MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 8:59 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 05, 2009 9:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witam.
Auto to C126 500 SEC. Moje pytanie to: czy zużyte gumy stabilizatora mogą przenosić drgania odczuwalne na kierownicy przy jeździe z prędkościami około 100 do 120 km/h. Całe zawieszenie sprawdzone a mimo to coś tłucze przy przejeździe np. przez tory kolejowe i do tego jeszcze te drgania na kierownicy...
Oczywiście koła i opony też sprawdzone

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 05, 2009 9:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zużyte gumy stabilizatora (gruszki) raczej stukają przy podjazdach na krawężnik lub przy hamowaniu (tory ew. też ;) )
Ale warto jednak dla pewności zmienić opony (np na zimowe), bo pekniety korund wewnątrz jest słabo wykrywalny, a wprowadza drgania -ale także przy jeździe po gładkim, warto też dolne sworznie sprawdzić, bo ta usterka jest nie wykrywalna na szarpakach...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 05, 2009 10:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Stuka mi także przy wjezdzie na krawężnik właśnie. Co do opon to sprawdzone na maszynie zwanej test drogowy-są ok, dolne sworznie też sprawdzone - też ok, zresztą zmieniane 5 m-cy temu. Co do drgań kierownicy przy prędkościach o których wspominałem wcześniej - nie zawsze one występują - tak jakby coś wypadało z mocowań i zaczyna drgać...

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 05, 2009 10:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Paweł Sopot pisze:
Stuka mi także przy wjezdzie na krawężnik właśnie

zatem jasne... [zlosnikz]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 05, 2009 10:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
A może sworznie wachaczy górnych tzw ( kość ) choć mimo wszystko dobrze sprawdziłbym sworznie wachaczy dolnych bo 5-mc po naszych pięknych drogach to i tak bardzo dużo, u mnie z FEBI właśnie coś koło tego okresu wytrzymały :lol:

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 07, 2009 12:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 1:41 pm
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
U mnie za stukanie odpowiedzialne były zużyte gruszki, ale wtedy nie telepało kierownicą.
Natomiast kiedy telepało i to poważnie (głównie przy hamowaniu)
mechanik sugerował wymianę gruszek, a okazało się że winne były tarcze kub tarcza z przodu.
Ale to pewnie inny rodzaj telepu - u mnie cala buda latała.

_________________
________________
W126 300SE


Ostatnio zmieniony pt sie 07, 2009 1:48 pm przez don_edek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 07, 2009 1:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
czarek12 pisze:
A może sworznie wachaczy górnych tzw ( kość )



to moze powodowac drgania ??


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 07, 2009 1:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Dzięki za odpowiedzi. W/g mnie zużyta jest guma stabilizatora prawa (strona bardziej narażona na dziury polskich jezdni). Musi mieć duży luz, tak zwane "kości" inaczej się układają przez to - sworzeń wahacza po lewej stronie jest prawidłowo ułożny, a po prawej tak jakby lekko przegięty - powodem tego myśle jest zle ułożony stabilizator.

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 07, 2009 3:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Po wymianie konieczna będzie geometria włącznie z wyprzedzeniem zwrotnicy... Dlatego czasem warto wymienić obie strony na raz...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 07, 2009 4:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
kolego "Frytejro" każdy luz w układzie kierowniczym (na sworzniach,gałkach czy gruszkach ) powoduje niedomagania, szczególnie wyczuwalne przy hamowaniu czy też jechaniu po nierównym terenie (czytać dziurach) ,drgania kierownicy też !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 07, 2009 6:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Janfocus pisze:
Po wymianie konieczna będzie geometria włącznie z wyprzedzeniem zwrotnicy... Dlatego czasem warto wymienić obie strony na raz...


Zdaję sobie z tego sprawę, ale wymiana lewej strony to o wiele więcej roboty i planuje to zrobić gdy wymieniana bedzie duza miska olejowa, trzeba bedzie silnik wyjąć to i serwo i pompę też najwyżej sie zdemontuje przy okazji :)

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl