MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W poszukiwaniu ekonomi...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42897
Strona 1 z 2

Autor:  Majkel333 [ pt lip 31, 2009 9:50 pm ]
Tytuł:  W poszukiwaniu ekonomi...

Na początek może kilka słów wstępu. Forum czytam już od ponad roku, jednak dopiero teraz się uaktywniam, ponieważ zbliża się zakup mojego wymarzonego mercedesa W124. Miałem wcześniej mercedesa 190 2.3 + LPG (wtedy jeszcze nie wiedziałem co znaczy LPG + KE-JET [zlosnik] ), oraz W124 2.0 D (sprzedałem go jak najszybciej, ponieważ moim zdaniem ten silnik w tej budzie to pomyłka :-? ). We wrześniu planuje zakup W124 i mam nadzieję, że pomożecie mi w wyborze. ;) Przejdźmy do sedna. Jestem studentem więc zasób gotówki mam mocno ograniczony (ok. 6-7 tys.) na zakup auta. Planuje szukać sedana lub coupe. Jednak jak już zaznaczyłem mam ograniczone możliwości finansowe, więc auto musi być ekonomiczne i teraz zaczynają się schody. Rozważmy moje możliwości:

- 2.0 D - Jak już wcześniej wspominałem miałem W124 z silnikiem 2.0 D i moim zdaniem to pomyłka jeśli chodzi o osiągi - Odpada

- 2.5 D - Na miasto osiągu już wystarczające jednak wyprzedzanie w trasie nadal stanowi problem - Odpada

- 3.0 D - Osiągi zadowalające ale ok. 11 l ropy na mieście to żadna ekonomia - Odpada

Idąc dalej tym tokiem rozumowania, pozostaje tylko jedno rozwiązanie - LPG :cry:. Powiecie pewnie żebym dołożył pieniędzy i kupił coś na el. wtrysku np. M111, jednak niestety nie mam możliwości przeznaczenia większej kwoty na auto. Jazda na benzynie też nie wchodzi w grę. Więc...

- IGS - propozycja niby kusząca lecz cena montażu instalacji "troszkę" [zlosnik] mnie odstrasza. Poza tym nikt nie podejmie się montażu w Szczecinie - Odpada

- Kupić W124 2.0 na gaźniku - Wszystko pięknie lecz znalezienie czarnego W124, najlepiej z ASB na gaźniku w dobrym stanie graniczy z cudem - Raczej odpada

- Przeróbka M102 na gaźnik - Zastanawiałem się długo nad tą opcją i doszedłem do wniosku, że po montażu gaźnika zostało by pod maską 109 km, z czego już kilka/kilkanaście pewnie umarło z powodu wieku, a pod wpływem LPG umrze kolejne kilkanaście i okazało by się że jeżdżę 2.0 D [zlosnik] - Raczej odpada

- Całkowity demontaż zasilania benzyną i pozostawienie jedynie LPG - Z tego co się orientuję wykluczyło by to strzały i wszelkie inne problemy, lecz pozostaje problem jak długo wytrzymał by silnik uruchamiany nawet w zimie na LPG. Poza tym nie wiem do końca jak by to rozwiązać z technicznego punku widzenia. Jeśli ma ktoś doświadczenie w tym temacie to poproszę o porady.

- BLOS + LPG I Gen. - To chyba najlepsze rozwiązanie tej sytuacji. Jednak z BLOSA część osób jest zadowolonych, a część nie więc nie wiem już co mam na ten temat myśleć.

- Jazda na zwykłej instalacji z mikserem - To już przerabiałem i nie pasuje mi dreszczyk emocji pod tytułem "strzeli czy nie strzeli" za każdym razem gdy włączałem LPG. Zaznaczam że świece, przewody, palec i kopułka były nowe (beru), a dolot szczelny - Raczej odpada

Tym którym udało się dotrzeć do końca i nie zasneli bardzo dziękuję [zlosnik] . Mam nadzieję, że pomożecie mi w rozwiązaniu tego problemu bo już mam dość jazdy jakimiś plastikami typu fiat czy opel.

Autor:  przemo2880 [ pt lip 31, 2009 9:58 pm ]
Tytuł: 

No to chłopie masz dylemat HEHE

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt lip 31, 2009 10:05 pm ]
Tytuł: 

wykluczyłes w ten sposob wszystskie silniki z gamy W 124 poza wszelkimi 6 cyl i 8 cyl [zlosnik] jednym słowem nic niepasuje... :lol:

Autor:  beet [ pt lip 31, 2009 10:51 pm ]
Tytuł: 

Kup BMW, na forum teraz tego od groma [zlosnik]

Autor:  b@rtek [ pt lip 31, 2009 11:55 pm ]
Tytuł: 

Albo idz do ery moze oni cos poradza :lol:

Autor:  Szumek [ sob sie 01, 2009 4:49 am ]
Tytuł: 

Ja bym to posumował...

ALBO RYBKA ALBO PIPKA [zlosnik]

...i tyle, jak Ci nie pasuje żaden silnik, to pomyśl nad innym modelem Mercedesa lub nawet autem innej marki.

Autor:  Chuck Norris [ sob sie 01, 2009 6:09 am ]
Tytuł: 

ja się przyłączę... masz mało kasy ale koniecznie chcesz jezdzic 124 to bierz 200D! niestety albo oszczędność i mercedes w dieslu albo... nie mercedes...
nie da sie mieć ciastka i zjeśc ciastka...

zresztą co ty kupisz za te 6-7tys zł??? bo na pewno nie 2,2 w benzynie...
sam sobie wykluczyłęś wszystko i oczekujesz rady cud????

Autor:  bmw [ sob sie 01, 2009 7:29 am ]
Tytuł: 

Dobrze radzą kup BMW :) najlepiej z lpg i manualem :) Koszty jazdy niskie,komfort super zwłaszcza na 15 calowych felgach,bardzo cicho w środku mimo np dużych prędkości (dużo ciszej jak w moim w126).A tak na poważnie to kup e500 i na lpg,ma już elektroniczny wtrysk.

Autor:  BrunoGiamatti [ sob sie 01, 2009 9:24 am ]
Tytuł: 

Też miałem 2 lata temu taki problem .. szukałem W124 250DT bo stwierdziłem, że tak będzie najlepiej. A wyszło z tego 300CE 24V [zlosnik]
Olej koszty paliwa... w d...e z tym. Rzuć palenie, zmniejsz abonament za komórkę i na jedno wyjdzie :)
Ale jeśli nadal upierasz się przy swoim to ... cholera wie co Ci tu doradzić. IGS odpada bo jego koszt będzie na poziomie 70% zakupionego przez CIebie samochodu :P
BLOS pewnie by latał :) tylko pamiętaj o tym że trzeba go montować na lewo.
250DT odpada na pewno?
... A jeśli nadal będziesz taki wybredny .. i nie poświęcisz comiesiecznej pary nowych gaci kosztem paliwa.. to z bólem muszę doradzić Ci tak jak koledzy - BMW

Autor:  Seweryn [ sob sie 01, 2009 9:54 am ]
Tytuł: 

Majkel333 pisze:
- 2.0 D - Jak już wcześniej wspominałem miałem W124 z silnikiem 2.0 D i moim zdaniem to pomyłka jeśli chodzi o osiągi - Odpada

W tym układzie polecam W201 190D 2.0D, lub jescze lepiej 2.5D. Baby-Benz z tym samym silnikiem będzie odczuwalnie zrywniejszy niż W124, ze względu na mniejszą masę. Jeżeli szukasz ekonomii, to chyba najlepszy wybór, a z silnikiem 2.5D autko nie będzie mułem.

Autor:  THC [ sob sie 01, 2009 10:01 am ]
Tytuł: 

Seicento z lpg spala za 6zł na 100km.
No to co , że fiat? 124 i tak odpada.

Kup 190 z lpg, w 5-6 tysięcy znajdziesz juz dobrą .Sam zagazuj w dobrym zakładzie np. czakram,albo poszukaj juz z gazem.
Dynamika jest ok, przynajmniej lepsza niz w 124 , i pali max 12 litrów na setkę. KE i lpg działa normalnie, jeśli jest dobrze zainstalowany.

Autor:  leopold [ sob sie 01, 2009 11:30 am ]
Tytuł:  Re: W poszukiwaniu ekonomi...

Majkel333 pisze:
- Odpada
- Odpada
- Odpada
- Odpada
- Odpada


Wniosek: Mercedesy słabo nadają się do leczenia kompleksów...
Pozdrawia Leopold

Autor:  Janfocus [ sob sie 01, 2009 11:58 am ]
Tytuł: 

Majkel333 pisze:
Całkowity demontaż zasilania benzyną i pozostawienie jedynie LPG - Z tego co się orientuję wykluczyło by to strzały i wszelkie inne problemy, lecz pozostaje problem jak długo wytrzymał by silnik uruchamiany nawet w zimie na LPG. Poza tym nie wiem do końca jak by to rozwiązać z technicznego punku widzenia. Jeśli ma ktoś doświadczenie w tym temacie to poproszę o porady.

rozwiązaniem jest parownik grzany elektrycznie w krytycznej fazie gdy motor jest zimny, ale wcale nie oznacza to że nie będzie strzałów (bo przyczyna ich jest gdzie indziej).

Faktycznie to chyba jedynym sensownym rozwiązaniem w tej kwocie jest 190 na gaźniku, lub dobry montaż instalacji do KE -ale tu czasem trzeba zajrzeć...

Autor:  Diablo991 [ sob sie 01, 2009 12:32 pm ]
Tytuł: 

Majkel333 pisze:
- 2.0 D - Jak już wcześniej wspominałem miałem W124 z silnikiem 2.0 D i moim zdaniem to pomyłka jeśli chodzi o osiągi - Odpada



a jeszcze do tego ASB :):):) i to juz na maxa totalna porazka mercedesa :P slimaki cie wypzredzaja a mój znajomy wsadził sobie 200D z automatem do kombi przejechal juz napewno 500k km i pakuje cały wazywami i przyczepkę ogurków i ledwo co 80km osoaga a pusty zagina 120km i to po długim czasie :P po słuchaj kolegów z beyby-benz i zaryzykuj 250D albo 200 na gaźniku w kuchence gazowej :) pozdr.

Autor:  heniekx [ sob sie 01, 2009 1:28 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
- BLOS + LPG I Gen. - To chyba najlepsze rozwiązanie tej sytuacji. Jednak z BLOSA część osób jest zadowolonych, a część nie więc nie wiem już co mam na ten temat myśleć.


Ja wybrałem dla siebie opcję 2.3 automat + założyłem poprawnie blosidło i wcale nie dostrzegam tego czym straszą niektórzy forumowicze [zlosnik] spalanie średnie na poziome 12.5 litra LPG [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] trasa 10.5l/100 [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] jeśli będziesz chciał to załatwię Ci BLOSA nowego!!! za 250-260 PLN i pomogę w zestrojeniu za symboliczne 0.7 - 1.0 litra [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] Jeśli chcesz wiedziec coś wiecej to trzeba na telefon (znajdziesz jak naprawde będziesz potrzebował [zlosnik] ) bo teraz przez jakiś czas nie będzie mnie na forum.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/