MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

automatyczna skrzynia 722.4 na 722.5
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42635
Strona 1 z 1

Autor:  mMm2 [ sob lip 18, 2009 8:14 pm ]
Tytuł:  automatyczna skrzynia 722.4 na 722.5

Witam

przeszukalem tu kilka watkow o skrzyniach i ich naprawach, ale nie ma dokladnie tego czego ja potrzebuje.

W jednym z samochdow e280t mam sprawną skrzynie automat 4 o relatywnie malym przebiegu 150tkm.
Teraz mam okazje kupic skrzynie automat 5 wyciaganą z podobnego e280t, aczkolwiek z przebiegiem 300tkm. Chciałbym założyć do siebie tę piątkę.
Wiem, ze skrzynie 722.5 sa ogolnie mniej wytrzymale. Ta, o której mowa, teraz jeździ dobrze ale chcialbym jednak te skrzynie zregenerowac, skoro i tak bedzie na stole, a po zalozeniu miec swiety spokoj na lata. I tu pytania:
Czy regeneracja bedzie polegac na wymianie uszczelniaczy i tarczek? Bo to zrobiłbym sam.
Co z tym biegiem wstecznym, bo ponoc czasem załączania R, w wersjach 4 i 5 diagnozuje się wstępnie stan skrzyni. Czy tam, w R, jest coś czego nie da się w garażu zregenerować? Co z koszem wstecznego jeśli działa?

Czy trzeba regenerować zawory? Membrany?

Jeszcze nie oglądałem takiej skrzyni w środku więc wybaczcie, jeśli tu jakieś głupoty już palę.
Ogolnie rzecz biorąc nie boje sie tematu, ale nie mam super-mega-warsztatowego sprzętu [zlosnik].


chciałbym wiedzieć czy za, powiedzmy, 500zł będę w stanie kupić tyle nowych części do tej skrzyni, żeby po ich samodzielnym założeniu już więcej o skrzyni nie myśleć?

tu, przy okazji, kilka opisów napraw, którymi bym sie posluzyl (o ile pasują do 722.5):

http://www.benzworld.org/forums/w201-190-class/1361737-diy-mercedes-722-3-722-4-a.html

http://www.benzworld.org/forums/w201-190-class/1360821-diy-w201-transmission-modulator-removal-replace.html

Aha!
Czy skrzynia 722.5 ma za sobą inny wał? Czy ten w moim samochodzie się nada.
Czy potrzebuje wyrwać również komputer (sterownik) tej skrzyni? Jeśli tak to który to jest?

Dzięki

Autor:  Jurand [ sob lip 18, 2009 10:14 pm ]
Tytuł: 

mMm2 pisze:
Czy skrzynia 722.5 ma za sobą inny wał?

Nie wiem jak wał ale bankowo most jest inny, wiem bo miałem robic coś podobnego ale w odwrotnym kierunku ;)
Sterownik jest tez potrzebny inaczej nie będziesz miał czwartego biegu oraz potrzebujesz dźwignie zmiany biegów ASB.
mMm2 pisze:
Czy regeneracja będzie polegać na wymianie uszczelniaczy i tarczek?

Tarczki + tasmy hamulcowe i jak pisałeś uszczelniacze.
Koszt kpl-tu tarczek w detalu to ok 850 zł.
wg mnie za dużo zabawy, łatwiej jest w drugą stronę z 5 na 4, jednak ja w końcu zrobiłem wymianę wszystkich tarczek i skrzynia działa OK.
Dla potomności - pierwsze padają tarczki od 5 biegu*, objaw ich zużycia pojawia sie na wstecznym - trzeba dodać gazu aby auto zaczęło jechać

Tyle pamietam bedac pod wpływam upału i [piwo]

Pozdrawiam


*-info od gościa który naprawiał mi skrzynie

Autor:  mMm2 [ sob lip 18, 2009 10:40 pm ]
Tytuł: 

Jurand pisze:
Nie wiem jak wał ale bankowo most jest inny

Mostu nie dostane a nawet by mi sie nie chcialo przekladac...
właśnie sprawdziłem w danych technicznych i mosty są:
3.06 dla 4
3.69 dla 5

Jurand pisze:
Tarczki + tasmy hamulcowe i jak pisałeś uszczelniacze.
Koszt kpl-tu tarczek w detalu to ok 850 zł.

850 za tarczki... już sie budżet posypał, a jeszcze drobiazgi trzeba dodać

Jurand pisze:
Dla potomności - pierwsze padają tarczki od 5 biegu*, objaw ich zużycia pojawia sie na wstecznym - trzeba dodać gazu aby auto zaczęło jechać

czyli jak na poziomej drodze samochod jedzie na wstecznym 'sam', to jeszcze jest ok? Wsteczny włącza się jakieś 3 sekundy u mnie. Na zimnym oleju nawet pod górkę się czołga na wstecznym, na ciepłym już nie, ale to chyba nic dziwnego.

Autor:  Jurand [ ndz lip 19, 2009 8:26 am ]
Tytuł: 

mMm2 pisze:
czyli jak na poziomej drodze samochod jedzie na wstecznym 'sam', to jeszcze jest ok

Wg mnie jest OK, w moim 300TE jest podobnie a 280 nawet na ciepłym teraz bez gazu jedzie do tyłu.

Pozdr

Autor:  Chuck Norris [ ndz lip 19, 2009 8:40 am ]
Tytuł: 

tak... benzynki... moj dieselek na wstecznym to mało nie wyrywa... hehe... owszem ma zwieche po przełączeniu ale trwa to raptem nie wiem czy sekunde...

Autor:  Jurand [ ndz lip 19, 2009 10:01 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
tak... benzynki... moj dieselek na wstecznym to mało nie wyrywa... hehe... owszem ma zwieche po przełączeniu ale trwa


Jak dla mnie czysty SPAM, ot kolejny post BEZ SENSU.
Może już policz do nieskończoności ewentualnie coś podobnego - gdyż swoimi postami NIE WNOSISZ NIC NOWEGO NA FORUM.

Pozdr

Autor:  karolkarol [ ndz lip 19, 2009 10:11 pm ]
Tytuł: 

Tak naprawde koszt naprawy/regeneracji skrzyni można określić jedynie po jej rozebraniu.
A co do czasu załączenia się wstecznego to pisałem już kilka razy,że czas załączenia z N na D i N na R jest zbliżony ok.0.2 sec i czas załączenia decyduje o zużyciu tarczek.
Ale jeżeli bedą tylko tarczki,olej i filtr do wymiany to bys miał niesamowite szczęście i lepiej to zrobić.Koszt niewielki, a korzyści nie tylko w zaoszczędzonej kasie,ale i czasie.

A co do wstecznego to czytaj i ucz się na błedach kolegów z forum [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=

Autor:  czarek12 [ pn lip 20, 2009 12:41 pm ]
Tytuł: 

koszt tarczek w ASO to od 27-35 pln x bodajże 11 szt.to daje ok 400pln nie wiem skąd kolega JURAND wziął tak wysoką kwotę i straszy kolegę wysokim kosztem ,zimrring zgarniający przedni też koszt ok. 70pln w (tylko ASO ) kosztów taśm -nie znam u mnie były dobre.Wymiana dla kogoś kto trochę kuma mechaniki wcale nie skomplikowana !A wić do pracy ! :lol:

Autor:  ukaniu [ pn lip 20, 2009 1:39 pm ]
Tytuł: 

Komplet uszczelnień też swoje kosztuje - ok 300-400zł. A kto zostawi stare?
Do tego olej, filtr.
Taśmy są drogie.
W sprawie części można zerknąć na strronę firmy Samko.

Jak dla mnie zmiana automatu .3 na .5 ma niewielki sens.
Zbyt wielki koszt wiliczając zmianę mostu. Jak się zmieni most to ten nadbieg nie jest aż takim nadbiegiem jak by się wydawało.
Jak się nie zmieni mostu to skrzynka nie będzie pracowała optymalnie.
Do tego przegląd i ew wymiana części.
Do tego wiązki sterowania.
A na końcu jest efekt bardziej jakiś niż dobry.
Srzynie .3 są jak na ASB niezniszczalne.

Autor:  Jurand [ pn lip 20, 2009 6:08 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
koszt tarczek w ASO to od 27-35 pln x bodajże 11 szt.to daje ok 400pln

W skrzyni 722.5 (pięciobiegowej) jest pięć kpl-ów tarczek i taka cena za kpl-et wychodziła w ASO na początku maja.
Zapewne piszesz o cenie za kpl-et do skrzyni czterobiegowej
Więcej o cenach można znaleźc tutaj: http://www.samko.pl/sklep/index.php?cPath=84

Autor:  Waciak [ pn lip 20, 2009 8:29 pm ]
Tytuł: 

W swoim 300CE 24V miałem skrzynię 5-cio biegową.
Przy udokumentowanym przebiegu 136000 km skrzynia była dwa razy naprawiana.
Tydzień temu nowy nabywca zrobił kompletny remont czyli 3 naprawa na 137000km :o
Mojim zdaniem jesli zmiania skrzyni to tylko z 5 na 4.
Są o wiele trwalsze a koszt tzw. resetu jest o wiele tańszy.
Od Juranda kupiłem skrzynię 4 gdy wyrzucałem 5 manual.
Na tej skrzyni zrobiła Klara już z 60000km, jeździliśmy po górach itd.
Nie ma lekkiego życia i ......nic. Nie do zdarcia.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/