MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 6:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 23, 2009 9:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Mam problem z ładowaniem w 230TE, problem polega na tym iż ktoś troche bawił się tam z elektryką, przy sprawdzaniu miernikiem ładowania nie ma wogóle, martwi mnie tylko problem czy przyczyna tkwi w kablach, czy w alternatorze, czy jest jakaś możliwość sprawdzenia samego altrnatora, na jaki pin w alternatorze trzeba podać (+) by wzbudzić alternator, a z którego pinu ewentualnie wyjdzie prąd, są tam co prawda tylko trzy piny.
Martwi mnie to że być może ten prąd ginie gdzieś na kablach.
Druga sprawa jest taka iż nie świecą mi wogóle kontrolki od ładowania i smarowania, nawet przy włączonym zapłonie.
Od czego zacząć poszukiwania.
Regulator napiecia już wymieniłem.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: wt cze 23, 2009 9:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
butek22 pisze:
czy jest jakaś możliwość sprawdzenia samego altrnatora...

Najlepiej u elektryka na stole probierczym.
butek22 pisze:
... na jaki pin w alternatorze trzeba podać (+) by wzbudzić alternator, a z którego pinu ewentualnie wyjdzie prąd, są tam co prawda tylko trzy piny.

Teoretycznie nie musi być podłączony, bo to alternator samowzbudny, ale praktycznie podczas prób musi być podłączony a szczególnie pod akumulator.
Przykładowy schemat http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3482.pdf

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 23, 2009 9:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Dodam, ze po odłączeniu kostki od alternatora i przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu, na każdym pinie w kostce od alternatora jest prąd (+), na każdym z trzech pinów, w tym małym pinie co prawda jest troche słabszy, bo i żaróweczka się lekko żarzy

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Ostatnio zmieniony wt cze 23, 2009 10:32 am przez butek22, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 23, 2009 10:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
butek22 pisze:
...i żaróweczka się lekko żarzy

Na 99% masz uszkodzoną przynajmniej jedną diodę wzbudzenia. To te małe diody.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 23, 2009 2:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Jednak okazało się że mam zaśniedziałe styki w alternatorze i nowy regulator był do dupy, miałem jakiś stary w garażu i okazał sie być sprawny.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 23, 2009 8:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 27, 2005 10:55 am
Posty: 59
Lokalizacja: Częstochowa
Mylisz się kolego, alternator w W124 nie jest samowzbudny, gdyby był nie potrzebował by zasilania. Istnieje możliwość samoistnego wzbudzenia, ale potrzeba do tego określonych dość wysokich obrotów.

W kostce alternatora są rzeczywiście 3 konektory, 2 duże (podłaczone do plusa w akumulatorze bądź rozrusznika - Ten sam obwód) a po to dwa, żeby prąd mógł spobodnie przepływać przez 2 przewody o mniejszym przekroju, z uwagi na to że przy jednym konektory połączeniowe mogły by nie przepuścić tyle prądu ile przewód, chyba że konstrukcja alternatora jest inna) a trzeci mniejszy jak zauważyłeś to właśnie wzbudzenie uzwojenia, w szeregu wpięta jest żarówka z zegarach (po wzbudzeniu uzwojenia żarówka gaśnie) i wtedy przez ten przewód nie przepływa już prąd bo obwód w alternatorze został rozwarty.

Bardzo często w W124 zdarza się albo uszkodzenie tego przewodu albo choćby przepalenie głupiej żarówki - co też spowoduje brak ładowania od niskich obrotów.

Sprawdzić alternator można w prosty sposób podpinając pod ten mały pin napięcie (+) a na obudowę minus. Miernik do wyjścia (jeden z tych dwóch pinów) Najlepiej dać w obwód też żarówkę aby pojawiło się jakieś obciążenie i podłaczyć go paskiem pod jakikolwiek silnik elektryczny (choćby z pralki) Ważne tylko, żeby kierunek obrotowy był prawidłowy (na wiatraku przy szajbie jest wybita strzałka w którą stronę powinien się kręcić jeśli mamy z tym problem) <br>Dodano po 7 minutach.:<br> Mylisz się kolego, alternator w W124 nie jest samowzbudny, gdyby był nie potrzebował by zasilania. Istnieje możliwość samoistnego wzbudzenia, ale potrzeba do tego określonych dość wysokich obrotów.

W kostce alternatora są rzeczywiście 3 konektory, 2 duże (podłaczone do plusa w akumulatorze bądź rozrusznika - Ten sam obwód) a po to dwa, żeby prąd mógł spobodnie przepływać przez 2 przewody o mniejszym przekroju, z uwagi na to że przy jednym konektory połączeniowe mogły by nie przepuścić tyle prądu ile przewód, chyba że konstrukcja alternatora jest inna) a trzeci mniejszy jak zauważyłeś to właśnie wzbudzenie uzwojenia, w szeregu wpięta jest żarówka z zegarach (po wzbudzeniu uzwojenia żarówka gaśnie) i wtedy przez ten przewód nie przepływa już prąd bo obwód w alternatorze został rozwarty.

Bardzo często w W124 zdarza się albo uszkodzenie tego przewodu albo choćby przepalenie głupiej żarówki - co też spowoduje brak ładowania od niskich obrotów.

Sprawdzić alternator można w prosty sposób podpinając pod ten mały pin napięcie (+) a na obudowę minus. Miernik do wyjścia (jeden z tych dwóch pinów) Najlepiej dać w obwód też żarówkę aby pojawiło się jakieś obciążenie i podłaczyć go paskiem pod jakikolwiek silnik elektryczny (choćby z pralki) Ważne tylko, żeby kierunek obrotowy był prawidłowy (na wiatraku przy szajbie jest wybita strzałka w którą stronę powinien się kręcić jeśli mamy z tym problem)

_________________
* W123 3.0D - Biała dama - Sprzedany

Jest:
*124 2.5D 88' - Król szos
*124 2.5D 88' - Lift to E-Class - Dziwkowóz :)
*Golf mk1 TDi - Der Classic auto


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 23, 2009 9:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
DJ_Mouse pisze:
Mylisz się kolego, alternator w W124 nie jest samowzbudny, gdyby był nie potrzebował by zasilania.....

Alternator w W124 jest samowzbudny.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 13, 2009 10:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 26, 2009 8:06 pm
Posty: 18
Czy można odłączyć i nic się nie spali w alternatorze (oba kable) i odpalić silnik. Potrzebuje to wiedzieć bo jak odpalam to mi świeci ABS i chce sprawdzić czy to nie on pobiera dużo prądu przy rozruchu.

_________________
W 124 2.0 KAT
M 10296310149623E90


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl