MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 4:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 08, 2008 10:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 08, 2008 9:55 pm
Posty: 71
Lokalizacja: korczowa
Witam, mam problem z mercedesem 3.0D otóż przy dodawaniu gazu - przy obciążeniu buczy już na 3 przy 70 na 4 jeszce głośniej a na 5 to juz wogóle jechac się nie da. Buczenie słychac gdzieś z tyłu. Ojej w moście jest, łozysko podporowe na wale było wymieniane z rok temu. TAm gdzie łączą sie dwie połówki wału na tym wieloklinie jest luz ale zawsze był i nie buczało. Na 4 jak minie 70 jest spokój na 5 jak minie 70 też jest spokój. Buczy - drży całe auto w środku przyu obciążeniu, na luzie nic nie buczy jest cicho jak w Maybachu. Sprzęgiełka na wale wyglądają dobrze żadne nie jest postrzępione albo gdzies urwane. Co to może być ?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 6:56 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Jeśli buczenie wzmaga się przy dodawaniu gazu a po puszczeniu pedału słabnie to bankowo wyje tylny most !!!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 9:08 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
podpora wału, niewyważony wał, wybite sprzęgła wału to kilka możliwości jakie mogą występować

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 11:49 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
nordyk pisze:
na luzie nic nie buczy jest cicho

podczas jazdy czy postoju?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 7:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 08, 2008 9:55 pm
Posty: 71
Lokalizacja: korczowa
Więc tak gdy rozpędzam się na 1 i przekładam na 2 bieg to troche zabuczy, tak samo przy przełożeniu na następne biegi tylko o wiele głośniej i buczy w całej pace, Buczenie roznosi się gdzieś z tyłu. Gdy jade i zmieniam biegi powyżej 3tys obr/ min troche na 5 zabuczy. Ogólnie buczy przy obciążeniu gdy dodaje gazu. Przy odejmowaniu gazu nie buczy. Podczas jazdy na luzie nic nie buczy tak samo podczas postoju na luzie nic nie buczy. Przedtem mogłem jechac na 5 biegu przy 60km/h a teraz mózgiem mi wibruje i szyby wypycha.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 10:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
nordyk pisze:
Buczenie roznosi się gdzieś z tyłu.

Podokręcaj mocno śruby mocujące wał poprzez gumę do tylnego mostu. Prawdopodobnie są lekko poluzowane (jesli którejś nie brakuje).

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 10, 2008 9:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 22, 2008 11:40 am
Posty: 53
najprawdopodobniej jest to amortyzator (tłumik) drgań wału, wygląda to jak koło z trójkatem w środku, pomiędzy nimi jest guma. Tłumik ten łączy wał ze skrzynią. Wjedź na kanał i zobacz, jeśli tylko są jakieś pęknięcia gumu (guma nie trzyma się matalu) to na 100% jest to powodem tych drgań.

coś takiego: http://www.automerc.nazwa.pl/zdjecia/me ... 747_11.jpg

foto zapożyczyłem z jednej z aukcji :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 10, 2008 4:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
pisałem o tym... to sie nazywa sprzęgło gumowe wału...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 10, 2008 6:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 08, 2008 9:55 pm
Posty: 71
Lokalizacja: korczowa
Nie trzeba mi tak dobitnie tłumaczyć na mechanice znam się nawet nawet. Patrzyłem na sprzęgiełko przy łączeniu mostu ze skrzynią i nie jest popękane ani nie widać żeby metalowe tulejki odwarstwiały się od gumy. Natomiast sprzęgiełko z tyłu jest w gorszym stanie - zamówiłem nowe sprzęgiełko za 160 zł myśle, że dobrej jakości. A te tulejki w środku sprzęgiełek maja większe znaczenie ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 10, 2008 9:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Pisałem już koledze posta , ale możliwe że nie za bardzo dokładnie kolega czyta, wymienić można wszystko ,to wyjdzie tylko koledze na dobre ,tylko po co jeśli ,kolega twierdzi że wał i reszta jest OK . U mnie w W126 jest identyczna sytuacja ,jak cisnę pedał to buczy ,jak puszczam - cicho .Tylny most leży już kupiony ( 250pln razem z półosiami ) po niedzieli , jak czas pozwoli to się biorę za wymianę . Wg. mnie BANKOWO !!! tylny MOST !!! Jeśli byłyby luzy . lub uszkodzona np. podpora , auto ewidentnie dostaje wibracji i czuć to w środku , jeśli tylny łącznik gumowy , to czuć szarpanie lub tzw. bicie w plecy, stuki przy zmianie biegów.Pozdrawiam [cool]

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2008 9:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 22, 2008 11:40 am
Posty: 53
ja miałem uszkodzony ten tłumik drgań wału i objawy były identyczne jak opisane tutaj a po wymianie ucichło jak ręką odjął :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 15, 2008 9:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 08, 2008 9:55 pm
Posty: 71
Lokalizacja: korczowa
założyłem nowe sprzęgiełko na wale przy moście i nową tulejke która znajduje się w środku wału i teraz jest spokój. Dzięki za zainteresowanie problemem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 01, 2008 5:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:47 pm
Posty: 49
jakie konkretnie sprzęgiełko wymieniłeś i jaka tulejka jest w moście

_________________
124 250d manual 88r igła w oryginale


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 01, 2008 6:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
nordyk pisze:
nowe sprzęgiełko na wale przy moście
Chodzi pewnie o tylny łącznik wału.

nordyk pisze:
tulejke która znajduje się w środku wału
?
:o Co to jest? Ktoś wie?

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2008 9:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 08, 2008 9:55 pm
Posty: 71
Lokalizacja: korczowa
Cześć, wymieniłem tylny łącznik wału tzw sprzęgiełko gumowe, firmy Febi oraz tulejke centrującą która znajduje się w środku wału z tyłu jak i z przodu. Gdy odkręcisz wał przy moście i spojrzysz do środka widac tam oring tulejke z jakiegoś stopu "tytanowego" która jest osadzona w gumie. Ta tulejka ustala wał na flanszy mostu. W przodzie wału też jest taka tulejka. Najpierw wymieniłem sprzęgiełko i zrobiłem jazde próbną okazało się że buczy mniej ale nadal mnie to denerwowało, więc wymieniłęm jeszce tą tulejke i ucichło.
Dodaje zdjęcie :
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1225613273_1.jpg

Za tą tulekje zapłaciłem 56zł. Pytałem sie mechanniorów którzy robią mercedesy i oni tez nie słyszeli żeby kto kolwiek to wymieniał, a tu taka mała rzecz i ile kłopotu może narobić. Jak tulejka ma luzy i sprzęgiełko już jest wychełatane wtedy będzie buczeć. A tłumik drgań jerst z przodu przy skrzynii najpierw od strony skrzyni idzie to sprzęgiełko o wyglądzie trójkąta w kole a potem w3.0D idzie tłumik drgań o wyglądzie zbliżonym do koła tylko że tuleki na śruby sa w gumie o kształcie jajek i przy dodawaniu gazu czy jakichkolwiek wibracjach te tulejki mają miesce w tych jajkach żeby tłumić drgania. W 20. i 2.5D tłumik drgań idzie najpierw za skrzynią a potem idzie sprzęgiełko o wyglądzie trójkąt w kole.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl