sie wydaje czy bedziesz montował głosniki sinus line?
Wesz moze jak to gra? Tez sie nad takimi zastanawiam ale szczerze to watpie czy mozna wykrzesac jakikolwiek ciekawy dziwek z elipsy 4x6

Te głośniki zachwalane na innych forach MB i chyba nic lepszego w rozsądnej cenie nie wciśnie się w te malutkie otworki. Ponoć nawet żadnego sub-a nie ma potrzeby montować, ale ja techno nie słucham to i tak mi nie potrzeba [zlosnik]

dobra ... lece bo mi zaraz PKP do Gdyni na Opener'a odjedzie a przedemną 550km podróży tym cudem

Autor:  jackie01 [ pt lip 03, 2009 11:30 am ]
Tytuł: 

oress pisze:
sub-a nie ma potrzeby montować, ale ja techno nie słucham to i tak mi nie potrzeba


Sub nie tylko do techno jest potrzebny ;)

Autor:  oress [ czw wrz 17, 2009 7:54 am ]
Tytuł: 

kupiony m103 3,0 okazał się prawie dobry. Pojechał do zakładu szlifierskiego.
Przyjechały też nowe tłoczki z pierścionkami i sworzniami oraz paneweczki. Wszystko na pierwszy nadwymiar pod szlif 8)

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Autor:  ukaniu [ czw wrz 17, 2009 9:38 am ]
Tytuł: 

Wypoleruj denka tłoków, będą znacznie bardziej odporne na odkładanie nagarów i poprawi się do tego jeszcze kilka parametrów związanych z przepływem i trwałoscią.
Idź do sklepu i zważ tłoki, sprawdź czy nie różnią się ciężarem, włacznie ze sworzniami itd.
Panewki pasuj na plastigauge.
Wymień na nowe śruby mocujące stopy korbowodów!

Autor:  Chuck Norris [ czw wrz 17, 2009 10:29 am ]
Tytuł: 

o kurde!!! jestem pod wrażeniem :) o koszty nawet nie pytam!

Autor:  oress [ czw wrz 17, 2009 10:37 am ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Wypoleruj denka tłoków, będą znacznie bardziej odporne na odkładanie nagarów i poprawi się do tego jeszcze kilka parametrów związanych z przepływem i trwałoscią.
Idź do sklepu i zważ tłoki, sprawdź czy nie różnią się ciężarem, włacznie ze sworzniami itd.
Panewki pasuj na plastigauge.
Wymień na nowe śruby mocujące stopy korbowodów!


myślałem o polerowaniu denek tłoków, ale wygląda na to że musiałbym sporo zebrać bo powierzchnia po odlewie jest mocno porowata.

Całosć będzie montowana w zakładzie szlifierskim - co to jest "plastigauge" ?

Autor:  zegarek [ czw wrz 17, 2009 11:18 am ]
Tytuł: 

Znalazłem _taką_ firmę co pokrywa powłokami ceramicznymi. Będę u nich prawdopodobnie robił powłokę na kolektor wydechowy, ale reszta oferty też jest ciekawa.

Autor:  ukaniu [ czw wrz 17, 2009 12:09 pm ]
Tytuł: 

Nie musi być idealne lustro byle było lepiej niż to co widać. To naprawdę poprawia parametry pracy - włącznie z temperaturą tłoka. Potem korekcja wagi jak najlepiej się da. Ja zwykle szlifuję też sworznie w stożkowy deseń w środku >=< czyli zwężam ścianki na końcowym odcinku np 5-10 mm aby ich odchudzić.
http://www.plastigaugeusa.com/how.html

Autor:  Frytejro [ czw wrz 17, 2009 12:21 pm ]
Tytuł: 

ukaniu czy nie pomyliles sie z rysunkiem ? >=< i opisem? bo z rys wynika ze zwezasz srodek swoznia ktory jest w tulei korby, czyli bedize latal swozen w tulei a nie bedize spasowany

Autor:  ukaniu [ czw wrz 17, 2009 1:20 pm ]
Tytuł: 

No tak wyraziłem sie nieprecyzyjnie - chodzi o obróbkę wewnętrznych ścianek. Delikatnie zwężam je przy obu końcach frezem stożkowym. Tam gdzie powoli zanikają przenoszone obciążenia.

Autor:  Frytejro [ czw wrz 17, 2009 2:42 pm ]
Tytuł: 

Teraz kumam ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/