MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

wymiana płynu chłodniczego
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42463
Strona 1 z 1

Autor:  Janfocus [ pt lip 10, 2009 12:47 pm ]
Tytuł:  wymiana płynu chłodniczego

Zabieram się w weekend do wymiany płynu chłodniczego i pasków, choć pewnie bez kanału bedzie nie łatwo...
Zamierzałem spuścić płyn dolnym wężem od chłodnicy, ale zapewene wszystko nie wyleci -jest tam jakiś spust w bloku? Może w chłodnicy też? Co z elektrozaworami nagrzewnicy, jak przekręcę na ciepłe powietrze i przekręcę zapłon to zawory się otworzą?

wszelkie uwagi mile widziane [zlosnikz]

Autor:  Szymon. [ pt lip 10, 2009 1:53 pm ]
Tytuł: 

Odnośnie spuszczania wody, to na dnie chłodnicy jest wkręcana zatyczka i do tego dwie po obu stronach skrzyni korbowej. Do tego odkręcasz korek zbiorniczka i wszystko powinno wylecieć...

Masz klimę automatyczną?

Autor:  Janfocus [ pt lip 10, 2009 2:32 pm ]
Tytuł: 

Szymon. pisze:
Masz klimę automatyczną?

manualna

a z nagrzewniy też zleci?

Autor:  BrunoGiamatti [ pt lip 10, 2009 4:14 pm ]
Tytuł: 

... A byłem pewien, ze w SELu razem spuszczaliśmy :P
Kanału użyczę jak by co ;)
Dokładnie tak. Chłodnica, blok x2 ... i wszystko pójdzie. Tylko jakoś to było z poodkręcanymi przekrętasami od ogrzewania ...

Autor:  Mor [ pn lip 13, 2009 8:05 am ]
Tytuł: 

Spokojnie da się bez kanału. Podnosisz hydrauliczną "żabą" i wykręcasz spokojnie korki w bloku.

Autor:  piotrjaniszek [ pn paź 19, 2009 6:12 pm ]
Tytuł: 

A gdzie się odpowietrza układ chłodzenia?????

Autor:  darus [ pn paź 19, 2009 6:36 pm ]
Tytuł: 

Sam sie odpowietrzy, wcześniej pokrętła od ogrzewania trzema na max ustawić, zeby cały płyn poszedł w obieg.

Autor:  piotrjaniszek [ pn paź 19, 2009 6:49 pm ]
Tytuł: 

darus pisze:
Sam sie odpowietrzy


Jak sam się odpowietrzy :o , Ma gdzieś odpowietrzniki automatyczne???

Autor:  Janfocus [ pn paź 19, 2009 7:20 pm ]
Tytuł: 

piotrjaniszek pisze:
Jak sam się odpowietrzy , Ma gdzieś odpowietrzniki automatyczne???

jak otworzysz grzanie na full i przejedziesz się kilka km aby zagrzać motor i otworzyć termostat (podczas tej operacji uwaga na temp, aby głowic nie ugotować), to całe powietrze pompa wody wyrzuci do zbiorniczka wyrównawczego... Potem na chodzącym silniku dolewasz płynu i następnie kontrolujesz stan po ostygnięciu.

Mnie za to zastanawia jak spuścić płyn ze zbiorniczka będącego pod prawym błotnikiem?

Autor:  ukaniu [ pn paź 19, 2009 7:24 pm ]
Tytuł: 

Odłączyc wąż i zassać - inaczej się nie da bez zdemontowania tego zbiornika.

Autor:  Janfocus [ pn paź 19, 2009 7:33 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Odłączyc wąż i zassać - inaczej się nie da bez zdemontowania tego zbiornika.

tego się obawiałem ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/