MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 2:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 16, 2009 4:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Piękna pogoda, wiec postanowiłem oczyścić i zakonserwować progi przy tulejkach lewarka. Po rozbrojeniu listew, zacząłem męczyć je szczotką na wiertarce i co się ukazało - dziury. Lewy próg jest ok, natomiast w prawym na około tulejek wygnite, chociaż auto bez problemu podnosi sie na lewarku. Spawaliście juz może swoje 124 w tych miejscach, wiem, że będzie trzeba wyciąć w około tulejek i wstawić nowe blaszki, tylko teraz dobrego blacharza znaleźć.
Drugie moje pytanie dotyczy hamulców z tyłu, zdjąłem wczoraj koło, klocki grube, ale jeszcze 2mm i zacisk zacznie trzeć o tarcze, dziwne zjawisko, nie umiem tego wytłumaczyć.
Poniżej zamieszczam foty nieszczęsnych progów i zacisku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 8:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
darus pisze:
ale jeszcze 2mm i zacisk zacznie trzeć o tarcze

spokojnie nie zacznie, bo materiał jest wybierany przez klocki, a rant pozostaje nie zmieniony...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 9:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ale mimo wszystko to dziwne,, fakt, ze tył starcza na dłużej. Klocki to jest ch..., te progi mnie niesamowicie zniesmaczyły, a miała byc taka igła... Progi jak i bagażnik oczyściłem, zagruntowałem brunoxem i zamalowałem czarnym sprayem z motipa. Dotatkowo tulejki progów wypryskałem woskiem do profili.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 9:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dziury w progach w miejscach otworów na lewarek to raczej standard i bywają w autach bez śladu korozji gdzie indziej. Trzeba na to zwracać uwagę i dbać.
Co jakiś czas wyczyścić błoto, oczyścić korzję, pomalować konserwantem.
Teraz trzeba wyciąć kawałek blachy z dziurą, wyprofilować i ładnie przspawać. Potem od wewnątrz zakonserwować dostając się poprzez zaślepione otwory.
Do tego zwrócić uwagę na lejki odprowadzające wodę z progów i gumy podnośnika - czy są i czy tam też nie ma korozji.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 9:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
wiem, że w 124 i nie tylko to standard, widziałem tylko jeden egzemplarz w Niemczech co progi miał zdrowe, ale za to miał zgnite nadkole i kieszeń bagaznika, poza tym przednie błotniki i dlatego go nie wziąłem. Ale właśnie na te miejsca starałem sie zwracąć uwagę, ale chęć posiadania auta i pospiech sprawiły, że znowu uspiłem czujność. No trudno, ale teraz trzeba znaleźć fachowca, co zrobi wstawki i to raz na zawsze. Poza tym auto naprawdę jest zdrowe.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 10:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jakbyś nie uśpił czujności to byś nigdy nie kupił. W124 już bliżej do 20 lat niż do daty produkcji. Ważniejsze są inne miejsca których na oko nie widać - np ramy okien, ranty błotników przód od środka itd.
To nie jest wada, lekka robotka i będzie nówka.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl