MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
diesel pod maska w budzie od 500 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42476 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Frytejro [ sob lip 11, 2009 12:54 pm ] |
Tytuł: | diesel pod maska w budzie od 500 |
Witam, takie pytanko mam, czy ktos takim czyms jechal? 126 500 SE lub SEL w ktorym wsadzony jest 3,0TurboD ? chodzi mi o osiagi tego auta na orginalnym dyfrze od 500 czyli 2,24. Wiem ze auto bedzie szybsze ale wolniej bedzie sie zbierac niz tradycyjny SDL.. moze ktos mierzyl przyspieszenie przy takich przelozeniach, a moze ktos ma nawet filmik z tego ? chetnie to zobacze. powod? - ja mam diesla turbo w budzie od 300sel czyli most 3,46 - przysp jest ok, ale jadac w trase juz rozowo nie jest. przy 120km/h mam obr silnika jak przy ok 150 na standardowym dyfrze.. co za tym idzie.. spalanie 10l min ( raz mialem 9,6 ale to byla wolna jazda max 80km/h) no i szkoda mi troche jezdzic wiecej jak 120 bo juz silnik ma obr duze. Wiem ze wytrzyma ale po co ma sie meczyc.. Chce zmienic na dyfer zblizony do orginalnego SDL - najblizszy jemu jest z modelu 560 SE,SEL, ale ciezko zdobyc :/ stad moze ktos jechal takim autem w budzie 500... |
Autor: | voytas [ sob lip 11, 2009 7:06 pm ] |
Tytuł: | |
Co to według Ciebie jest 3.0TurboD? Może sprecyzujesz? |
Autor: | Frytejro [ ndz lip 12, 2009 8:14 am ] |
Tytuł: | |
silnik OM 603 - 3,0 turbo diesel 6 garow itd... to co jest w 126 SDL ( tyle ze tam jest 150konny) a ja mam od 124 czyli 147kucy (tzn tyle mial jak byl nowy a ile ma teraz to tylko on wie ![]() moze inaczej... bede mial rozeznanie z innej strony : moj dyfer tyle samo wolniejszy jest co dyfer od 500 szybszy w stosunku do orginalu: jakie przyspieszenie ma orginalny SDL ? ktos tutaj na bank takiego ma to bedzie wiedzial niech nikt nie mysli ze potrzebuje wyscigowki, ale pasuje by auto zwawsze bylo od 2,0D ![]() |
Autor: | voytas [ ndz lip 12, 2009 12:07 pm ] |
Tytuł: | |
Zacznij od tego: http://www.w114-115.org.pl/dane/typy.php?id=1227 Dla modelu 300SDL: Cytuj: Gear transmission I. 3,68; II. 2,41; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,14 Differential ratio 2,88 Model 300SD, czyli poczciwy OM617A: Cytuj: Gear transmission I. 3,68; II. 2,41; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,14 Differential ratio 3,07; from 10.84: 2,88 Maximum speed 175 km/h Accelerations 15,2 s Nie trudno z tego wyciągnąć wniosek że to samo auto (no może ok 50kg cięższe bo to Lang) powinno przyspieszać trochę lepiej ze sporo mocniejszym silnikiem... OM617A: Cytuj: Output 121 hp / 89 kW at 4350 /min; ~b 10.82: 125 hp / 92 kW at 4350 /min Maximum torque 230 Nm at 2400 /min; since 10.82: 250 Nm at 2400 /min OM603A: Cytuj: Output 150 hp / 110 kW at 4600 /min
Maximum torque 273 Nm at 2400 /min |
Autor: | Frytejro [ pn lip 13, 2009 11:50 am ] |
Tytuł: | |
hmm no te dane i ta stronke znam ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Kulka [ wt lip 14, 2009 6:43 pm ] |
Tytuł: | |
Ja mam 500SEL z silnikiem OM 603 bez sprężarki, ale nie wiem jaki tam jest dyfer, jak kukne pod spód to napisze. Przypuszczam że dyfer został od 500 bo ciężko się zbiera ten grat. Jazda oryginalnym 300SDL to zupełnie cos innego... |
Autor: | voytas [ wt lip 14, 2009 8:16 pm ] |
Tytuł: | |
Kulka pisze: OM 603 bez sprężarki
No to chyba nie ma czego porównywać do wersji doładowanej... Nie ta moc, no i przede wszystkim nie ten moment. OM603 jest słabszy od starego OM617A... |
Autor: | Frytejro [ wt lip 14, 2009 10:00 pm ] |
Tytuł: | |
Kulka ciezko sie zbiera ale powiedz jak ciezko ![]() no i powiedz jak mniej wiecej Ci sie orginalny SDL zbiera...?? |
Autor: | Kulka [ wt lip 14, 2009 11:52 pm ] |
Tytuł: | |
Oryginalny SDL zbiera sie w jakies 12s przy zagrzanym silniku. Ogólnie nie jest jakis super zrywny, gum nie pali, ale przy dobrze redukującej skrzyni ładnie przyspiesza, nie ma problemów z wyprzedzaniem, itd. pozdr. |
Autor: | Frytejro [ śr lip 15, 2009 12:55 am ] |
Tytuł: | |
czyli wychodzi na to ze moj dyfer poprawia przyspieszenia o 1 sek i to granica bledu nie warta zachodu.. na dyfrze od 500SEL to bedzie jakies 13-14s w takim razie . A Twoj SDL rusza z jedynki cyz z 2 ? bo moj na tym dyfrze z 1 rusza tylko z jak kicka wlacze i po chwili juz przezuca na 2 (sa strasznei krotkie biegi na moim moscie.. ) na 3 max 110.. to jest troche upierdliwe w trasie.. a jak u CIebie ? na 3 jakie predkosci osiagasz? jeszcze jedno pytanie mam ... jak ze spalaniem u CIebie .. ? miasto trasa? - w koncu moj dyfer poza tymi obrotami nie jest zly bo nie cieknie itd wiec zamiana pasuje by byla oplacalna (czytaj sie zwrocila w kosztach eksploatacji) - moj na trasie bez szalenst spala 10 - miasto 10,5-11 (a miasto same korki i krotkie odcinki spokojnie 11,5 ) pozdrowka! |
Autor: | Kulka [ śr lip 15, 2009 5:13 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem z którego biegu rusza, na pewno przy gwałtownym przyspieszaniu przerzuca trzy razy czyli rusza z jedynki. Jak normalnie przyspieszam to nie słychać ani nie czuć zmian biegów więc nie wiem z którego rusza. Przy normalnej miastowej jeździe czwórke wrzuca już przy 40km/h, jak się ścigam to przy 90km/h. Zresztą to możesz sobie dokładnie wyregulować linką, tak jak lubisz. Pozdr. Wolnoobrotowy _Krzych |
Autor: | Frytejro [ śr lip 15, 2009 6:09 pm ] |
Tytuł: | |
co mozna regulowac to mozna ![]() a jak spalanie CI sie normuje? |
Autor: | Wojkek [ czw lip 16, 2009 3:19 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Może moja wypowiedź nie wniesie zbyt wiele do tematu ale opowiem o własnych doświadczeniach. Jechałem 126, która dawniej była 500 a teraz ma włożony silnik 300D OM617 przy nie zmienionym moście. Co prawda prędkościomierz i obrotomierz nie działa, ale porównując z innym samochodem utrzymacie prędkości rzędu 130-140km/h nie stanowi żadnego problemu nawet nie męcząc silnika, oczywiście na ucho ![]() Zobaczymy jak to się będzie wyglądało za kilka tygodni po transplantacji silników, porównam i opisze wrażenia... Pozdrawiam. |
Autor: | Frytejro [ pt lip 17, 2009 3:06 am ] |
Tytuł: | |
opisz opisz. Tylko teraz nie kumam co przekladal bedziesz? bo z tego co wyczytalem juz przelozyles 500 do budy 280 , a teraz? ps - qrde zmierz jak mozesz te osiagi bo wybiles sie z tym "piorunujacym wrazeniem" - przy przelozeniu 500 a 280 to wg tych naszych ustalen co byly wyzej moze byc 2-3s roznicy, chyba ze mowisz w stosunku do dawnego 280 ![]() a co do OM617 - jesli masz mozliwosc to przejedz sie z 2,5D np w 190tce - oba powinny przyspieszac oko w oko jesli spekulacje (czysto teoretyczne bo jak widzisz nie ma danych katalogowych a ja i Kulka podajemy czasy mierzone na oko sami) czyli z 15,2 sek zrobi sie 16,2 (no to moze delikatnie gorzej niz 2,5D 190tka |
Autor: | Janfocus [ pt lip 17, 2009 10:23 am ] |
Tytuł: | |
Wojkek pisze: Z goła inne wrażenie robi silnik od 500 w budzie z mostem od 280SE.
ciekaw jestem jak to jeździ, znaczy mieli kołami w miejscu, bo 500ka na standardowym moście na 1ce mieli kołami... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |