MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 2:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lip 31, 2009 9:50 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn paź 27, 2008 1:36 pm
Posty: 1
Na początek może kilka słów wstępu. Forum czytam już od ponad roku, jednak dopiero teraz się uaktywniam, ponieważ zbliża się zakup mojego wymarzonego mercedesa W124. Miałem wcześniej mercedesa 190 2.3 + LPG (wtedy jeszcze nie wiedziałem co znaczy LPG + KE-JET [zlosnik] ), oraz W124 2.0 D (sprzedałem go jak najszybciej, ponieważ moim zdaniem ten silnik w tej budzie to pomyłka :-? ). We wrześniu planuje zakup W124 i mam nadzieję, że pomożecie mi w wyborze. ;) Przejdźmy do sedna. Jestem studentem więc zasób gotówki mam mocno ograniczony (ok. 6-7 tys.) na zakup auta. Planuje szukać sedana lub coupe. Jednak jak już zaznaczyłem mam ograniczone możliwości finansowe, więc auto musi być ekonomiczne i teraz zaczynają się schody. Rozważmy moje możliwości:

- 2.0 D - Jak już wcześniej wspominałem miałem W124 z silnikiem 2.0 D i moim zdaniem to pomyłka jeśli chodzi o osiągi - Odpada

- 2.5 D - Na miasto osiągu już wystarczające jednak wyprzedzanie w trasie nadal stanowi problem - Odpada

- 3.0 D - Osiągi zadowalające ale ok. 11 l ropy na mieście to żadna ekonomia - Odpada

Idąc dalej tym tokiem rozumowania, pozostaje tylko jedno rozwiązanie - LPG :cry:. Powiecie pewnie żebym dołożył pieniędzy i kupił coś na el. wtrysku np. M111, jednak niestety nie mam możliwości przeznaczenia większej kwoty na auto. Jazda na benzynie też nie wchodzi w grę. Więc...

- IGS - propozycja niby kusząca lecz cena montażu instalacji "troszkę" [zlosnik] mnie odstrasza. Poza tym nikt nie podejmie się montażu w Szczecinie - Odpada

- Kupić W124 2.0 na gaźniku - Wszystko pięknie lecz znalezienie czarnego W124, najlepiej z ASB na gaźniku w dobrym stanie graniczy z cudem - Raczej odpada

- Przeróbka M102 na gaźnik - Zastanawiałem się długo nad tą opcją i doszedłem do wniosku, że po montażu gaźnika zostało by pod maską 109 km, z czego już kilka/kilkanaście pewnie umarło z powodu wieku, a pod wpływem LPG umrze kolejne kilkanaście i okazało by się że jeżdżę 2.0 D [zlosnik] - Raczej odpada

- Całkowity demontaż zasilania benzyną i pozostawienie jedynie LPG - Z tego co się orientuję wykluczyło by to strzały i wszelkie inne problemy, lecz pozostaje problem jak długo wytrzymał by silnik uruchamiany nawet w zimie na LPG. Poza tym nie wiem do końca jak by to rozwiązać z technicznego punku widzenia. Jeśli ma ktoś doświadczenie w tym temacie to poproszę o porady.

- BLOS + LPG I Gen. - To chyba najlepsze rozwiązanie tej sytuacji. Jednak z BLOSA część osób jest zadowolonych, a część nie więc nie wiem już co mam na ten temat myśleć.

- Jazda na zwykłej instalacji z mikserem - To już przerabiałem i nie pasuje mi dreszczyk emocji pod tytułem "strzeli czy nie strzeli" za każdym razem gdy włączałem LPG. Zaznaczam że świece, przewody, palec i kopułka były nowe (beru), a dolot szczelny - Raczej odpada

Tym którym udało się dotrzeć do końca i nie zasneli bardzo dziękuję [zlosnik] . Mam nadzieję, że pomożecie mi w rozwiązaniu tego problemu bo już mam dość jazdy jakimiś plastikami typu fiat czy opel.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 9:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 20, 2008 9:59 pm
Posty: 235
Lokalizacja: GDAŃSK
No to chłopie masz dylemat HEHE

_________________
Czas za szybko leci a ja wciąż przyspieszam.....
MB W123 300d ASB EX
MB W124 2.6 ASB kombiaczek EX
MB W124 2.0 D E-class EX
MB W115 200d '76


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 10:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
wykluczyłes w ten sposob wszystskie silniki z gamy W 124 poza wszelkimi 6 cyl i 8 cyl [zlosnik] jednym słowem nic niepasuje... :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 10:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Kup BMW, na forum teraz tego od groma [zlosnik]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 11:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
Albo idz do ery moze oni cos poradza :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 01, 2009 4:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Ja bym to posumował...

ALBO RYBKA ALBO PIPKA [zlosnik]

...i tyle, jak Ci nie pasuje żaden silnik, to pomyśl nad innym modelem Mercedesa lub nawet autem innej marki.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 01, 2009 6:09 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
ja się przyłączę... masz mało kasy ale koniecznie chcesz jezdzic 124 to bierz 200D! niestety albo oszczędność i mercedes w dieslu albo... nie mercedes...
nie da sie mieć ciastka i zjeśc ciastka...

zresztą co ty kupisz za te 6-7tys zł??? bo na pewno nie 2,2 w benzynie...
sam sobie wykluczyłęś wszystko i oczekujesz rady cud????

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 01, 2009 7:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Dobrze radzą kup BMW :) najlepiej z lpg i manualem :) Koszty jazdy niskie,komfort super zwłaszcza na 15 calowych felgach,bardzo cicho w środku mimo np dużych prędkości (dużo ciszej jak w moim w126).A tak na poważnie to kup e500 i na lpg,ma już elektroniczny wtrysk.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 01, 2009 9:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Też miałem 2 lata temu taki problem .. szukałem W124 250DT bo stwierdziłem, że tak będzie najlepiej. A wyszło z tego 300CE 24V [zlosnik]
Olej koszty paliwa... w d...e z tym. Rzuć palenie, zmniejsz abonament za komórkę i na jedno wyjdzie :)
Ale jeśli nadal upierasz się przy swoim to ... cholera wie co Ci tu doradzić. IGS odpada bo jego koszt będzie na poziomie 70% zakupionego przez CIebie samochodu :P
BLOS pewnie by latał :) tylko pamiętaj o tym że trzeba go montować na lewo.
250DT odpada na pewno?
... A jeśli nadal będziesz taki wybredny .. i nie poświęcisz comiesiecznej pary nowych gaci kosztem paliwa.. to z bólem muszę doradzić Ci tak jak koledzy - BMW

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 01, 2009 9:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Majkel333 pisze:
- 2.0 D - Jak już wcześniej wspominałem miałem W124 z silnikiem 2.0 D i moim zdaniem to pomyłka jeśli chodzi o osiągi - Odpada

W tym układzie polecam W201 190D 2.0D, lub jescze lepiej 2.5D. Baby-Benz z tym samym silnikiem będzie odczuwalnie zrywniejszy niż W124, ze względu na mniejszą masę. Jeżeli szukasz ekonomii, to chyba najlepszy wybór, a z silnikiem 2.5D autko nie będzie mułem.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 01, 2009 10:01 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Seicento z lpg spala za 6zł na 100km.
No to co , że fiat? 124 i tak odpada.

Kup 190 z lpg, w 5-6 tysięcy znajdziesz juz dobrą .Sam zagazuj w dobrym zakładzie np. czakram,albo poszukaj juz z gazem.
Dynamika jest ok, przynajmniej lepsza niz w 124 , i pali max 12 litrów na setkę. KE i lpg działa normalnie, jeśli jest dobrze zainstalowany.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob sie 01, 2009 11:30 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Majkel333 pisze:
- Odpada
- Odpada
- Odpada
- Odpada
- Odpada


Wniosek: Mercedesy słabo nadają się do leczenia kompleksów...
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 01, 2009 11:58 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Majkel333 pisze:
Całkowity demontaż zasilania benzyną i pozostawienie jedynie LPG - Z tego co się orientuję wykluczyło by to strzały i wszelkie inne problemy, lecz pozostaje problem jak długo wytrzymał by silnik uruchamiany nawet w zimie na LPG. Poza tym nie wiem do końca jak by to rozwiązać z technicznego punku widzenia. Jeśli ma ktoś doświadczenie w tym temacie to poproszę o porady.

rozwiązaniem jest parownik grzany elektrycznie w krytycznej fazie gdy motor jest zimny, ale wcale nie oznacza to że nie będzie strzałów (bo przyczyna ich jest gdzie indziej).

Faktycznie to chyba jedynym sensownym rozwiązaniem w tej kwocie jest 190 na gaźniku, lub dobry montaż instalacji do KE -ale tu czasem trzeba zajrzeć...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 01, 2009 12:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
Majkel333 pisze:
- 2.0 D - Jak już wcześniej wspominałem miałem W124 z silnikiem 2.0 D i moim zdaniem to pomyłka jeśli chodzi o osiągi - Odpada



a jeszcze do tego ASB :):):) i to juz na maxa totalna porazka mercedesa :P slimaki cie wypzredzaja a mój znajomy wsadził sobie 200D z automatem do kombi przejechal juz napewno 500k km i pakuje cały wazywami i przyczepkę ogurków i ledwo co 80km osoaga a pusty zagina 120km i to po długim czasie :P po słuchaj kolegów z beyby-benz i zaryzykuj 250D albo 200 na gaźniku w kuchence gazowej :) pozdr.

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 01, 2009 1:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Cytuj:
- BLOS + LPG I Gen. - To chyba najlepsze rozwiązanie tej sytuacji. Jednak z BLOSA część osób jest zadowolonych, a część nie więc nie wiem już co mam na ten temat myśleć.


Ja wybrałem dla siebie opcję 2.3 automat + założyłem poprawnie blosidło i wcale nie dostrzegam tego czym straszą niektórzy forumowicze [zlosnik] spalanie średnie na poziome 12.5 litra LPG [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] trasa 10.5l/100 [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] jeśli będziesz chciał to załatwię Ci BLOSA nowego!!! za 250-260 PLN i pomogę w zestrojeniu za symboliczne 0.7 - 1.0 litra [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] Jeśli chcesz wiedziec coś wiecej to trzeba na telefon (znajdziesz jak naprawde będziesz potrzebował [zlosnik] ) bo teraz przez jakiś czas nie będzie mnie na forum.

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl