MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

E55 AMG- serwis, dostępność części, eksloatacja
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42705
Strona 1 z 2

Autor:  STACHU [ wt lip 21, 2009 9:02 pm ]
Tytuł: 

Szanowni,

Okazyjnie pojawił się do kupienia E55 AMG z pewnych rąk i stąd seria pytań:

1. czy typowe części eksploatacyjne typu tarcze/klocki/filtry itd są zamienne z "cywilnymi" wersjami?
2. czy wersje AMG mają jakieś szczególnie "koszto-genne" punkty / bolączki
3. czy jest cos szczególnego, o czym nieświadomy żółtodziób w tym temacie powinien wiedzieć? :)

Zaznaczam, ze zdaje sobie sprawe ze spalania i typowych kosztów eksloatacji auta tej klasy, pyta raczej o jakieś "smaczki" :)

Z góry dziękuje za pomoc :) <br>Dodano po 9 godzinach. 56 minutach.:<br> Zupełnie nikt się nie orientuje...? :)

Autor:  Wit [ śr lip 22, 2009 9:19 am ]
Tytuł: 

To że ma znaczek AMG nic nie mówi o zmianach jakie tam zostały zrobione. Każdy jest robiony pod właściciela. Ustal co było przerabiane, wtedy może coś będzie można powiedzieć.

Autor:  heniekx [ śr lip 22, 2009 10:29 am ]
Tytuł: 

E 55 amg to chyba za wysoka/nowa technologia jak na to forum [zlosnik]
Wersje AMG i BMW "M" mają chyba jedną ogromną wadę : ich największym przyjacielem jest dystrybutor [zlosnik]
Serwis powinien być jak w kazdym mercedesie : ceny na poziomie odpowiednim do prestiżu, to nie jest ex-taxi 200D żeby można było w łatwy sposób porównac koszty użytkowania w porównaniu do XXX... [zlosnik]

Autor:  STACHU [ śr lip 22, 2009 10:41 am ]
Tytuł: 

Wiem tyle co z VIN, czyli:

VIN:
WDB2100741A733318

Model
E 55 AMG

Chassis
2100741A733318

Engine
113980 60 004452

Transmission
722636 01 025762

Order
0 8 203 00469

Lights
HELLA

Cab
00000

Delivery date
17.08.98

Dealer
Regensburg branch (203)

Interior
leather emerald (586)

Paint
189
emerald (green) black metallic (с 1993)

Options

213


parameter steering (с 01.07.1989)

242


right front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to series w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)



249


automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
275


front seat positioned lower
memory package (driver's seat, steering column, mirror) (с 01.10.1993)n

290


windowbag (с 01.03.1997)

293


trunk set, 3-piece
sidebag in rear left and right (с 01.01.1995)

314


D-net standard telephone on middle console, right (с 01.06.1995)

345


rains sensor for windshield wipers (с 01.10.1993)

351


auto-pilot-system (APS) (с 01.03.1994)
radio-navigations-system

363




423


5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)

472


electronic stability program (esp) (с 01.10.1993)
dynamic handling control system

500


outside rear view mirror left and right, folding (с 01.10.1993)

543


sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)

570


folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest

581


automatic climate control (с 01.01.1977)

600


headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)

611


courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)

612


lamp unit: gas discharge lamp (ael)
xenon headlight (с 01.10.1993)

673


high-capacity battery (с 01.01.1964)

691


blue heat-insulating glass all round, rear window, single pane safety glass (с 01.02.1995)

772


amg styling package - front spoiler, side skirts and rear apron (с 02.01.1992)

774


Shell modification for AMG-wheels

809


Change of year of model, last figure shows new model year

813


voice command (с 01.06.1995)

872


electric seat heater for rear seat bench, left and right (с 01.10.1972)

873


seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

910


14V/65A alternator
alternator with increased capacity (с 01.11.1990)

915


fuel tank, 70 liter (с 01.05.1988)

954


equipment package for avantgarde vehicles (с 01.06.1993)
rotating emergeny flasher, front (red light)

988


ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)

580A


Unknown code

Autor:  adi_1233 [ śr lip 22, 2009 10:43 am ]
Tytuł: 

myślę że jeżeli pytasz się o eksploatację i koszty to chyba nie ta pułka aut jest skierowana do ciebie... jak osiągi pokazują to raczej nie podejdą klocki z 200D... a serwisować takie auto wypada TYLKO w ASO... i myślę że jest droższe niż mercedesa v12... kupić nie sztuka utrzymać na poziomie TAK...

Autor:  STACHU [ śr lip 22, 2009 10:49 am ]
Tytuł: 

adi_1233 pisze:
myślę że jeżeli pytasz się o eksploatację i koszty to chyba nie ta pułka aut jest skierowana do ciebie... jak osiągi pokazują to raczej nie podejdą klocki z 200D... a serwisować takie auto wypada TYLKO w ASO... i myślę że jest droższe niż mercedesa v12... kupić nie sztuka utrzymać na poziomie TAK...

Pytam, bo są np rzeczy, które potrafią zaskoczyć na dzień dobry, więc warto zwrócić na nie szczególną uwagę przy kupnie ( np przednie hamulce w Audi RS4 to wydatek ok 8k pln).
Z kosztami utrzymania w przypadku takich samochodów trzeba się liczyć i to jest naturalne, więc nie musisz martwić się o to, na którą półkę jestem gotowy finansowo [zlosnik]

Autor:  Janfocus [ śr lip 22, 2009 11:34 am ]
Tytuł: 

chyba najprościej zadzwonić do ASO i popytać o podstawowe rzeczy jak klocki, amory, tarcze, filtry -to powinno dać jakichś pogląd co było modyfikowane...

Autor:  adi_1233 [ śr lip 22, 2009 8:13 pm ]
Tytuł: 

na zamienniki po prostu nie ma co liczyć... a resztę dowiesz się w ASO... tylko zapytaj czy podaje cie ceny brutto... bo u nich dziwna moda panuje...

Autor:  trocin [ śr lip 22, 2009 9:00 pm ]
Tytuł: 

adi_1233 pisze:
a serwisować takie auto wypada TYLKO w ASO...


A co to za auto? Nowa S klasa z kosmiczna technologia? Przeciez to 11 letni okular w troche lepszej wersji z mocniejszym silnikiem V8, bez przesady, te auta sa teraz ogolnodostepne i wcale nie trzeba wydawac majatku na seriws. Kazdy dobry doswiadczony mechanior sobie z nim poradzi, a wybor czesci teraz jest ogromny. W ASO to nowa gwiazdke na gwarancji mozna serwisowac a nie 11 letnie oko, bez przesady... Ale to moje zdanie, kazdy robi jak chce, jakby ktos chcial serwisowac takie auto moge polecic w Pulawach dobrego niedrogiego machanika oraz pomoc w zalatwieniu dobrej jakosci zamiennikow dobrych marek w rozsadnych cenach.

Autor:  kuba124 [ czw lip 23, 2009 12:05 am ]
Tytuł: 

Części typu klocki, filtry itp. w rozsądnych cenach nie ma tragedii. Samochód bezawaryjny i mam nadzieję, że tak zostanie. [zlosnik]

heniekx pisze:
Wersje AMG i BMW "M" mają chyba jedną ogromną wadę : ich największym przyjacielem jest dystrybutor

I tu bym się nie zgodził zwłaszcza E55. ;)

Autor:  STACHU [ czw lip 23, 2009 7:43 am ]
Tytuł: 

kuba124 pisze:


heniekx pisze:
Wersje AMG i BMW "M" mają chyba jedną ogromną wadę : ich największym przyjacielem jest dystrybutor

I tu bym się nie zgodził zwłaszcza E55. ;)


Zdradzisz coś więcej w tej kwestii? :)

Autor:  heniekx [ czw lip 23, 2009 8:07 am ]
Tytuł: 

Panowie, panowie, jeśli wydaje się wam że dobry doświadczony mechanior sobie poradzi z każdym autem to jesteście w blędzie. Pracuję w serwisie autoryzowanym i pracowałem w nieautoryzowanym i róźnicę widać w każdym detalu. Mechanik z ulicy zostawia w aucie takie babole jak zużyte prowadnice zacisku, zapomina o wymiane oleju w moście i skrzyni na czas, nie pamięta że raz na X lat trzeba przeprowadzić konserwację profili zamkniętych, podchodzi do luzów w zawieszeniu i mówi "to jeszcze wytrzyma, wpadnij pan za pół roku" [zlosnik] Niestety w naszym pięknym kraju nie wytworzył się jeszcze ten typ kultury motoryzacyjnej co przykładowo w niemczech gdzie serwisów jest "jak psów", serwis ma tą specyficzną cechę że pracujący w nim mechanicy zajmują się typowo jedną marką a co za tym idzie potrafią dostrzec każdą nieprawidłowość w samochodzie w związku z powyższym taki pojazd ma większe szanse dojechac na koniec świata i jeden kilometr dalej [zlosnik]

Autor:  trocin [ czw lip 23, 2009 9:13 am ]
Tytuł: 

heniekx pisze:
jeśli wydaje się wam że dobry doświadczony mechanior sobie poradzi z każdym autem to jesteście w blędzie


A kto powiedzial ze z kazdym? Napisalem ze z 11 letnim E55 AMG. W (niektorych) ASO robia wałki wieksze niz Henio ze szwagrem w stodole, a kasuja jak na Batorym [zlosnik]

Autor:  nordyk [ czw lip 23, 2009 2:39 pm ]
Tytuł: 

kuba124 pisze:
Części typu klocki, filtry itp. w rozsądnych cenach nie ma tragedii. Samochód bezawaryjny i mam nadzieję, że tak zostanie. [zlosnik]

heniekx pisze:
Wersje AMG i BMW "M" mają chyba jedną ogromną wadę : ich największym przyjacielem jest dystrybutor

I tu bym się nie zgodził zwłaszcza E55. ;)


Kuba 124 ile Twoja w210 spala ?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw lip 23, 2009 3:19 pm ]
Tytuł: 

heniekx pisze:
Panowie, panowie, jeśli wydaje się wam że dobry doświadczony mechanior sobie poradzi z każdym autem to jesteście w blędzie. Pracuję w serwisie autoryzowanym i pracowałem w nieautoryzowanym i róźnicę widać w każdym detalu. Mechanik z ulicy zostawia w aucie takie babole jak zużyte prowadnice zacisku, zapomina o wymiane oleju w moście i skrzyni na czas, nie pamięta że raz na X lat trzeba przeprowadzić konserwację profili zamkniętych, podchodzi do luzów w zawieszeniu i mówi "to jeszcze wytrzyma, wpadnij pan za pół roku" [zlosnik] Niestety w naszym pięknym kraju nie wytworzył się jeszcze ten typ kultury motoryzacyjnej co przykładowo w niemczech gdzie serwisów jest "jak psów", serwis ma tą specyficzną cechę że pracujący w nim mechanicy zajmują się typowo jedną marką a co za tym idzie potrafią dostrzec każdą nieprawidłowość w samochodzie w związku z powyższym taki pojazd ma większe szanse dojechac na koniec świata i jeden kilometr dalej [zlosnik]


o czym ty mowisz... ASO to zbieranina naprzyjmowanycg wymieniaczy ktora usterki usuwa na zasadzie zmienimy to moze bedzie ok.Przypadki ze cos umią sa jednostkowe.Niedawno gadałem z włscicielem skody octavi I co jezdzi do ASO....Okresowy przeglad 2500zł.... i niepotrafił powiedziec za co dał to 2500 [zlosnik] olej filtry i co jeszcze mozna robic w aucie co ma przejchane niecałe 100tys km? olej i filtry to max 500zł...Tak samo bedzie w przypadku tego E55.Serwis w ASO przekroczy wartosc auta....Dobre zamienniki i bedzie jezdził bez problemu.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/