MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 3:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lip 11, 2009 12:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Witam, takie pytanko mam, czy ktos takim czyms jechal? 126 500 SE lub SEL w ktorym wsadzony jest 3,0TurboD ? chodzi mi o osiagi tego auta na orginalnym dyfrze od 500 czyli 2,24. Wiem ze auto bedzie szybsze ale wolniej bedzie sie zbierac niz tradycyjny SDL.. moze ktos mierzyl przyspieszenie przy takich przelozeniach, a moze ktos ma nawet filmik z tego ? chetnie to zobacze.

powod? - ja mam diesla turbo w budzie od 300sel czyli most 3,46 - przysp jest ok, ale jadac w trase juz rozowo nie jest. przy 120km/h mam obr silnika jak przy ok 150 na standardowym dyfrze.. co za tym idzie.. spalanie 10l min ( raz mialem 9,6 ale to byla wolna jazda max 80km/h) no i szkoda mi troche jezdzic wiecej jak 120 bo juz silnik ma obr duze. Wiem ze wytrzyma ale po co ma sie meczyc.. Chce zmienic na dyfer zblizony do orginalnego SDL - najblizszy jemu jest z modelu 560 SE,SEL, ale ciezko zdobyc :/ stad moze ktos jechal takim autem w budzie 500...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 11, 2009 7:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Co to według Ciebie jest 3.0TurboD? Może sprecyzujesz?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 12, 2009 8:14 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
silnik OM 603 - 3,0 turbo diesel 6 garow itd... to co jest w 126 SDL ( tyle ze tam jest 150konny) a ja mam od 124 czyli 147kucy (tzn tyle mial jak byl nowy a ile ma teraz to tylko on wie :P )

moze inaczej... bede mial rozeznanie z innej strony : moj dyfer tyle samo wolniejszy jest co dyfer od 500 szybszy w stosunku do orginalu: jakie przyspieszenie ma orginalny SDL ? ktos tutaj na bank takiego ma to bedzie wiedzial

niech nikt nie mysli ze potrzebuje wyscigowki, ale pasuje by auto zwawsze bylo od 2,0D :P


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 12, 2009 12:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Zacznij od tego: http://www.w114-115.org.pl/dane/typy.php?id=1227

Dla modelu 300SDL:
Cytuj:
Gear transmission I. 3,68; II. 2,41; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,14
Differential ratio 2,88


Model 300SD, czyli poczciwy OM617A:
Cytuj:
Gear transmission I. 3,68; II. 2,41; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,14
Differential ratio 3,07; from 10.84: 2,88
Maximum speed 175 km/h
Accelerations 15,2 s

Nie trudno z tego wyciągnąć wniosek że to samo auto (no może ok 50kg cięższe bo to Lang) powinno przyspieszać trochę lepiej ze sporo mocniejszym silnikiem...

OM617A:
Cytuj:
Output 121 hp / 89 kW at 4350 /min; ~b 10.82: 125 hp / 92 kW at 4350 /min
Maximum torque 230 Nm at 2400 /min; since 10.82: 250 Nm at 2400 /min


OM603A:
Cytuj:
Output 150 hp / 110 kW at 4600 /min
Maximum torque 273 Nm at 2400 /min

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 13, 2009 11:50 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
hmm no te dane i ta stronke znam ;) ale wlasnie interesuje mnie to "troche lepiej:P" bo wg tych danych na dyfrze ktory posiadam obecnie to auto ma miedzy 11-13 sek- zalezy jak mi sie uda zmienic biegi, czyli jakby roznicy nie bylo jesli chodzi o przyspieszenie na tym moim dyfrze. Idac dalej wychodzi na to ze albo zmiana dyfra nic nie wniesie w przypadku przyspieszenia a tylko predkosc max wzrosnie i spalanie zmaleje, albo auto bedzie mialo 15sek jak na starym OM617 [oslabiony] czyli idac jeszcze dalej.,.. zostaje poprostu uzbierac na kase na dyfer i metoda prob i bledow to sprawdzic.... :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 14, 2009 6:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
Ja mam 500SEL z silnikiem OM 603 bez sprężarki, ale nie wiem jaki tam jest dyfer, jak kukne pod spód to napisze. Przypuszczam że dyfer został od 500 bo ciężko się zbiera ten grat.

Jazda oryginalnym 300SDL to zupełnie cos innego...

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 14, 2009 8:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Kulka pisze:
OM 603 bez sprężarki

No to chyba nie ma czego porównywać do wersji doładowanej...
Nie ta moc, no i przede wszystkim nie ten moment. OM603 jest słabszy od starego OM617A...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 14, 2009 10:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Kulka ciezko sie zbiera ale powiedz jak ciezko :D 190 2,0D lepiej idzie? i zerknij na ten dyfer zerknij [cool]

no i powiedz jak mniej wiecej Ci sie orginalny SDL zbiera...??


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 14, 2009 11:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
Oryginalny SDL zbiera sie w jakies 12s przy zagrzanym silniku. Ogólnie nie jest jakis super zrywny, gum nie pali, ale przy dobrze redukującej skrzyni ładnie przyspiesza, nie ma problemów z wyprzedzaniem, itd.

pozdr.

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 12:55 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
czyli wychodzi na to ze moj dyfer poprawia przyspieszenia o 1 sek i to granica bledu nie warta zachodu.. na dyfrze od 500SEL to bedzie jakies 13-14s w takim razie .

A Twoj SDL rusza z jedynki cyz z 2 ? bo moj na tym dyfrze z 1 rusza tylko z jak kicka wlacze i po chwili juz przezuca na 2 (sa strasznei krotkie biegi na moim moscie.. ) na 3 max 110.. to jest troche upierdliwe w trasie.. a jak u CIebie ? na 3 jakie predkosci osiagasz?

jeszcze jedno pytanie mam ... jak ze spalaniem u CIebie .. ? miasto trasa? - w koncu moj dyfer poza tymi obrotami nie jest zly bo nie cieknie itd wiec zamiana pasuje by byla oplacalna (czytaj sie zwrocila w kosztach eksploatacji) - moj na trasie bez szalenst spala 10 - miasto 10,5-11 (a miasto same korki i krotkie odcinki spokojnie 11,5 )

pozdrowka!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 5:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
Nie wiem z którego biegu rusza, na pewno przy gwałtownym przyspieszaniu przerzuca trzy razy czyli rusza z jedynki. Jak normalnie przyspieszam to nie słychać ani nie czuć zmian biegów więc nie wiem z którego rusza.
Przy normalnej miastowej jeździe czwórke wrzuca już przy 40km/h, jak się ścigam to przy 90km/h. Zresztą to możesz sobie dokładnie wyregulować linką, tak jak lubisz.

Pozdr.


Wolnoobrotowy _Krzych

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 6:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
co mozna regulowac to mozna ;) ale niektore skrzynie nie chca ruszac z 1 bo maja taka plyte sterujaca;) tak jak mowie u mnie przelozenia dyfra powoduja ze auto ma bardzo krotkie przelozenia, a 4 przy 40 km/.h przy wolnej jezdzie to norma, dokladnie ksiazkowo powinno byc 43km/h

a jak spalanie CI sie normuje?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 3:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Witam.
Może moja wypowiedź nie wniesie zbyt wiele do tematu ale opowiem o własnych doświadczeniach. Jechałem 126, która dawniej była 500 a teraz ma włożony silnik 300D OM617 przy nie zmienionym moście. Co prawda prędkościomierz i obrotomierz nie działa, ale porównując z innym samochodem utrzymacie prędkości rzędu 130-140km/h nie stanowi żadnego problemu nawet nie męcząc silnika, oczywiście na ucho ;) Wyścigówka z pod świateł to nie jest ale nie o to w tym chodzi. Z goła inne wrażenie robi silnik od 500 w budzie z mostem od 280SE. W prędkości na zegarach nie wierzę, ale przyspieszenie robi piorunujące wrażenie.
Zobaczymy jak to się będzie wyglądało za kilka tygodni po transplantacji silników, porównam i opisze wrażenia...
Pozdrawiam.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 17, 2009 3:06 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
opisz opisz. Tylko teraz nie kumam co przekladal bedziesz? bo z tego co wyczytalem juz przelozyles 500 do budy 280 , a teraz?

ps - qrde zmierz jak mozesz te osiagi bo wybiles sie z tym "piorunujacym wrazeniem" - przy przelozeniu 500 a 280 to wg tych naszych ustalen co byly wyzej moze byc 2-3s roznicy, chyba ze mowisz w stosunku do dawnego 280 ;)

a co do OM617 - jesli masz mozliwosc to przejedz sie z 2,5D np w 190tce - oba powinny przyspieszac oko w oko jesli spekulacje (czysto teoretyczne bo jak widzisz nie ma danych katalogowych a ja i Kulka podajemy czasy mierzone na oko sami) czyli z 15,2 sek zrobi sie 16,2 (no to moze delikatnie gorzej niz 2,5D 190tka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 17, 2009 10:23 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Wojkek pisze:
Z goła inne wrażenie robi silnik od 500 w budzie z mostem od 280SE.

ciekaw jestem jak to jeździ, znaczy mieli kołami w miejscu, bo 500ka na standardowym moście na 1ce mieli kołami...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl