MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 9:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sie 08, 2009 7:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
Zauważyłem u siebie, że nie cała chłodnica mi się nagrzewa a co za tym idzie nie załącza mi sie wisko... i osiąga sobie temp 100 a nawet 110 stopni w krytycznych momentach w czasie postoju w korku ale ruszę - dostanie powietrza z zewnątrz i juz spada ponizej 100stopni więc się zbytnio tym nie przejmowalem...
Ale chciałbym to zrobic i domyślam się, że chłodnica w środku jest albo zakamieniona albo zamulona albo cholera wie co jeszcze...
Na pewno jest szczelna i jest razem z chłodnicą oleju.
Czym byście poradzili żeby ją "odmulić" ?
Czym przepłukac czy jak??? boczki są plastikowe więc wszelkie żrące środki raczej odpadają - tak mi sie wydaje...
Co radzicie?
Bo kupno nowej/używanej/podróbki mija sie z celem bo koszty nieporównywalne...
Aha no i płynu ani nie ubywa ani nie przybywa czyli wszytsko w normie a zapowietrzona raczej nie jest bo juz dawno by sie chyba sama odpowietrzyła...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
Post: sob sie 08, 2009 10:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 04, 2009 5:25 pm
Posty: 84
Lokalizacja: mazowieckie
W domciu podpinam myjkę wysokociśnieniową (Kechera) z gorącą wodą i lancą prosto w "żeberka chłodnicy", ewentualnie sprężarka/kompresor + dysza do przedmuchiwania. Druga metoda jest bezpieczniejsza, ale za to mniej efektywna.

_________________
Kiedy jadę Starem 200 wszystkie laski piszczą w mieście :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 09, 2009 7:15 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
hmmmm zakamienienie powietrzem????
chyba sie nie zrozumielismy... ona nie jest brudna od zewnątrz tylko od wewnątrz...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 09, 2009 9:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Są specyfiki do rozpuszczania syfu na przykład coś takiego:
http://moto.allegro.pl/item698176685_pr ... ynn_s.html
można też gorącą wodą z octem.


Na górę
Post: pn sie 10, 2009 3:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Chuck Norris pisze:
nie załącza mi sie wisko...


Proponował bym sprawdzić najpierw wisko.

Jest do tego prosta metoda, wystarczy odpalić samochód i poczekać aż dojdzie do 100 st. Warto wczesniej zablokować śmigło wentylatora, ja to zrobiłem rulonem z gazety (szkoda palców :lol: ) i jeśli zetnie gazetę tzn. że wisko jest dobre. Jeśli nie trzeba zastanowić się nad wymianą.
Praca wiska objawia się słyszalnym świstem, coś ala turbina. Na wyłączonym silniku śmigło wentylatora nie powinno stawiać żadnego oporu.

Ja miałem identyczną sytuację co kolega, auto mi się grzało, częto trzymało temperaturę około 100 stopni i też sądziłem że to zapchana chłodnica. Nadmienię że wisko 300 plnów, choć kolega UKANIU pisał o możliwości regeneracji tego ustrojstwa.

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
Post: pn sie 10, 2009 4:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
grzesiekwie pisze:
Chuck Norris pisze:
nie załącza mi sie wisko...

Na wyłączonym silniku śmigło wentylatora nie powinno stawiać żadnego oporu.


Bzdura! Jeśli wisco jest sprawne, to na zimnym silniku przed odpaleniem czuć wyraźny opór a po odpaleniu śmigło kręci się razem z silnikiem przez jakiś czas, dopiero później (kiedy olej nieco się odwiruje i zwiększy temperatura) napęd śmigła się rozłącza aby działać zależnie od temperatury.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl