MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Stabilizator przód https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42972 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Paweł Sopot [ śr sie 05, 2009 9:04 pm ] |
Tytuł: | Stabilizator przód |
Witam. Auto to C126 500 SEC. Moje pytanie to: czy zużyte gumy stabilizatora mogą przenosić drgania odczuwalne na kierownicy przy jeździe z prędkościami około 100 do 120 km/h. Całe zawieszenie sprawdzone a mimo to coś tłucze przy przejeździe np. przez tory kolejowe i do tego jeszcze te drgania na kierownicy... Oczywiście koła i opony też sprawdzone |
Autor: | Janfocus [ śr sie 05, 2009 9:57 pm ] |
Tytuł: | |
zużyte gumy stabilizatora (gruszki) raczej stukają przy podjazdach na krawężnik lub przy hamowaniu (tory ew. też ![]() Ale warto jednak dla pewności zmienić opony (np na zimowe), bo pekniety korund wewnątrz jest słabo wykrywalny, a wprowadza drgania -ale także przy jeździe po gładkim, warto też dolne sworznie sprawdzić, bo ta usterka jest nie wykrywalna na szarpakach... |
Autor: | Paweł Sopot [ śr sie 05, 2009 10:06 pm ] |
Tytuł: | |
Stuka mi także przy wjezdzie na krawężnik właśnie. Co do opon to sprawdzone na maszynie zwanej test drogowy-są ok, dolne sworznie też sprawdzone - też ok, zresztą zmieniane 5 m-cy temu. Co do drgań kierownicy przy prędkościach o których wspominałem wcześniej - nie zawsze one występują - tak jakby coś wypadało z mocowań i zaczyna drgać... |
Autor: | Janfocus [ śr sie 05, 2009 10:11 pm ] |
Tytuł: | |
Paweł Sopot pisze: Stuka mi także przy wjezdzie na krawężnik właśnie
zatem jasne... ![]() |
Autor: | czarek12 [ śr sie 05, 2009 10:14 pm ] |
Tytuł: | |
A może sworznie wachaczy górnych tzw ( kość ) choć mimo wszystko dobrze sprawdziłbym sworznie wachaczy dolnych bo 5-mc po naszych pięknych drogach to i tak bardzo dużo, u mnie z FEBI właśnie coś koło tego okresu wytrzymały ![]() |
Autor: | don_edek [ pt sie 07, 2009 12:46 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie za stukanie odpowiedzialne były zużyte gruszki, ale wtedy nie telepało kierownicą. Natomiast kiedy telepało i to poważnie (głównie przy hamowaniu) mechanik sugerował wymianę gruszek, a okazało się że winne były tarcze kub tarcza z przodu. Ale to pewnie inny rodzaj telepu - u mnie cala buda latała. |
Autor: | Frytejro [ pt sie 07, 2009 1:47 pm ] |
Tytuł: | |
czarek12 pisze: A może sworznie wachaczy górnych tzw ( kość )
to moze powodowac drgania ?? |
Autor: | Paweł Sopot [ pt sie 07, 2009 1:58 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za odpowiedzi. W/g mnie zużyta jest guma stabilizatora prawa (strona bardziej narażona na dziury polskich jezdni). Musi mieć duży luz, tak zwane "kości" inaczej się układają przez to - sworzeń wahacza po lewej stronie jest prawidłowo ułożny, a po prawej tak jakby lekko przegięty - powodem tego myśle jest zle ułożony stabilizator. |
Autor: | Janfocus [ pt sie 07, 2009 3:43 pm ] |
Tytuł: | |
Po wymianie konieczna będzie geometria włącznie z wyprzedzeniem zwrotnicy... Dlatego czasem warto wymienić obie strony na raz... |
Autor: | czarek12 [ pt sie 07, 2009 4:18 pm ] |
Tytuł: | |
kolego "Frytejro" każdy luz w układzie kierowniczym (na sworzniach,gałkach czy gruszkach ) powoduje niedomagania, szczególnie wyczuwalne przy hamowaniu czy też jechaniu po nierównym terenie (czytać dziurach) ,drgania kierownicy też ! |
Autor: | Paweł Sopot [ pt sie 07, 2009 6:06 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: Po wymianie konieczna będzie geometria włącznie z wyprzedzeniem zwrotnicy... Dlatego czasem warto wymienić obie strony na raz...
Zdaję sobie z tego sprawę, ale wymiana lewej strony to o wiele więcej roboty i planuje to zrobić gdy wymieniana bedzie duza miska olejowa, trzeba bedzie silnik wyjąć to i serwo i pompę też najwyżej sie zdemontuje przy okazji ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |