MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

co to jest i co to robi
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42542
Strona 1 z 1

Autor:  Szymon. [ wt lip 14, 2009 4:50 pm ]
Tytuł:  co to jest i co to robi

Czołem. Chodzi o kostkę umieszczoną po lewej (kierowcy) stronie zbiornika paliwa, mniej-więcej pod głośnikiem:

124 820 10 26

Fahrtrichtung

Obrazek

Ta kostka jest u mnie odłączona, jednak obok wisi kabel z białą końcówką idealnie pasującą do czarnej:

Obrazek

EPC coś wspomina, że to jakiś control unit od alarmu, ale interesuje mnie dokładnie za co odpowiada to cudo, bo alarm u mnie działa w miarę normalnie...

Nie mogę przykręcić ścianki, dopóki nie będę wiedział, co z tym zrobić. ;)

Autor:  Gerri [ wt lip 14, 2009 7:40 pm ]
Tytuł: 

Glowica przechylowa - tzw. "czujnik lawetowy"

Autor:  Szymon. [ wt lip 14, 2009 8:09 pm ]
Tytuł: 

Aaa... nawet też o tym myślałem. :) Dzięki!

Rozumiem, że ta biała końcówka, którą zaznaczyłem, powinna być do kostki podłączona? Na to wychodzi, bo nic tam innego nie ma.

Mam jeszcze wątpliwości co do tego napisu - Fahrtrichtung - kierunek jazdy - u mnie kostka jest bokiem do kierunku jazdy i raczej nie ma możliwości, żeby ją obrócić...

Może przejmuję się "pierdołami", ale diabeł tkwi w szczegółach. ;)

Autor:  Gerri [ wt lip 14, 2009 8:14 pm ]
Tytuł: 

Fabrycznie jest ustawione tak, jak ma być. Jeżeli alarm EDW jest w VIN-ie (chyba w opcjach pojawia się również głowica przechyłowa) to robisz jakiś "czeski błąd" z przypasowaniem.

Autor:  Szymon. [ wt lip 14, 2009 8:37 pm ]
Tytuł: 

W VINie oczywiście jest 551, czyli "anti-theft/anti-break-in warning system with anti-towing system".

Czyli, Twoim zdaniem, ustawienie tej głowicy bokiem do kierunku jazdy, wbrew napisowi na obudowie, jest zamysłem fabrycznym? Chyba nie zrozumiałem, co masz na myśli z "czeskim błędem"...

Autor:  Gerri [ wt lip 14, 2009 10:17 pm ]
Tytuł: 

No to zalecam ostrożność, bo przyznam, że nie spotkałem się z fabrycznie montowanym ustrojstwem tego typu montowanym inaczej niż zaleca strzałka. Może wspornik jest źle przykręcony?
Możemy dywagować, w jaki sposób ustawienie sensora wpływa na działanie alarmu. Na pewno czułość w osi strzałki jest większa (przechył wzdłuż osi podłużnej przy wciąganiu na lawetę), a według osi poprzecznej mniejsza (łatwiej ustrzec się wzbudzania od podmuchów wiatru które szybciej zakołyszą autem "na boki" niż przód - tył).

Autor:  Szymon. [ śr lip 15, 2009 2:08 pm ]
Tytuł: 

Wspornik i całe mocowanie kostki wydaje się oryginalne (widać na fotce) i nie ma możliwości, żeby zamontować to jakoś inaczej, obrócić. Myślałem, że może górna część obudowy jest po prostu nałożona pod kątem 90* do właściwej pozycji, ale całość jest chyba nierozbieralna, bo nie potrafię tego otworzyć (a nie chcę na chama zniszczyć...). No to nic, zostawiam odłączone, może kiedyś zobaczę u kogoś, czy ma to tak samo zamontowane, a może ktoś na forum pomoże.

Ciekawa zabawka ta kostka, w środku słychać plusk wody...

Autor:  beet [ śr lip 15, 2009 3:21 pm ]
Tytuł: 

Moze mi slonce troche za bardzo dzisiaj leb przypieklo, ale ja nie widze na tych zdjeciach, zeby to ustrojstwo bylo zle zamontowane. No ale zalezy jak na ta strzalke patrzec, bo ja patrze tak

Obrazek

Autor:  Szymon. [ śr lip 15, 2009 3:51 pm ]
Tytuł: 

No ja myślałem, że powinno się patrzeć TAK.

Może ktoś ma jeszcze inną propozycję. ;)

Autor:  piston [ śr lip 15, 2009 4:05 pm ]
Tytuł: 

Może podłącz i zobacz co się będzie działo, ja obstawiam ze jest tak jak beet narysował.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/