MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W poszukiwaniu ekonomi... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42897 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Majkel333 [ pt lip 31, 2009 9:50 pm ] |
Tytuł: | W poszukiwaniu ekonomi... |
Na początek może kilka słów wstępu. Forum czytam już od ponad roku, jednak dopiero teraz się uaktywniam, ponieważ zbliża się zakup mojego wymarzonego mercedesa W124. Miałem wcześniej mercedesa 190 2.3 + LPG (wtedy jeszcze nie wiedziałem co znaczy LPG + KE-JET ![]() ![]() ![]() - 2.0 D - Jak już wcześniej wspominałem miałem W124 z silnikiem 2.0 D i moim zdaniem to pomyłka jeśli chodzi o osiągi - Odpada - 2.5 D - Na miasto osiągu już wystarczające jednak wyprzedzanie w trasie nadal stanowi problem - Odpada - 3.0 D - Osiągi zadowalające ale ok. 11 l ropy na mieście to żadna ekonomia - Odpada Idąc dalej tym tokiem rozumowania, pozostaje tylko jedno rozwiązanie - LPG ![]() - IGS - propozycja niby kusząca lecz cena montażu instalacji "troszkę" ![]() - Kupić W124 2.0 na gaźniku - Wszystko pięknie lecz znalezienie czarnego W124, najlepiej z ASB na gaźniku w dobrym stanie graniczy z cudem - Raczej odpada - Przeróbka M102 na gaźnik - Zastanawiałem się długo nad tą opcją i doszedłem do wniosku, że po montażu gaźnika zostało by pod maską 109 km, z czego już kilka/kilkanaście pewnie umarło z powodu wieku, a pod wpływem LPG umrze kolejne kilkanaście i okazało by się że jeżdżę 2.0 D ![]() - Całkowity demontaż zasilania benzyną i pozostawienie jedynie LPG - Z tego co się orientuję wykluczyło by to strzały i wszelkie inne problemy, lecz pozostaje problem jak długo wytrzymał by silnik uruchamiany nawet w zimie na LPG. Poza tym nie wiem do końca jak by to rozwiązać z technicznego punku widzenia. Jeśli ma ktoś doświadczenie w tym temacie to poproszę o porady. - BLOS + LPG I Gen. - To chyba najlepsze rozwiązanie tej sytuacji. Jednak z BLOSA część osób jest zadowolonych, a część nie więc nie wiem już co mam na ten temat myśleć. - Jazda na zwykłej instalacji z mikserem - To już przerabiałem i nie pasuje mi dreszczyk emocji pod tytułem "strzeli czy nie strzeli" za każdym razem gdy włączałem LPG. Zaznaczam że świece, przewody, palec i kopułka były nowe (beru), a dolot szczelny - Raczej odpada Tym którym udało się dotrzeć do końca i nie zasneli bardzo dziękuję ![]() |
Autor: | przemo2880 [ pt lip 31, 2009 9:58 pm ] |
Tytuł: | |
No to chłopie masz dylemat HEHE |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pt lip 31, 2009 10:05 pm ] |
Tytuł: | |
wykluczyłes w ten sposob wszystskie silniki z gamy W 124 poza wszelkimi 6 cyl i 8 cyl ![]() ![]() |
Autor: | beet [ pt lip 31, 2009 10:51 pm ] |
Tytuł: | |
Kup BMW, na forum teraz tego od groma ![]() |
Autor: | b@rtek [ pt lip 31, 2009 11:55 pm ] |
Tytuł: | |
Albo idz do ery moze oni cos poradza ![]() |
Autor: | Szumek [ sob sie 01, 2009 4:49 am ] |
Tytuł: | |
Ja bym to posumował... ALBO RYBKA ALBO PIPKA ![]() ...i tyle, jak Ci nie pasuje żaden silnik, to pomyśl nad innym modelem Mercedesa lub nawet autem innej marki. |
Autor: | Chuck Norris [ sob sie 01, 2009 6:09 am ] |
Tytuł: | |
ja się przyłączę... masz mało kasy ale koniecznie chcesz jezdzic 124 to bierz 200D! niestety albo oszczędność i mercedes w dieslu albo... nie mercedes... nie da sie mieć ciastka i zjeśc ciastka... zresztą co ty kupisz za te 6-7tys zł??? bo na pewno nie 2,2 w benzynie... sam sobie wykluczyłęś wszystko i oczekujesz rady cud???? |
Autor: | bmw [ sob sie 01, 2009 7:29 am ] |
Tytuł: | |
Dobrze radzą kup BMW ![]() ![]() |
Autor: | BrunoGiamatti [ sob sie 01, 2009 9:24 am ] |
Tytuł: | |
Też miałem 2 lata temu taki problem .. szukałem W124 250DT bo stwierdziłem, że tak będzie najlepiej. A wyszło z tego 300CE 24V ![]() Olej koszty paliwa... w d...e z tym. Rzuć palenie, zmniejsz abonament za komórkę i na jedno wyjdzie ![]() Ale jeśli nadal upierasz się przy swoim to ... cholera wie co Ci tu doradzić. IGS odpada bo jego koszt będzie na poziomie 70% zakupionego przez CIebie samochodu ![]() BLOS pewnie by latał ![]() 250DT odpada na pewno? ... A jeśli nadal będziesz taki wybredny .. i nie poświęcisz comiesiecznej pary nowych gaci kosztem paliwa.. to z bólem muszę doradzić Ci tak jak koledzy - BMW |
Autor: | Seweryn [ sob sie 01, 2009 9:54 am ] |
Tytuł: | |
Majkel333 pisze: - 2.0 D - Jak już wcześniej wspominałem miałem W124 z silnikiem 2.0 D i moim zdaniem to pomyłka jeśli chodzi o osiągi - Odpada
W tym układzie polecam W201 190D 2.0D, lub jescze lepiej 2.5D. Baby-Benz z tym samym silnikiem będzie odczuwalnie zrywniejszy niż W124, ze względu na mniejszą masę. Jeżeli szukasz ekonomii, to chyba najlepszy wybór, a z silnikiem 2.5D autko nie będzie mułem. |
Autor: | THC [ sob sie 01, 2009 10:01 am ] |
Tytuł: | |
Seicento z lpg spala za 6zł na 100km. No to co , że fiat? 124 i tak odpada. Kup 190 z lpg, w 5-6 tysięcy znajdziesz juz dobrą .Sam zagazuj w dobrym zakładzie np. czakram,albo poszukaj juz z gazem. Dynamika jest ok, przynajmniej lepsza niz w 124 , i pali max 12 litrów na setkę. KE i lpg działa normalnie, jeśli jest dobrze zainstalowany. |
Autor: | leopold [ sob sie 01, 2009 11:30 am ] |
Tytuł: | Re: W poszukiwaniu ekonomi... |
Majkel333 pisze: - Odpada
- Odpada - Odpada - Odpada - Odpada Wniosek: Mercedesy słabo nadają się do leczenia kompleksów... Pozdrawia Leopold |
Autor: | Janfocus [ sob sie 01, 2009 11:58 am ] |
Tytuł: | |
Majkel333 pisze: Całkowity demontaż zasilania benzyną i pozostawienie jedynie LPG - Z tego co się orientuję wykluczyło by to strzały i wszelkie inne problemy, lecz pozostaje problem jak długo wytrzymał by silnik uruchamiany nawet w zimie na LPG. Poza tym nie wiem do końca jak by to rozwiązać z technicznego punku widzenia. Jeśli ma ktoś doświadczenie w tym temacie to poproszę o porady.
rozwiązaniem jest parownik grzany elektrycznie w krytycznej fazie gdy motor jest zimny, ale wcale nie oznacza to że nie będzie strzałów (bo przyczyna ich jest gdzie indziej). Faktycznie to chyba jedynym sensownym rozwiązaniem w tej kwocie jest 190 na gaźniku, lub dobry montaż instalacji do KE -ale tu czasem trzeba zajrzeć... |
Autor: | Diablo991 [ sob sie 01, 2009 12:32 pm ] |
Tytuł: | |
Majkel333 pisze: - 2.0 D - Jak już wcześniej wspominałem miałem W124 z silnikiem 2.0 D i moim zdaniem to pomyłka jeśli chodzi o osiągi - Odpada
a jeszcze do tego ASB ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | heniekx [ sob sie 01, 2009 1:28 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: - BLOS + LPG I Gen. - To chyba najlepsze rozwiązanie tej sytuacji. Jednak z BLOSA część osób jest zadowolonych, a część nie więc nie wiem już co mam na ten temat myśleć.
Ja wybrałem dla siebie opcję 2.3 automat + założyłem poprawnie blosidło i wcale nie dostrzegam tego czym straszą niektórzy forumowicze ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |