MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 12:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z ASD
Post: pn sie 03, 2009 4:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 18, 2009 8:30 pm
Posty: 37
Witam.
Mam parę pytań .Co oznacza pojedyńcze lub podwójne mrugnięcie pomarańczowego trójkąta przy przekręceniu kluczyka po czym trójkąt gaśnie zamiast się palić.i kontrolka od ASD tez się nie pali. Dodam że zanim zauważyłem to zjawisko przejeczałem 1000 km.Dolałem oleju ZH-M tylko za mało bo jeszce nie ma śladu na bagnecie ale jutro dostanę resztę to zaleje do stanu .Tylko że przed dolaniem trójkąt już nawet nie mrugał teraz mimo dolania litra oleju sygnalizacja jest martwa ASD też nie działa .Pompy raczej nie zatarłem bo wspomaganie chodzi .Czy synalizacja może zacząć działać z ASD po uzupełnieniu stanu.Ile oleju wchodzi w układ ASD. I jak mi coś padło to co to mogło by być .Czy może układ jest zapowietrzony i trzega go odpowietrzyć .Albo może odłączyć akumulator i na nowo podać zasilanie.Nie mam pojęcia motor mzm 300CE 24-V bez nivo .Czekam na jakiekolwiek info.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 03, 2009 5:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Mruganie trójkąta oznacza, że ASD nie działa, tzn. że rejestruje jakiś błąd. U mnie jak szwankował alternator, to tak się działo (problemy z napięciem przed rozruchem).

Po odpaleniu świeci się kontrolka z napisem ASD? Tzn. nie gaśnie po odpaleniu?

Mruganie, ale kontrolki ASD, a nie trójkąta, oznacza coś konkretnego dopiero, gdy robisz odczyt błędów (jest gdzieś opis na forum, poszukaj).

W W126 wchodzi ok. 2 l ZHM (w wersjach z samym ASD), więc w W124 powinno być podobnie.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 03, 2009 7:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 18, 2009 8:30 pm
Posty: 37
Tak tylko że u mnie po przekręceniu stacyjki zapalała się kontrolka ASD i trójkąt a po odpaleniu silnika gasło a teraz wszystko jest martwe wcześniej jeszcze mrugał tójkąt wydaje mi się że sygnalizował brak oleju wspomniałem że dolałem litr i jeszcze nie ma go na bagnecie ale przed dolaniem już mi nawet trójkąt przestał mrugać.I jeszcz jedno czy kontrolka ASD powinna się zapalić przy braku oleju.I czy przy dolaniu oleju do stanu wszystko powinno wrócić do normy czy coś już zajechałem.I co rejstruje i kasuje błędy bo u mnie nie ma kompa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 03, 2009 7:46 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
ucho pisze:
czy kontrolka ASD powinna się zapalić przy braku oleju.


Nie. Możesz spuścić cały olej, odkręcić pompę i wyrzucić na śmietnik - kontrolka się nie zapali.

ucho pisze:
I czy przy dolaniu oleju do stanu wszystko powinno wrócić do normy czy coś już zajechałem.


Nie.

ucho pisze:
I co rejstruje i kasuje błędy bo u mnie nie ma kompa.


Nie bardzo rozumiem jakiego kompa. Jeżeli chodzi o sterownik - to jest za akumulatorem.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 03, 2009 8:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 18, 2009 8:30 pm
Posty: 37
Gerri pisze:
ucho pisze:
czy kontrolka ASD powinna się zapalić przy braku oleju.


Nie. Możesz spuścić cały olej, odkręcić pompę i wyrzucić na śmietnik - kontrolka się nie zapali.

ucho pisze:
I czy przy dolaniu oleju do stanu wszystko powinno wrócić do normy czy coś już zajechałem.


Nie.

ucho pisze:
I co rejstruje i kasuje błędy bo u mnie nie ma kompa.


Nie bardzo rozumiem jakiego kompa. Jeżeli chodzi o sterownik - to jest za akumulatorem.


Gerri
I czy przy dolaniu oleju do stanu wszystko powinno wrócić do normy czy coś już zajechałem
(Nie) to znaczy nie wróci do normy czy (nie) zajechałem czegoś. Czytałem twojego posta o wybłyskaniu błędu tylko że u mnie nie zapala się kontrolka ASD tylko trójkąt mrugał raz lub dwa razy a przy poślizgu szper nie działa i trójkąt nie zapala się no i chodzi oczywiście o sterownik .


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 03, 2009 9:19 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Nie - znaczy nie wróci do normy.
Układ nie ma kontrolki poziomu oleju ani kontrolki wytwarzanego ciśnienia. Po prostu sterownika nie obchodzi czy układ działa i jak działa. Zadaniem sterownika jest tylko podanie impulsu na tylny most, a to, czy most zostanie zablokowany to już dla niego mało istotne.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 03, 2009 9:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 18, 2009 8:30 pm
Posty: 37
Czyli co zajechana pompa ?Lub inaczej czego mam szukać brak napięcia próbować błyskać ASD a może przepalona kontrolka ale to nie bardzo bo raczej nie spaliły by się 2 od razu.Wychodzi na to że skoro sterownika nie interesuje czy most jest zablokowany czyli sterownik wysyła sygnał na trójkąt i kontrolkę ASD.Czy odłączenie akumulatora może zresetować sterownik.Dzięki za wyrozumiałość za piłowanie czachy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 03, 2009 10:35 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
ucho pisze:
Czy odłączenie akumulatora może zresetować sterownik


Niektórzy twierdzą że zresetuje. Literatura serwisowa twierdzi, że w ten sposób błędów się nie zresetuje.
Pamiętam, że był na dokładnie ten temat dokument serwisowy - kontrolka mignie przy włączeniu zapłonu, potem świeci / nie świeci itd...
Ale kto ma dość cierpliwości żeby to znaleźć? :-?

Pzdr. [cool]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 9:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 18, 2009 8:30 pm
Posty: 37
Witam
Juz znalazłem co go boli okazało się że kontrolka ASD nie świeci się ponieważ wypadła żarówka Po włożeniu nowej kontrolka zapaliła się ale po rozruchu dalej się paliła więć sobie pobłyskałem i i wyszedł błąd 8 śwatło stop lub czujnik ABS w tylnym moście.skasowałem alarm wszystko wróciło do normy ASD działa jest cacy.Mam tylko jeszcze jedno pytanie co jeszcze można wybłyskać w aucie?Klimę z kodami błędów już znalazłem ale co jeszcze możne sprawdzić ? I dzięki dla Szumka i Gerriego za podpowiedzi i sugestie.Nie ma to jak latać z zapalonym trójkątem.
Dzięki

_________________
124 300 CE-24V 1991
WDB1240511B430878


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 9:40 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
ucho pisze:
i wyszedł błąd 8 śwatło stop lub czujnik ABS w tylnym moście


Niedostatecznie z czytania ze zrozumieniem [oczko] - błąd "8" to usterka czujnika świateł "stop" (przy pedale) lub usterka elektrozaworu blokującego tylny most.
Zazwyczaj psuje się to pierwsze.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 10:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 18, 2009 8:30 pm
Posty: 37
Oczywiście masz racje pisałem z pamięci i co nieco pomieszałem nadmiar wrażeń po tym błyskaniu

_________________
124 300 CE-24V 1991

WDB1240511B430878


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 06, 2009 8:16 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
ucho pisze:
więć sobie pobłyskałem i i wyszedł błąd


Możesz opisać jak to zrobiłeś? w w126 będzie tak samo?

ucho pisze:
skasowałem alarm


Możesz napisać w jaki sposób? w w126 będzie tak samo?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 06, 2009 10:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 18, 2009 8:30 pm
Posty: 37
Witam

Wit wysłałem Ci opis na pw.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 07, 2009 7:27 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Dzięki [zlosnikz] o to chodziło, w sobotę będę grzebał, zobaczę co wyjdzie. W sumie poszukałem trochę w szukajce ale tak do końca to nie wiem czy tak samo będzie w W126.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 07, 2009 1:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 18, 2009 8:30 pm
Posty: 37
Poszukaj i porównaj sterowniki jaki jest w 124 i w 126 ale chyba zasada jest ta sama nie powinno być problemu.

_________________
124 300 CE-24V 1991

WDB1240511B430878


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl