MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 6:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 17, 2009 1:13 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 17, 2009 12:59 am
Posty: 12
Lokalizacja: londyn
Witam wszystkich posiadaczy gwiazd.
Jestem nowy na tym forum,, troszke poczytalem Waszych tematow i przyznam sie szczerze ,ze ponad polowa tematow do przeczytania przede mna . Ciekawa lektura i piekne zdjecia. Nabylem kilka dni temu 500 sel z 1985 roku (pierwsza rejestracja),, i chcialbym sie dowiedziec od szanownych kolegow co moga mi odczytac i ustalic po nr vin - 1260372a0946990 . Z gory dziekuje i pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 2:45 am przez 12-6 sel, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 1:33 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
VIN WDB1260372A094699
Model 500 SEL
Chassis 1260372A094699
Engine 117963 22 057143
Transmission 722311 02 542045
Order 0 4 229 01352
Approx. year 1984
Lights BOSCH
Cab 00328
Dealer Stuttgart branch (229)
Interior leather black / anthracite (271)
Paint
737 classic white (T) (с 01.01.1975 по 31.12.1985)
Options
221 left front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
222 right front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
223 Model 126: rear seat bench electric adjustment (с 01.05.1977 по 30.06.1991)
294 curtain for rear window (с 01.11.1978 по 31.03.1994)
295 curtains for left and right rear door windows (с 01.11.1978)
307 cooling box in luggage compartment (с 01.11.1978)
363
410 electric sliding roof (с 01.03.1965 по 29.02.1988)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
452 two-tone horn (с 01.01.1963 по 28.02.1993)
461 Unknown code
470 anti-lock braking system (abs) (с 01.06.1978 по 31.10.1993)
505 outside rear view mirror, left, electrically adjustable (с 01.11.1978 по 28.02.1986)
outside rear view mirror, left, electrically adjustable (r.h.d.)
510 Becker radio Mexico cassette full stereo, electronic, Kurier LW/MW/SW/USW (с 01.09.1979 по 30.11.1990)
531 automatic antenna (с 01.01.1963)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
581 automatic climate control (с 01.01.1977)
592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
640 aluminium disc wheels with radial-ply tires (с 01.10.1969 по 31.12.1989)
682 fire extinguisher (с 01.04.1970)
731 wood trim, burred walnut root (с 01.08.1980)
873 Unknown code

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 1:40 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 17, 2009 12:59 am
Posty: 12
Lokalizacja: londyn
no dziekuje bardzo za szybka odpowiedz.
ciekawi mnie jednak co kryje sie pod kodami 363,,461 i 873.
Poza tym wszystko sie zgadza.

Zastanawiam sie rowniez jaki olej mu wlac ( przebieg 182 tys mil)

_________________
Transport samochodow ANGLIA - POLSKA


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 2:04 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
461 - wskaźniki wyskalowane w milach, opisy po angielsku
873 - podgrzewanie siedzenia


http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... yposazenia ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 2:10 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 17, 2009 12:59 am
Posty: 12
Lokalizacja: londyn
czy ja dobrze widze kod 307 - lodowka w bagazniku ? Widzialem cos z lewej strony ,ale czy to lodowka to - nie wygladalo na lodowke. Bardziej skoncentrowalem sie na kole zapasowym.

_________________
Transport samochodow ANGLIA - POLSKA


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 2:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Na jakim oleju jeździł do tej pory?

Jeśli nie wiesz, to myślę, że na początek można spróbować półsyntetyk 10W40, jeśli się sprawdzi, to przy następnej wymianie syntetyk 5W40.

Tak w ogóle, to gratuluję autka, wyposażenie ma ciekawe, czekamy na fotki. :) Pochwal się. ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 2:30 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 17, 2009 12:59 am
Posty: 12
Lokalizacja: londyn
Kupilem go od goscia , ktory nie wyszedl nawet ze swojego domu (malego palacu)- a cala transakcje reprezentowal go jego szofer ( smieszne ,ale prawdziwe). Cala historie samochodu mam sobie odebrac w serwisie mercedesa - bo tajemniczy milioner byl 1 wlascicielem auta i serwisowal go caly czas w jednym serwisie. Nadal nie wiem w ktorym (mysle) ,ze ustale to nie bawem . Ale pomyslalem sobie z tym olejem,ze koledzy szybciej mi podpowiedza niz ja dostane odpowiedz od niego w ktorym serwisie. Chce tylko powiedziec , ze silnik pracuje rowno i ladnie,ale :slychac dwie ,moze 3 szklanki . Stad zastanawiam sie jakim olejem pomoc mu przetrwac dalsze uzytkowanie.

Dziekuje za gratulacje nabycia autka,,, zdjecia zrobie jutro - pojutrze.

_________________
Transport samochodow ANGLIA - POLSKA


Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 2:49 am przez 12-6 sel, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 2:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Jeśli masz szansę na ustalenie, w którym serwisie, to przetrzymaj ten czas i dowiedz się, co i jak. :)

Chyba, że sprawa się przeciągnie, to wtedy tak jak wyżej pisałem.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 11:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
Masz super autko - pochwal się zdjęciami...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 18, 2009 6:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Szumek pisze:
295 curtains for left and right rear door windows (с 01.11.1978)

chciałbym zobaczyc jak to wygląda, bo jeszcze nie widziałem w W126

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 18, 2009 7:50 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
fajnie to wyglada o tak :
http://1000sel.com/images/stories/trasc ... des-08.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 18, 2009 8:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
myślałem, że będzie jak w BMW 7, wysuwane od dołu do góry

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 22, 2009 9:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 17, 2009 12:59 am
Posty: 12
Lokalizacja: londyn
oto obiecane zdjecia.
Troche to trwalo,ale mechanik mnie troszke ostudzil.Mianowicie po wymianie oleju 15w 40 autko zaczelo kopcic ( chmura dymu na bialo-niebiesko i czuc olej). Test na uszczelke przeszedl pozytywnie, nie jestem pewien na 100% ,ale podejrzewam,ze to uszczelniacze zaworow. Z bagnetu sie nie kopci z korka rowniez -takze pierscienie wyeliminowalem. Pytanie mam takie ,czy sciagac glowice i sprawdzic rowniez gniazda zaworow czy zdjac walki i nie zdejmowac glowicy. Przypomne ,ze autko ma juz 182 tys mil .
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Transport samochodow ANGLIA - POLSKA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 22, 2009 10:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
12-6 sel pisze:
Troche to trwalo,ale mechanik mnie troszke ostudzil.Mianowicie po wymianie oleju 15w 40


Czemu taki kiepski olej?

12-6 sel pisze:
autko zaczelo kopcic ( chmura dymu na bialo-niebiesko i czuc olej). Test na uszczelke przeszedl pozytywnie


Jaki konkretnie test?

12-6 sel pisze:
nie jestem pewien na 100% ,ale podejrzewam,ze to uszczelniacze zaworow. Z bagnetu sie nie kopci z korka rowniez -takze pierscienie wyeliminowalem.


Przegrzane lub zapieczone pierścienie olejowe też mogą dawać takie objawy. Jednak mogą to być też prowadnice zaworów, a w tym przypadku wymiana uszczelniaczy na zbyt długo nie pomoże.
Zrób test, zjedź gdzieś z górki zdejmując nogę z gazu, za górką dodaj gazu i obserwuj w lusterku, czy pojawi się chmura. Jeszcze lepiej, jeśli ktoś z zewnątrz będzie to obserwował. Jeśli puści chmurę, to uszczelniacze zaworów lub luzy na prowadnicach zaworów.
Dymi rano po odpaleniu, na ciepłym na wolnych, czy na ciepłym, jak wkręca się na obroty?

12-6 sel pisze:
Pytanie mam takie ,czy sciagac glowice i sprawdzic rowniez gniazda zaworow czy zdjac walki i nie zdejmowac glowicy. Przypomne ,ze autko ma juz 182 tys mil.


Narazie napisz odp. na powyższe pytania.

Autko bardzo ładne. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 22, 2009 10:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 17, 2009 12:59 am
Posty: 12
Lokalizacja: londyn
12-6 sel napisał:
Troche to trwalo,ale mechanik mnie troszke ostudzil.Mianowicie po wymianie oleju 15w 40


Czemu taki kiepski olej?

poniewaz to co wyciagalismy z silnika dalo nam do zrozumienia- ze musi byc gesciejszy . Dosyc ciezko bylo go wyciagnac odsysaczem.

12-6 sel napisał:
autko zaczelo kopcic ( chmura dymu na bialo-niebiesko i czuc olej). Test na uszczelke przeszedl pozytywnie


Jaki konkretnie test?
Test szczelnosci powietrza przez zbiorniczek wyrownawczy.

test wjerzdzania pod gorke byl taki - ze nie naciskalem pedalu gazu i widzialem ze kopce .
Czy kopci na zimnym - jutro powiem ,,,, na cieplym kopci delikatnie. Kiedy dodam troszke gazu ,zakopci - przestanie i znow pyrka chmurka. Jak przytrzymam gaz na 2000 obr kopci .
Na wszystkich swiecach mam olej - nie duzo ,ale mam.

_________________
Transport samochodow ANGLIA - POLSKA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl