MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Bardzo cieżko pali 2,5D 1989 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42504 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Grigorij [ ndz lip 12, 2009 8:07 pm ] |
Tytuł: | Bardzo cieżko pali 2,5D 1989 |
Mam problem z moim W124 z silnikiem 2,5D, rocznik 1989 (szeroka listwa) Od wczoraj bardzo ciężko pali, gdy jest ciepły odpala po 3,4 kręceniu rozrusznikiem, jeszcze gorzej jest gdy wystygnie, praktycznie nie sposób go zapalić. Zapaliłem go dopiero po ciągnięciu jakieś 500metrów za autem z wbitym trzecim biegiem i gazem w podłodze. Jak zapali jeździ idealnie, ma moc, pali na wszystkie gary. Ciśnienie sprężania w porządku. |
Autor: | darus [ ndz lip 12, 2009 8:17 pm ] |
Tytuł: | |
Być może świece padły, sprawdź instalacje grzania i same swiece. |
Autor: | Mirmur [ ndz lip 12, 2009 8:20 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli instalacja grzania świec zachowuje się poprawnie to pewnie się zapowietrza i wymaga uszczelnienia układu zasilania paliwem. Pozdrawiam. |
Autor: | Huzar [ ndz lip 12, 2009 8:25 pm ] |
Tytuł: | |
To nie sa swiece. Moj jak jest cieply to odpala od razu bez grzania. Zapewne sie zapowietrza. |
Autor: | Grigorij0 [ ndz wrz 20, 2009 9:49 pm ] |
Tytuł: | |
Mam podobny problem. Po całej nocy stania samochód bardzo ciężko odpala - tak jakby nie działały co najmniej 2 świece. Świece działają - kontrolka nie wykazuje błędu. Po porannym odpaleniu nie ma problemu cały dzień, pali od dotknięcia. Mój model to w124 250D z 94 roku. Zastanawia mnie jeszcze jeden fakt, ostatnio miałem problemy z dostawaniem się powietrza do układu paliwowego, połączenia zostały pouszczelniane. Mechanik ze zdziwieniem stwierdził jednak obecność dołożonej pompki paliwowej (elektrycznej) przy zbiorniku paliwa. Tu pojawia się moje pytanie - czy w tym modelu oryginalnie była tam pompka? W beczce - dieslu, czegoś takiego nie było, a jak to wygląda w w124? Mechanik twierdzi że w w124 nie powinno jej tam być. Czym może być spowodowane zapowietrzanie się układu paliwowego? Może zaworek napowietrzający zbiornik paliwa nie niweluje podciśnienia? |
Autor: | michele [ ndz wrz 20, 2009 9:57 pm ] |
Tytuł: | |
Najprościej powiedzieć dlaczego się zapowietrza to, że starość materiału, poprzez zmęczenie powstają szczeliny prowadząc do tego takich właśnie stanów. Guma parcieje zwłaszcza jeśli jest poddana różnym temperaturom oraz promieniowaniu UV(co w silniku, nie ma takiego znaczenia). Jak sprawdzić czy to ten zaworek? Zostawiając na noc otwórz i poprzez wlew napowietrz zbiornik (wyrównaj podciśnienie). Powinien rano odpalić jeśli to jest wina tego zaworku. |
Autor: | Grigorij0 [ ndz wrz 20, 2009 10:15 pm ] |
Tytuł: | |
michele pisze: poprzez zmęczenie powstają szczeliny prowadząc do tego takich właśnie stanów. Guma parcieje zwłaszcza jeśli jest poddana różnym temperaturom oraz promieniowaniu UV(co w silniku, nie ma takiego znaczenia).
Oczywiście, tylko że u mnie wszystkie gumki i o-ringi zostały wymienione, przynajmniej tak miało być zrobione ![]() Ale sprawdzę ten zawór - nie wpadłem na pomysł tak prostego testu ![]() |
Autor: | michele [ pn wrz 21, 2009 9:00 am ] |
Tytuł: | |
Wiem, możliwe, że źle coś jest spasowane na złączkach..., albo nie do końca dokręcone. |
Autor: | Grigorij0 [ pn wrz 21, 2009 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
Okazało się że test z odkręceniem korka zdał egzamin - rano samochód zapalił jak złoto ![]() Zaworek już zamówiony. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |