MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
cieknąca skrzynia biegów - pomocy !!! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42937 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Ostek [ pn sie 03, 2009 8:11 pm ] |
Tytuł: | cieknąca skrzynia biegów - pomocy !!! |
Koledzy pomóżcie . Ze skrzyni od strony sprzęgła zaczoł wyciekać olej , na odpalonym silniku prawie ciurkiem ![]() Z góry dzięki za wszelkie info !!! |
Autor: | pepe [ pn sie 03, 2009 8:27 pm ] |
Tytuł: | |
Najpierw zobacz czy uszczelka (na styku: oslona miski/skrzynia) dobrze lezy. No i skoro ucieka olej, to trzeba miec nieco zapasu na dolewki na dojechanie do warsztatu gdzie zobacza co z uszczelka (na poczatek). |
Autor: | Ostek [ pn sie 03, 2009 8:49 pm ] |
Tytuł: | |
Łudziłem się że to będzie uszczelka ale niestety , cieknie z przodu skrzyni , cała belka i wydech są zalane olejem. Z dołu skrzyni na wysokości sprzęgła jest taka kratka i z niej się leje ![]() |
Autor: | ukaniu [ pn sie 03, 2009 9:55 pm ] |
Tytuł: | |
Wersja tania - uszkodzony simering skrzyni (tylko niestety one tak się nie psują, zwykle występuje:). Wersja droga - uszkodzone łożyskowanie konwertera. Tak czy siak skrzynia do wyjęcia i zdemontowania dekla przedniego. Przy okazji warto zerknąć (bo to będzie pod ręką) na tłok i tarczki biegu wstecznego. |
Autor: | Ostek [ pn sie 03, 2009 11:54 pm ] |
Tytuł: | |
wersja droga to jakie koszty mniej więcej ? Powiedz czy sam sobie z tym poradzę , czy to jakaś wielka filozofia ? |
Autor: | ukaniu [ wt sie 04, 2009 12:10 am ] |
Tytuł: | |
Nikt o kosztach nic nie powie do czasu kiedy nie wyciągnie skrzynki. Zależy co się zmieliło i ile się zmieliło jeśli się zmieliło ![]() Niestety nie mogę wiedzieć czy masz możliwości naprawić skrzynię sam. Najwiekszy kłopot będzie w diagnozie czego to się zepsuło i będzie konieczna fachowa wiedza. Wystarczy np niewyważony konwerter albo wcześniejsza niewłaściwa zmiana oleju. |
Autor: | Ostek [ wt sie 04, 2009 12:17 am ] |
Tytuł: | |
zmielić to się chyba raczej nic nie zmieliło bo skrzynia poza tym wyciekiem chodzi bez zarzutu ( oczywiście już nie jeżdżę ). No nic , wyciągne skrzynie a potem będe się martwił co dalej ![]() |
Autor: | butek22 [ wt sie 04, 2009 8:44 am ] |
Tytuł: | |
W tym linku masz wskazówki dotyczące wyjęcia skrzyni biegów: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight= Tylko rób to z pomocą drugiej osoby, ta skrzynia naprawde dużo waży, sam nie dasz rady jej wyciągnąć. I pamiętaj o odkręceniu konwertera, na dole między połączeniem skrzyni z silnikem jest przestrzeń gdzie będą widoczne te śruby, jest ich chyba 8, tylko musisz podlewarować skrzynie by poszła możliwie jak najbardziej do góry. |
Autor: | Ostek [ wt sie 04, 2009 9:46 am ] |
Tytuł: | |
ok , a powiedz co z silnikiem , jak zostanie tylko na dwóch poduszkach to nie przechyli się do przodu lub do tyłu , nie uszkodzi czegoś ? No właśnie wszyscy dookoła straszą że jest bardzo ciężka , słyszałem że waży ok 70 kg, to prawda ? Ile Tobie zajęło wyciągnięcie i potem włożenie tej skrzyni i gdzie ją naprawiałeś ? |
Autor: | butek22 [ wt sie 04, 2009 9:53 am ] |
Tytuł: | |
Silnikowi nic się nie stanie pozostanie na swoim miejscu. Generalnie wyjęcie nie sprawiło aż tak wielkiej trudnośći, jedynie u mnie w momencie wyjęcia miałem zdemontowany cały układ wydechowy, i te rury obok skrzyni mi nie przeszkadzały, ale z nimi tez chyba można wyjąć ASB. Druga osoba w zasadzie potrzebna jest tylko do wyjęcia i włożenia skrzyni, z resztą powinieneś sobie poradzić, wystarczy podstawowy kpl. kluczy nasadowych, przedłużki itp. Pamiętaj o zdemontowaniu rurki wraz z bagnetem od oleju, bo póżniej może być za póżno ![]() W jedno popołudnie wyciągniesz skrzynie bez problemu, to prawda że waży ona 70kg. kawał z niej klocka ![]() Napewno nie polece ci mechanika który robił mi ASB, gdyż spieprzył sprawe i skrzynia znów nadaje się do remontu ![]() |
Autor: | Ostek [ wt sie 04, 2009 10:01 am ] |
Tytuł: | |
butek22 pisze: tylko musisz podlewarować skrzynie by poszła możliwie jak najbardziej do góry. Tzn podstawie pod skrzynie jakiś lewarek , odkręce podpore skrzyni , skrzynia zostanie na tym samym poziomie co normalnie i wtedy jeszcze ją podnieść do góry ?? Nie bardzo rozumiem , wtedy będzie można ją odsunąć od silnika ? <br>Dodano po 3 minutach.:<br> butek22 pisze: Napewno nie polece ci mechanika który robił mi ASB, gdyż spieprzył sprawe i skrzynia znów nadaje się do remontu
Ajj , no to współczuję , i tego właśnie się boje , nie ma w okolicy fachowców od automatów , dlatego spróbuję to sam naprawić , już nie raz poprawiałem coś po różnych "specjalistach" i od pewnego czasu co mogę robie sam. |
Autor: | butek22 [ wt sie 04, 2009 10:07 am ] |
Tytuł: | |
Ostek pisze: Tzn podstawie pod skrzynie jakiś lewarek , odkręce podpore skrzyni , skrzynia zostanie na tym samym poziomie co normalnie i wtedy jeszcze ją podnieść do góry ?? Nie bardzo rozumiem , wtedy będzie można ją odsunąć od silnika ?
Okręć podpore skrzyni podstaw lewarek i podlewaruj, (srub łączących skrzynie z silnikiem nie ruszaj) wtedy będziesz miał lepsze podejscie do srub od konwertera, ta przestrzeń gdzie widać koło zamachowe skrzyni, przy samym silniku, przy tej dużej metalowej belce |
Autor: | Ostek [ wt sie 04, 2009 5:54 pm ] |
Tytuł: | |
OK , wielkie dzięki za wszystkie rady , jak wyciągne to dam znać jak pojszło ![]() Jak coś jeszcze będzie mnie nurtowało to będę pytał ![]() Pozdro <br>Dodano po 7 godzinach. 24 minutach.:<br> A jeszcze jedno , czy w W140 jest taki sam bagnet w skrzyni jak w W126 ?? Bo w mojej skrzyni siedzi bagnet od 126 , może jest inny i ktoś za dużo oleju nalał i dlatego go wywaliło ![]() ![]() oleju jest do strzałki , na zgaszonym silniku , wiem że sprawdza sie na odpalonym ale już go nie odpalam bez potrzeby ![]() |
Autor: | ukaniu [ śr sie 05, 2009 12:35 am ] |
Tytuł: | |
Bagnet po numerze jest OK (znaczy chyba trochę wygięty, ponad zawijasami, albo się tak światło układa), to skrzynia rodem ze 126 i roku 80. Poziom oleju na niepracującym silniku pewnie też, zwiększa się bo spływa z konwertera. Jeśli oleju w skrzyni jest za dużo wywala go odpowietrznikiem w tylnej górnej części skrzynki nigdy przodem. Poczytaj sobie ten wątek: http://www.mercmania.pl/forum/topics3/6969.htm |
Autor: | Ostek [ śr sie 05, 2009 12:52 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki kolego , wide że temat z linku baaardzo obszerny , jutro poczytam. A jeszcze takie pytanie , bo wymieniałem chłodnice wody czyli jednocześnie chłodnice oleju z ASB , czy to mogło mieć jakiś związek z tym co sie stało ?? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |