MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 7:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 11, 2009 3:08 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sie 11, 2009 2:57 pm
Posty: 5
Witam wszystkich, serdecznie proszę o pomoc, jak w temacie.

Otoz przeszukalem nieco internet i nie moglem znalezc odpowiedzi na pytanie,

posiadam mercedesa klasy E - 124 , silnik 2,5D , 20 zaworowy , automatyczna skrzynia biegów , bez klimy. rocznik 1994

Jestem zmuszony wymienić CHŁODNICĘ OLEJU SILNIKA , prosze nie mylic z ta od ABS.

Interesuje mnie tylko to czy jest to do zrobienia wlasnymi silami, (mechanik chce 200 zl za ten wyczyn, ) Fakt jest taki ze nie moglem znalezc nigdzie zadnego opisu, jezeli ktos bylby chetny mi pomoc, chocby wklejajac jakies skany z ksiazki z opisem to bede szalenie wdzieczny.

Mam pare ksiazek mercedesa ale starsze modele nie mialy tej chlodniczki dlatego nie moglem znaleźć w nich zadnych informacji :/

z gory serdecznie dziekuje i pozdrawiam[quote][/quote]


Na górę
Post: wt sie 11, 2009 3:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
spox pisze:
Witam wszystkich

Witamy.
spox pisze:
...Jestem zmuszony wymienić CHŁODNICĘ OLEJU SILNIKA

Rozumiem, że tą która jest w zderzaku po lewej stronie? (zielone X)
spox pisze:
...prosze nie mylic z ta od ABS.

Raczej ASB (żółte X).
spox pisze:
...Interesuje mnie tylko to czy jest to do zrobienia wlasnymi silami

Jest to do zrobienia, ale dobrze mieć podnośnik kolumnowy. Z kanału trochę niewygodnie.
Obrazek

Trzeba zdemontować plastikową osłonę chłodnicy w nadkolu. Następnie odkręcić wspornik chłodnicy (niebieskie kropki) i rurki od chłodnicy (czerwone kropki).
spox pisze:
...mechanik chce 200 zl za ten wyczyn

To cena za to, że olej wleci mu rękawem a wypłynie nogawką. To bezcenne wrażenia.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 11, 2009 6:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
mam taki egzemplarz jak piszesz i u mnie chłodnica oleju jest w chłodnicy głównej... nie wiem jak to możliwe że w tym samym właściwie egzemplarzu masz osobną chłodnicę...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 11, 2009 7:05 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sie 11, 2009 2:57 pm
Posty: 5
faktycznie przepraszam, nie ABS lecz ASB oczywiscie ... a o chlodnice oleju chodzi mi taka jak w tym linku

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=701356664
i nie znajduje sie ona w glównej lecz calkowicie oddzielnie z prawej strony zaraz pod alternatorem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 2:10 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no ja doczytałem tak:
Cytuj:
Jestem zmuszony wymienić CHŁODNICĘ OLEJU SILNIKA

i dlatego byłem zdziwiony...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 6:36 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
i dlatego byłem zdziwiony...


??

:o [szalone] [zlosnik]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 9:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
spox pisze:
... a o chlodnice oleju chodzi mi taka jak w tym linku
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=701356664...

To nie chłodnica oleju (oil radiator) lecz schładzacz oleju (oil cooler). Trochę było mi to dziwne, że 250D ma taką dodatkową chłodnicę oleju, która występuje raczej w wersjach od 3 litrów w górę.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 11:42 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sie 11, 2009 2:57 pm
Posty: 5
mniejsza o wiekszosc czy to jest chlodnica czy schładzacz,
ale dalej nikt nie pomogl :S, prosze o jakikolwiek opis na co zwrocic uwagę przy jego wymianie itd


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 13, 2009 10:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 10, 2007 9:45 pm
Posty: 30
spox pisze:
prosze o jakikolwiek opis na co zwrocic uwagę przy jego wymianie itd


właśnie się nastrajam psychicznie do ściągnięcia miski olejowej (szwabom rozum odebrało z "tom miskom" w porównaniu do 123) i z chłodnicą raczej problemów miał nie będziesz. Radzę uważać na uszczelki (zalecana wymiana) no i ustawienie "trzymacza" przy górnym mocowaniu rurek wodnych.

a propo. czy ktoś wyciągał już pompę oleju? czy rzeczywiście trzeba lewarować silnik? bo miejsca bardzo mało pod tą miską, a muszę wyczyścić zawór zwrotny bo mi się zawiesza


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 14, 2009 10:23 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sie 11, 2009 2:57 pm
Posty: 5
no poradzilem sobie juz jakos sam , narazie nie cieknie ale jak bedzie zobaczymy, oringi oczywiscie nówki załozylem

Gosc w warsztacie mi robil chlodnice wodna , czyscil ja kwasem , a dokladnie woda z octem czy czyms , musialo mu kapnac i spierdolil mi ruki od chlodnicy oleju . doslownie 2 dni potym w obu porobily sie dzuiry,

Za orginały musialbym dac 300 zl a zamienników nie ma ponoc, wolalem wiec kupic całą uzywaną chłodnicę oleju za 100 zl i poprostu podmienić.

Dodam ze niema szans aby wyciagnać te rurki z chlodnicy nie uszkadzając ich,
po latach użytkowania one troche rdzewieją i tak sie klinują ze nie idzie ich delikatnie wyciągnąć :P

To tak dla potomnych pare zdań gdyby ktoś miał podobny problem .
pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 15, 2009 6:21 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
najbardziej mnie ciekawi gdzie kupiłeś chłodnicę za 100zł... może byś jeszcze jedną tak udanie kupił i ja bym ją wział??? bo czasem taniej kupić sprawną używkę niż płacić za czyszczenie później za naprawianie i klejenie jej...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 5:30 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sie 11, 2009 2:57 pm
Posty: 5
ceny sa w granicach 100-200 zl za uzywki, duzo ich nie ma bo to i model silnika rzadko spotykany

a czy sie zrąbie tego przewidzieć nie moge ...narazie działa i sie tym nie martwię


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl