MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
sec 500 - wyciek ze skrzyni biegów (ASB) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42532 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | wojciech_s [ wt lip 14, 2009 12:18 am ] |
Tytuł: | sec 500 - wyciek ze skrzyni biegów (ASB) |
Witam Generalnie jestem nowy na forum, choć mercedesa posiadam od 2 lat. Przez dwa lata chodził bez błędnie aż do dziś do godziny 22:30. Zaczęło się od tego że na stojąc na światłach gość w aucie obok zwrócił mi uwagę że lekki dym unosi mi się spod samochodu. Jechałem wolno można by powiedzieć wręcz rekreacyjnie. Tak więc zjechałem na pobliski parking i oczom mym ukazał się masakryczny widok ciurkającego z pomiędzy ASB a silnika (okolice konwertera) oleju. Na parkingu sprawdziłem korek skrzyni i korek na konwerterze. Oba wydają się być w jak najlepszym porządku. po odkręceniu takiej małej blaszki konwerter od strony silnika jest suchy natomiast przez kratki widać że od strony skrzyni jest cały zalany ATF-em. Poczekałem, dolałem oleju i wróciłem do domu (ok 1 km). Skrzynia chodzi generalnie dobrze natomiast.. przy pracującym silniku natomiast powoli wylewa olej. W związku z powyższym pytania które mi się nasuwają: 1. czy ktoś z Was się z tym spotkał i co to może być 2. gdzie w Warszawie znajdę rzetelny serwis który zdiagnozuje przyczynę i na dzień dobry nie zedrze ze mnie 3 tys. PLN za samą diagnozę 3. jakie mogą być orientacyjne koszty naprawy Aha - olej wraz z filtrem wymieniany był w zeszłym roku w serwisie u Brolera. Do tej pory ASB zachowywała się bez najmniejszych zarzutów. Moje auto to SEC z silnikiem 5 litrów z przełomu 1982/83 roku. Skrzynia ASB starego typu 4 biegowa bez przełączania w tryb sport i ekonomiczny Będą wdzięczny za każdą sugestię. Przepraszam jeśli zdublowałem temat, ale proszę mi wybaczyć jestem nowy na forum i bądź co bądź lekko zdenerwowany zaistniałą sytuacją, która miała miejsce 1,5 godziny temu. |
Autor: | sneer [ wt lip 14, 2009 12:48 am ] |
Tytuł: | |
zapewne którys uszczelniacz. nie stal samochod ostatnio zbyt dlugo nie ruszany? w samej Warszawie trudno znalezc kogos sensownego niestety. Ja W124 woziłem do Głuchowa, jakies 40 km po szosie krakowskiej. |
Autor: | wojciech_s [ wt lip 14, 2009 1:04 am ] |
Tytuł: | |
Generalnie auto traktuję jako hobby i robię nim około 5-6 tys. km rocznie. Dodatkowo, jako że mam aspiracje aby został zabytkiem, auto stało praktycznie całą zimę i wiosnę w garażu. Co prawda było przepalane i jeżdżone minimalnie po podjeździe raz na 1-2 tygodnie. |
Autor: | Chuck Norris [ wt lip 14, 2009 2:17 am ] |
Tytuł: | |
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=35196 |
Autor: | sneer [ wt lip 14, 2009 9:00 am ] |
Tytuł: | |
wojciech_s pisze: Generalnie auto traktuję jako hobby i robię nim około 5-6 tys. km rocznie. Dodatkowo, jako że mam aspiracje aby został zabytkiem, auto stało praktycznie całą zimę i wiosnę w garażu. Co prawda było przepalane i jeżdżone minimalnie po podjeździe raz na 1-2 tygodnie.
to bardzo prawdopodobne, ze bedzie to uszczelniacz. Szczegolnie w podeszlym wieku nie lubia stania. Daj znac, co to bylo. |
Autor: | ukaniu [ wt lip 14, 2009 9:13 am ] |
Tytuł: | |
Miejmy nadzieję, że nie przytarła się panewka łożyskująca konwerter. Tam zdaje się jest właśnie panewka. Padający simering zaczyna agonię od coraz to zwiększającego się kapania. |
Autor: | leopold [ wt lip 14, 2009 10:23 am ] |
Tytuł: | Re: sec 500 - wyciek ze skrzyni biegów (ASB) |
wojciech_s pisze: Przepraszam jeśli zdublowałem temat, ale proszę mi wybaczyć jestem nowy na forum i bądź co bądź lekko zdenerwowany zaistniałą sytuacją, która miała miejsce 1,5 godziny temu.
Nie ma za co przepraszać. To forum jest właśnie po to, by zadawać pytania, nawet milion razy to samo. A gości, którzy potrafią wyłącznie napisać "szukajka" albo "już było" olej (samochodowy). Pozdrawia kostyczny Leopold |
Autor: | wojciech_s [ wt lip 14, 2009 9:54 pm ] |
Tytuł: | |
Tak więc za rada samochód prawdopodobnie wyląduje w Grodzisku Mazowieckim. Mam nadzieję że decyzji tej nie pożałuję. Jak będę wiedział co i jak (wstawię SEC-a jak wrócę z urlopu, tymczasowo postoi 2 tyg w garażu) na pewno napiszę. Jak na razie przewidywany koszt naprawy to 400 pln za zdjęcie/założenie skrzyni + 500 pln za jej dokładne uszczelnienie, Koszt oczywiście może się zmienić po wstępnej diagnozie. pozdrawiam Wojtek |
Autor: | wojciech_s [ wt wrz 01, 2009 3:08 pm ] |
Tytuł: | |
Tak jak obiecywałem infor o przyczynach/skutkach i naprawie awarii. Oddałem auto w Grodzisku Mazowieckim. Jutro jest do odbioru. Co się okazało: Nieszczelność spowodowała obrócona panewka w pompie oleju ASB. Przyczyną tego prawdopdobnie było to że jakies tematy (tarczki i cośtam jeszcze ) od wstecznego biegu zblokowały się (choć normalnie wsteczny chodził) i wszystko ekstremalnie rozgrzały przez co panewka pompy oleju zaklinowała się na konwerterze. Co zostało zrobione: - wymiana pompy oleju - wymiana gadżetów biegu wstecznego (tarczki itd) - zaklinowana panewka na konwerterze została usunięta a powierzchnia została przeszlifowana - pełne uszczelnienie skrzyni biegów - zmiana oleju i filtra (standard w tych sytuacjach) Na wszystko co zrobione jest udzielona gwarancja. Mam nadzieję że pośmiga teraz jeszcze kilkaset tys. km |
Autor: | Wit [ śr wrz 02, 2009 10:34 am ] |
Tytuł: | |
Jaki wyszedł ostateczny koszt? |
Autor: | wojciech_s [ śr wrz 02, 2009 2:47 pm ] |
Tytuł: | |
zmieściłem się w 2000 pln |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |