MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Uszkodzona płyta sterująca ASB
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42655
Strona 1 z 2

Autor:  butek22 [ ndz lip 19, 2009 8:20 pm ]
Tytuł:  Uszkodzona płyta sterująca ASB

Witam
Powodem nie działającego kickdowna w mojej W140, oraz tego że skrzynia zaraz po ruszeniu wrzucała mi 4-bieg, jest płyta sterująca o numerze 124 277 06 01, obok jest nadruk z taki m numerem 140 270 67 07.
Czy jest możliwość jej naprawy, bo kupno drugiej będzie pewno ciężkie.
Diagnoza i naprawa odbyła się w firmie Getrybe w Szczecinie, mechanik miał taką samą płyte w warsztacie, ale nie dawał pewnośći jak długo będzie działała w mojej skrzyni, zdecydowałem się na jej wymiane u niego na miejscu.
Po odbiorze auta kickdown działał, skrzynia zmieniała biegi prawidłowo, ale po kilku dniach, dokładnie wczoraj znowu padł kickdown.
Wydałem 1000zł, a skrzynia dalej nie działa, nie mam już siły ani pieniędzy by znów wywalić kase w błoto.
Prosze o wszelkie sugestie i pomoc w sprawie, i daje jeszcze foto tej płyty sterującej
Obrazek
Obrazek

Autor:  Jurand [ ndz lip 19, 2009 9:38 pm ]
Tytuł: 

butek22 pisze:
Prosze o wszelkie sugestie i pomoc w sprawie

Jak dla mnie masz cos nie teges ze sterowaniem skrzynia z od strony linki połączonej z gazem
moze cos sie zacina ewentualnie coś podobnego; wg mnie nabili cie w butelke - odblokowali >> skrzynia działa >> zdechło

Pozdr

Autor:  butek22 [ ndz lip 19, 2009 9:43 pm ]
Tytuł: 

A możesz coś przybliżyć z tym sterowaniem linki od gazu, samemu coś zdziałam?

Autor:  ukaniu [ pn lip 20, 2009 12:28 am ]
Tytuł: 

Jurand zaznaczyłeś akurat wybierak programu PRND2.
Ciśnienie sterujące jest regulowane tym cyckiem po lewej - naciskanym dźwignią sprzężoną z przepustnicą.
Aby k-d działał jak powinien linka musi być odpowiednio naciągnięta - możliwie bez luzu przy zdjętej nodze z pedału gazu.
Jeśli jest zdecydowanie za luźno k-d może nie funkcjonować jak potrzeba.
Sprawdź podłączając zarówkę równolegle z zasilaniem zaworu k-d czy zapala sie ona po wciśnięciu gazu do dechy (podczas jazdy).

Autor:  butek22 [ pn lip 20, 2009 6:58 am ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Sprawdź podłączając zarówkę równolegle z zasilaniem zaworu k-d czy zapala sie ona po wciśnięciu gazu do dechy (podczas jazdy).

A czy możesz mi to wyjasnic bardziej łopatologicznie, najlepiej na jakimś schemacie, jak podłączyć żarówke

Autor:  ukaniu [ pn lip 20, 2009 1:42 pm ]
Tytuł: 

żaróweczka 12V 1W czy jakaś inna mała, do kabelka zasilającego zawór K-D i drugim do masy.
Zawór K-D jest koło wyjścia wału napędowego - czarny diwajs z kabelkiem (o ten kablek chodzi).

Autor:  butek22 [ pn lip 20, 2009 1:46 pm ]
Tytuł: 

Dzięki napewno to sprawdze, dam znać o wyniku.

Autor:  butek22 [ wt lip 21, 2009 8:30 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Sprawdź podłączając zarówkę równolegle z zasilaniem zaworu k-d czy zapala sie ona po wciśnięciu gazu do dechy (podczas jazdy).

Zrobiłem jak kazałeś i w czasie jazdy po wcisnięciu kickdowna za każdym razem zapala się żarówka, czy coś można z tego wywnioskować Ukaniu???

Autor:  ukaniu [ śr lip 22, 2009 9:42 am ]
Tytuł: 

Teraz trzeba by sprawdzić jaką oporność ma zwór - czy jest sprawny elektrycznie. Jeśli tak to wymontować i zerknąć czy jest sprawny mechanicznie. Wtedy wykluczymy wszelkie problem z pierwszym podejrzanym.
A jak z tą linką do przepustnicy - przy ilu RPM włacza następny bieg bez wduszenia pstryczka k-d a ile z?

Autor:  butek22 [ śr lip 22, 2009 9:47 am ]
Tytuł: 

Na dzień dzisiejszy skrzynia wogóle nie reaguje na wciśnięcie kickdowna, czy chociażby na wcisnięcie gazu, po prostu zaraz po ruszeniu wrzuca 4-bieg i już automatycznie nie zredukuje na niższy bieg, jedynie można to zrobić samemu lewarkiem od biegów, nie działa też funkcja B na lewarku tzn. nie ma pierwszego biegu.

Autor:  ukaniu [ śr lip 22, 2009 10:07 am ]
Tytuł: 

Sprawdź linkę idącą do dżwigni gazu. Wchodzącą z prawej strony skrzyni - od tej strony zacznij ją topić.
Odepnij jej mocowanie od dźwigni gazu i zobacz czy jest zakotwiczona w skrzyni - jak będziesz ciągnął to ma sprężynować i nie dać się więcej wyciągnąć jak dla położenia dżwigni dla maksymalnego gazu.

Autor:  butek22 [ śr lip 22, 2009 10:35 am ]
Tytuł: 

Linka sprężynuje więc jest podpięta w skrzyni, w maksymalnym położeniu gazu ta linka nie jest maksymalnie wyciągnięta, możne ją jeszcze troche podciągnąć

Autor:  ukaniu [ śr lip 22, 2009 11:55 am ]
Tytuł: 

Jeśli jest zakotwiczona to powinna jako tako modyfikować punkty zmian biegów. Może nie optymalnie ale działać powinna. Możesz ją oczywiście sprówbować naciągnąć mocniej ale tak aby się nic nie urwało w położeniu S.
Dla spokoju sumienia zerknął bym po zdjęciu miski czy jak już Jurand pisał jest naciskany tłoczek od ciśnienia sterujacego tą linką (a sprężynowanie nie wynika z mechanizmu E-S, a dalej urwane).
Jeśli tak no to nie pozostaje nic innego jak wybebeszyć płytę i zobaczyć co się z nią dzieje. To sie samo nie psuje. Być może masz zamuloną skrzynię albo coś się tam dzieje na tyle, że opiłki zaczynają blokować i przycierać tłoczki sterowania.
Robota nie trudna ale wymagająca ogromnego skupienia i czystego warsztatu.

Autor:  Stuwka [ ndz lip 26, 2009 6:46 am ]
Tytuł: 

moze ja cos pomoge robilem moja skrzynie w 124 300 ce od lutego do teraz problem byl taki ze jak kupilem auto to skrzynia nie zmieniala biegow remont 3200 zl po naprawieniu skrzyni dostala mi sie woda do sterwonika ( umylem woda chlodnice) i wlasnie sobie w tym momencie zatarlem sterownik tylko ze ja mialem takie objawy jak tylko 2 bieg a jak mialem juz 4 to po 20 min jazdy znikal byly tylko 3 potem nastpne 20 min i znowu 2 mam goscia od skrzyni ktory sie na tym dobrze zna jak bys chcial adres to pisz na pw. po wymianie w mojej skrzyni sterownika mam caly czas wszystkie biegi pozdrawiam.

Autor:  butek22 [ pn lip 27, 2009 10:53 am ]
Tytuł: 

Narazie poczekam na efekt ponownej naprawy skrzyni w Getrybe.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/