MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wymiana chlonicy oleju silnika https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43041 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | spox [ wt sie 11, 2009 3:08 pm ] |
Tytuł: | Wymiana chlonicy oleju silnika |
Witam wszystkich, serdecznie proszę o pomoc, jak w temacie. Otoz przeszukalem nieco internet i nie moglem znalezc odpowiedzi na pytanie, posiadam mercedesa klasy E - 124 , silnik 2,5D , 20 zaworowy , automatyczna skrzynia biegów , bez klimy. rocznik 1994 Jestem zmuszony wymienić CHŁODNICĘ OLEJU SILNIKA , prosze nie mylic z ta od ABS. Interesuje mnie tylko to czy jest to do zrobienia wlasnymi silami, (mechanik chce 200 zl za ten wyczyn, ) Fakt jest taki ze nie moglem znalezc nigdzie zadnego opisu, jezeli ktos bylby chetny mi pomoc, chocby wklejajac jakies skany z ksiazki z opisem to bede szalenie wdzieczny. Mam pare ksiazek mercedesa ale starsze modele nie mialy tej chlodniczki dlatego nie moglem znaleźć w nich zadnych informacji :/ z gory serdecznie dziekuje i pozdrawiam[quote][/quote] |
Autor: | Mirmur [ wt sie 11, 2009 3:52 pm ] |
Tytuł: | Re: Wymiana chlonicy oleju silnika |
spox pisze: Witam wszystkich Witamy. spox pisze: ...Jestem zmuszony wymienić CHŁODNICĘ OLEJU SILNIKA Rozumiem, że tą która jest w zderzaku po lewej stronie? (zielone X) spox pisze: ...prosze nie mylic z ta od ABS. Raczej ASB (żółte X). spox pisze: ...Interesuje mnie tylko to czy jest to do zrobienia wlasnymi silami Jest to do zrobienia, ale dobrze mieć podnośnik kolumnowy. Z kanału trochę niewygodnie. ![]() Trzeba zdemontować plastikową osłonę chłodnicy w nadkolu. Następnie odkręcić wspornik chłodnicy (niebieskie kropki) i rurki od chłodnicy (czerwone kropki). spox pisze: ...mechanik chce 200 zl za ten wyczyn
To cena za to, że olej wleci mu rękawem a wypłynie nogawką. To bezcenne wrażenia. Pozdrawiam. |
Autor: | Chuck Norris [ wt sie 11, 2009 6:18 pm ] |
Tytuł: | |
mam taki egzemplarz jak piszesz i u mnie chłodnica oleju jest w chłodnicy głównej... nie wiem jak to możliwe że w tym samym właściwie egzemplarzu masz osobną chłodnicę... |
Autor: | spox [ wt sie 11, 2009 7:05 pm ] |
Tytuł: | |
faktycznie przepraszam, nie ABS lecz ASB oczywiscie ... a o chlodnice oleju chodzi mi taka jak w tym linku http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=701356664 i nie znajduje sie ona w glównej lecz calkowicie oddzielnie z prawej strony zaraz pod alternatorem |
Autor: | Chuck Norris [ śr sie 12, 2009 2:10 am ] |
Tytuł: | |
no ja doczytałem tak: Cytuj: Jestem zmuszony wymienić CHŁODNICĘ OLEJU SILNIKA
i dlatego byłem zdziwiony... |
Autor: | beet [ śr sie 12, 2009 6:36 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: i dlatego byłem zdziwiony...
?? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Mirmur [ śr sie 12, 2009 9:31 am ] |
Tytuł: | |
spox pisze: ... a o chlodnice oleju chodzi mi taka jak w tym linku
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=701356664... To nie chłodnica oleju (oil radiator) lecz schładzacz oleju (oil cooler). Trochę było mi to dziwne, że 250D ma taką dodatkową chłodnicę oleju, która występuje raczej w wersjach od 3 litrów w górę. Pozdrawiam. |
Autor: | spox [ śr sie 12, 2009 11:42 am ] |
Tytuł: | |
mniejsza o wiekszosc czy to jest chlodnica czy schładzacz, ale dalej nikt nie pomogl :S, prosze o jakikolwiek opis na co zwrocic uwagę przy jego wymianie itd |
Autor: | soli1 [ czw sie 13, 2009 10:59 pm ] |
Tytuł: | |
spox pisze: prosze o jakikolwiek opis na co zwrocic uwagę przy jego wymianie itd
właśnie się nastrajam psychicznie do ściągnięcia miski olejowej (szwabom rozum odebrało z "tom miskom" w porównaniu do 123) i z chłodnicą raczej problemów miał nie będziesz. Radzę uważać na uszczelki (zalecana wymiana) no i ustawienie "trzymacza" przy górnym mocowaniu rurek wodnych. a propo. czy ktoś wyciągał już pompę oleju? czy rzeczywiście trzeba lewarować silnik? bo miejsca bardzo mało pod tą miską, a muszę wyczyścić zawór zwrotny bo mi się zawiesza |
Autor: | spox [ pt sie 14, 2009 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
no poradzilem sobie juz jakos sam , narazie nie cieknie ale jak bedzie zobaczymy, oringi oczywiscie nówki załozylem Gosc w warsztacie mi robil chlodnice wodna , czyscil ja kwasem , a dokladnie woda z octem czy czyms , musialo mu kapnac i spierdolil mi ruki od chlodnicy oleju . doslownie 2 dni potym w obu porobily sie dzuiry, Za orginały musialbym dac 300 zl a zamienników nie ma ponoc, wolalem wiec kupic całą uzywaną chłodnicę oleju za 100 zl i poprostu podmienić. Dodam ze niema szans aby wyciagnać te rurki z chlodnicy nie uszkadzając ich, po latach użytkowania one troche rdzewieją i tak sie klinują ze nie idzie ich delikatnie wyciągnąć ![]() To tak dla potomnych pare zdań gdyby ktoś miał podobny problem . pozdro |
Autor: | Chuck Norris [ sob sie 15, 2009 6:21 am ] |
Tytuł: | |
najbardziej mnie ciekawi gdzie kupiłeś chłodnicę za 100zł... może byś jeszcze jedną tak udanie kupił i ja bym ją wział??? bo czasem taniej kupić sprawną używkę niż płacić za czyszczenie później za naprawianie i klejenie jej... |
Autor: | spox [ ndz sie 16, 2009 5:30 pm ] |
Tytuł: | |
ceny sa w granicach 100-200 zl za uzywki, duzo ich nie ma bo to i model silnika rzadko spotykany a czy sie zrąbie tego przewidzieć nie moge ...narazie działa i sie tym nie martwię |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |