MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 9:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 14, 2009 7:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Kto autorytatywnie mi podpowie jak reguluje się ASB modulatorem. Konkretnie w którą stronę kręcić (zgonie lub przeciwnie do wskazówek zegara) żeby ASB przełączała mniej twardo (szarpiąco).
Zdawało mi się że wiem ale kolega swoimi uwagami wprowadził mnie w "stan wątpliwości". [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 8:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wykręcając (PDRWZ, CCW) zmniejszasz ciśnienie modulacji M1 a przez co SD - skrzynia zmienia biegi łagodniej.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 9:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
ukaniu pisze:
Wykręcając (PDRWZ, CCW) zmniejszasz ciśnienie modulacji M1 a przez co SD - skrzynia zmienia biegi łagodniej.
Rozumiem że przeciwnie do wskazówek zegara.
Dzięki [pub]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 9:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Eee zawsze wydawało mi się że zmniejszenie ciśnienie powoduje wkrecenie kluczyka. W każdym razie wykręcasz, i powinna subtelbniej chodzić, chociaż raczej nie tu leży przyczyna szarpania...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 9:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wkręcając zwiększasz napięcie sprężyny w modulatorze przez co zwiększa się nacisk na tłok regulatora ciśnienia M1 - zwiększasz ciśnienie modulacji. Trzeba je ustalić tak aby z gazem do dechy zmiana w górnym zakresie prędkości obrotowej była zdecydowana, ale nie kopała.
Ja też aktualnie walczę ze stuknięciem i zbyt mocnym włączeniem 3-4 przy średnim wciśnięciu pedału gazu. 3 razy wyciągałem i rozbierałem płytę, dokonywałem pewnych modyfikacji ale jak narazie nie uzyskałem zadowalającego efektu. Znaczy 90% jadących nie zauważa tego kopotu ale mnie denerwuje ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 10:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
ukaniu pisze:
Znaczy 90% jadących nie zauważa tego kopotu ale mnie denerwuje


Taaaa, chwilowo jestem bez auta(omatu) i u każdego mam jakieś obiekcje co do działania skrzyni :P

Wiem że wkręcając zwiększam napięcie sprężyny, zawsze myślałem że chodziło o ciśnienie za zaworem pod modulatorem (sialalalala), jeśli przed to faktycznie zwiększymy je wkręcając :)

Dawno się tym nie bawiłem, więc mogłem coś pokręcić (naprostujesz mnie najwyżej):
o ile pamiętam to kręcąc w lewo zmniejszamy szarpanie, a tym samym wg Ciebie zmniejszamy ciśnienie, no ale przecież żeby zmniejszyć szarpanie trzeba ciśnienie zwiększyć... teraz pytanie co pokręciłem? [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 10:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
ukaniu pisze:
Ja też aktualnie walczę ze stuknięciem i zbyt mocnym włączeniem 3-4 przy średnim wciśnięciu pedału gazu. 3 razy wyciągałem i rozbierałem płytę, dokonywałem pewnych modyfikacji ale jak narazie nie uzyskałem zadowalającego efektu.
Tak chyba ma być. Mam 2 egzemplarze 300 z czego jeden od 13 lat i stanu licznika 82 000km i jak pamiętam zawsze 3-4 wchodziło twardziej niż pozostałe. Myślę że jest to związane z prędkościami obrotowymi (a tym samym energią) części wewnątrz ASB. Niemniej jednak zauważyłem że w zimie przy zupełnie zimnym oleju to zjawisko początkowo nie występuje (przynajmniej u mnie).

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 10:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
WSR Pokręciłeś :-)
Sprężyna naciska na tłok/zawór przeciwstawiając się ciśnieniu modulacji, im mocniej napięta tym większe.
Szybkość załączania sprzęgieł jest zależna od cisnienia m.in. modulacji.
Im ciśnienie modulacji wieksze tym sprzęgło załącza się szybciej - więc kopnięcie jest mocniejsze, bo zmiana następuje szybciej.
Teraz podciśnienie z silnika podłączone jest w taki sposób do modulatora, że im większe (czyli silnik mniej obciążony) tym ciśnienie modulacji mniejsze.
Generalnie skonstruowane to jest tak trochę niby nie logicznie, że im więcej momentu silnik produkuje tym sprzęgło ma się włączać mocniej (ciśnienie pracy "working") i odrobinkę szybciej, a jak mało to może słabiej i odrobinkę wolniej. Resztę załatwiają własności oleju.

AndyS, jechałem kiedyś takim MB w którym skrzynia chodziła jak masło niezależnie od położenia pedału - do tego dążę.
Teraz jest tak, że jak 3-4 nastepuje po lekkim odpuszczeniu gazu to jest OK a jak przy trzymaniu gazu na jednej wysokości to jest "puk" do końca nie wiem czy to nie wynika z wad tłumika K2 czy z wad ciśnień, czy tam jakichś innych wad. Druga sprawa to 1, która odpada z gazem do dechy przy 4000, to już wiem chyba jak zwalczyć :-) - za tepa sprężyna we wzmacniaczu ciśnienia z governora stosowanym przy zmianach 1-2-1. Przynajmniej w mojej wersji.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 11:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
a ja zapytam jeszcze... ile to się wkręca czy wykręca??? pół obrotu wystarczy zeby odczuć różnice? czy 6 obrotów np?

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 11:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Pół obrotu, 3 wyciecia to będzie już mocno wyczuwalna różnica. Przestawiamy o jeden dwa ząbki i testujemy.
Zdejmujesz kapselek gumowy - lekko wyciągasz, tylko ponad wycięcia metalowe T pod nim (uwaga wypada!) i przekręcasz do konkretnego wycięcia i wciskasz, zakłądasz kapselek.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 15, 2009 12:08 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
A ja juz wykrecielm prawie dwa obroty i nie ma zadnej roznicy. 2/3 i 3/4, szczegolnie przy zimnej skrzyni, twarde jak cholera :(. Modulator jest na 100% szczelny.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 15, 2009 2:02 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
właśnie...
Cytuj:
lekko wyciągasz
czyli trzeba go wyciągnąć???

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 15, 2009 7:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
No własnie wiedziałem że pokręciłem dlatego chciałem żebyś mnie naprostował [cool]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 10, 2009 1:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
ukaniu pisze:
Druga sprawa to 1, która odpada z gazem do dechy przy 4000, to już wiem chyba jak zwalczyć - za tepa sprężyna we wzmacniaczu ciśnienia z governora stosowanym przy zmianach 1-2-1. Przynajmniej w mojej wersji.


Ukaniu poradziłeś sobie z tym?
W moim 300CE też tak jest, strasznie mnie to irytuje, 1 ciągnie max do 4500RPM.

_________________
300CE 90r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl