MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Rozwazam mozliwosc zakupu i prosze o fachowa porade
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43030
Strona 1 z 2

Autor:  Milosh [ pn sie 10, 2009 9:39 pm ]
Tytuł:  Rozwazam mozliwosc zakupu i prosze o fachowa porade

Witam wszystkich serdecznie

W chwili obecnej posiadam W124 220E 1993 w automacie. Autko pomimo przebiegu 350tkm nie nastrecza zadnych problemow. Od 200tkm jedzi na LPG. Silnik nie wykazuje zadnych oznak zuzycia. Autko naprawde wiernie mi sluzy. Z racji tego, ze jestem serwisantem dosc duzo jezdze po Europie (40-50 tkm rocznie).

Silnik 220 posiada moc 150KM niby nie jest to malo ale w 4-biegowym automacie jakos nie powala. Na miasto ok ale po trasie brakuje tego 5-biegu. Ale nie o tym mowa.

Powoli dojrzewam do mysli o zmianie W124 na W210 i tu pare prosb do Was o fachowe rady.
Z W124 nie zrezygnuje poniewaz wzialbym za niego grosze, a wiem co jest wart wiec dostanie sie w spadku zonie, ktora to bardzo lubi nim jezdzic (klima, automat, wygoda itp)

Z racji, ze trzeba niejednokrotnie szybko sie przemieszczac po europejskich drogach wybor padl na motorek 280. Z tego co wycztalem to pierwsze modele mialy silnik M104 taki sam jak W124 280E - klepany bodajze do roku 1996, potem byl motorek V6 o mocy 204 kM. Co szanowne Pany sadza o tej jednostce???? padlina jakas??? a co sadzicie o starym M104 - ok???? - jesli bym sie zdecydowal to NA PEWNO zalozylbym instalacje LPG (IV gen).

Z tego co zauwazylem pierwsze modele W210 mialy tez silnik 240. Czy ten silnik to byl niewypal skoro zaprzestano jego produkcji???

Generalnie bioraz pod uwage legendarna juz trwalosc i wysoka jakosc wykonania W124 co myslice w ogole o przesiadce na W210. Pomysl idiotyczny czy mozna rozwazyc kwestie (nie pali mi sie - mam czym jezdzic). Wiem, ze jednym z problemow W210 jest korozja ale wiem, ze mozna kupic nie pokwitnietego i bedzie ok. Zreszta W124 to tez nie Audi i to tu to tam delikatne wykwity tez sie trafiaja - jest to jednak auto starsze.

Co myslicie o trwalosci 5-biegowej automatcznej skrzyni??? 4 biegowa skrynia MB w W124 jest idiotoodporna i dbana przezyje karoserie samochodu. Podobno 5 nie jest juz taka mocna. Manual juz chyba nie wchodzi w gre - znudzil mi sie.

Prosze o fachowe porady bo jestem w kropce. W sumie dobrze doposazony W210 z ladnym kolorem nie bylby zly tylko czy warto pakowac sie w taki temat.

Diesel CDI czy TDT chyba nie wchodza w rachube, chociaz nigdy nie wiadomo.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn sie 10, 2009 10:01 pm ]
Tytuł: 

podjedz łobuzie do mnie to se pojezdzisz W210 i zobaczysz co i jak-automat 5 jest. 8)

Autor:  Milosh [ pn sie 10, 2009 10:25 pm ]
Tytuł: 

Z tym zaprzestaniem produkcji motorka 240 to chyba pojechalem po majtach za ostro, wiec wycofuje stwierdzenie, ze produkcja zostala przedwczesnie zakonczona.

Z obserwacji i porownan poczynionych na zakladce ile ma koni.......wynika,ze motor 240 pali DUZO wiecej po miescie i nie tylko niz stary M104 o poj 2800. Z kolei ten nowy 280 w ukladzie V pali juz tylko 15,7 po miescie!!!!! co te nowe motory takie paliwozerne???

DW: M4E to Ty podjedz poniewaz musze sprawdzic czy W124 i W210 zmieszcza sie obok siebie w moim garazu. Zmiescic sie zmieszcza ale czy mozna bez bolu otworzyc drzwi?????

Przyjedz, zloimy sie [zlosnik]

Autor:  MMM [ wt sie 11, 2009 9:16 am ]
Tytuł: 

Nie wiem, czy dobrze stwierdzę, ale nigdy nie widziałem 2.8 R6 w W210.
Tam były montowane 3.2 V6 od 97r, a przed 97r było 3.2 R6.
Nie polecam 2.4 V6, ma tylko 170KM, nie jedzie, a dużo pali.
Z V to tylko 3.2 V6.
Pali tyle samo co 2.4, a jazda nieporównywalna.
Dobrze znosi sekwencję.

PS. Właśnie zanabyłem W210 z 3.2 V6 pod maską :-)

Autor:  rolbas [ wt sie 11, 2009 10:43 am ]
Tytuł: 

MMM pisze:
Nie wiem, czy dobrze stwierdzę, ale nigdy nie widziałem 2.8 R6 w W210.
Tam były montowane 3.2 V6 od 97r, a przed 97r było 3.2 R6.


2.8 R6 byl montowany w W210 do 03.1997.

Autor:  Milosh [ wt sie 11, 2009 9:02 pm ]
Tytuł: 

A moglbys drogi kolego MMM powiedziec ile to wciaga LPG/P w opcji trasa/miasto???

Czyli co, sklaniac sie ku mocniejszej opcji czyli 3.2??? zy moze 2,8 ale w rzedowej opcji czyli do 03.1997?

Co Wy na to?

Autor:  blackmilk [ wt sie 11, 2009 9:22 pm ]
Tytuł: 

a moze po face lifcie byc cos kupil? te z przed troche ruda bierze :D

Autor:  beet [ wt sie 11, 2009 9:29 pm ]
Tytuł: 

Milosh pisze:
Co Wy na to?


Jak to przy MB, co Ci sie trafi w lepszym stanie (primo) i bardziej Ci odpowiadajace wypasem czy kolorem, to brac. O 240 zapomnij tak jak zapomnieli inzynierowie ze Stuttgartu. Sprawdz tylko typowe miejsca zameldowania rudego, zawsze na czyms mozna zbic cene. No i raczej celuj w poliftingowe auta.

To wszystko powyzej tylko dlatego, ze nie chcesz CDI, ja na Twoim miejscu szukalbym 300DT/TDT, ale co kto lubi ;)

Autor:  Milosh [ wt sie 11, 2009 10:32 pm ]
Tytuł: 

Chlopy tematyka W210 jest mi obca. Od kiedy mial miejsce lift???? zauwazylem jedynie roznice w tylnych lampach ale na pewno jeszcze jakies sa. Prosze o informacje

Pytanie do Was czemu po lifcie radzicie kupic???zrobili cos z blacha, zastoswali jakies dodatkowe zabezp. antykorozyjne

Gdzie w W210 rudy ma standardowe miejsca ataku???? <br>Dodano po 47 minutach.:<br> I jeszcze jedno pytanie czy panowie ze Stuttgartu uporali sie z problemem upalajacych sie wiazek el. silnika w modelach W210 z silnikami typu V?

Autor:  rolbas [ wt sie 11, 2009 11:33 pm ]
Tytuł: 

Milosh pisze:
Chlopy tematyka W210 jest mi obca. Od kiedy mial miejsce lift???? zauwazylem jedynie roznice w tylnych lampach ale na pewno jeszcze jakies sa. Prosze o informacje


Lift zdaje sie byl na przelomie 1999.
Wizualnie to inne zderzaki , kierunki w lusterkach bocznych ale to jest kosmetyka.
Gdzies czytalem, ze wprowadzli ponad 6 tys zmian ( duzych i malych) glownie te co wplywaly na bezpieczenstwo przy crashu.

Milosh pisze:
Pytanie do Was czemu po lifcie radzicie kupic???zrobili cos z blacha, zastoswali jakies dodatkowe zabezp. antykorozyjne
Gdzie w W210 rudy ma standardowe miejsca ataku????


Podobno blachy sa lepiej zabezpieczone po lifcie. Ale i tak daleko do zabezpiecznia antykorozyjnego jakie zwykles spotykac w serii W124/W201.

Te wczesniejsze modele zapraszaly korozje w okolich zamka tylnej klapy, ramki drzwi ale to jest pikus. Przy ogledzinach warto sprawdzic stan kielichow z przodu gdyz slabe zabezpieczenie antykorozyjne powodowalo ze kielichy gnily i sprezyna potrafila wesolo probowac wskoczyc do komory silnika.

Ja mam W210 z 96 roku i rdza jest minimalna. Zasadniczo jej nie ma ale tez przynam ze w PL jeszcze auto zima po solankach nie jezdzilo wiec moze dlatego. Z drugiej strony auta te maja juz nawet 14 lat i w powiazaniu z nowa era ekonomii w MB jaka nastala w polowie lat 90 tych nie ma co cudow oczekiwac.

Autor:  psinthos [ śr sie 12, 2009 12:28 am ]
Tytuł: 

MMM pisze:
Nie wiem, czy dobrze stwierdzę, ale nigdy nie widziałem 2.8 R6 w W210.


Jezeli nigdy nie widziales, to zapewne twierdzisz dobrze. [zlosnik]
Ale fakt, ze nie widziales, nie oznacza, ze nie bylo. [oczko]

Ujrzyj:

http://www.budgetbenz.nl/voorraad/#auto169

Obrazek

MMM pisze:
PS. Właśnie zanabyłem W210 z 3.2 V6 pod maską :-)

[/quote]

Poza 'drobnym' mankamentem prezentuje sie niezle. [oczko]
Jak na 210, oczywiscie... [zlosnik]

Autor:  MMM [ śr sie 12, 2009 8:01 am ]
Tytuł: 

Milosh pisze:
A moglbys drogi kolego MMM powiedziec ile to wciaga LPG/P w opcji trasa/miasto???


Jeszcze nim nie jeżdziłem [zlosnik]

Autor:  Milosh [ śr sie 12, 2009 9:18 pm ]
Tytuł: 

nie omieszkaj mnie o tym poinformowac jak zaczniesz go ujezdzac <br>Dodano po 12 godzinach.:<br> i co zabraklo mysli drogim kolegom?

Jaki z motorkow Waszym zdaniem najlepiej wypada w kompromisie osoagow i zuzycia paliwa??? 2,8 czy 3,2 bo 2,4 stwierdziliscie, ze padaka. Jak trzymaja sie tam wiazki elektryczne w motorkach V?

Autor:  MMM [ czw sie 13, 2009 8:20 am ]
Tytuł: 

Milosh pisze:

Jaki z motorkow Waszym zdaniem najlepiej wypada w kompromisie osoagow i zuzycia paliwa??? 2,8 czy 3,2 bo


To tak jak w przypadku 2.8 R6 i 3.2 R6.
Rożnica w spalaniu żadna lub 0,5l/100km, a wrażenia bezcenne.
TYLKO 3.2!!!
A co do wiązek, to w tym modelu nie występuje usterkowość z M104, bo wiązki poprowadzone są w "chłodnych" miejscach silnika.

Autor:  rolbas [ czw sie 13, 2009 12:11 pm ]
Tytuł: 

Milosh pisze:
Jaki z motorkow Waszym zdaniem najlepiej wypada w kompromisie osiagow i zuzycia paliwa??? 2,8 czy 3,2 bo 2,4 stwierdziliscie, ze padaka.


A nie rozwazeles motoru M111 2,3?
Jesli ma byc to wol roboczy to ja osobiscie bym sie sklanial do 4 cylindrowca.
Dynamiki IMO wystarczajaca noi ekonomiczne bedzie bo abstrachujac od mniejszego zuzycia paliwa to dodatkowo inne koszty ekploatacjne beda mniejsze np mniej oleju do silnika, tansze klocki, tarcze, mniej swiec :D it itp a do tego koszt instalki LPG ktory zapewna bedziesz instalowal.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/