MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wymiana chlonicy oleju silnika
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43041
Strona 1 z 1

Autor:  spox [ wt sie 11, 2009 3:08 pm ]
Tytuł:  Wymiana chlonicy oleju silnika

Witam wszystkich, serdecznie proszę o pomoc, jak w temacie.

Otoz przeszukalem nieco internet i nie moglem znalezc odpowiedzi na pytanie,

posiadam mercedesa klasy E - 124 , silnik 2,5D , 20 zaworowy , automatyczna skrzynia biegów , bez klimy. rocznik 1994

Jestem zmuszony wymienić CHŁODNICĘ OLEJU SILNIKA , prosze nie mylic z ta od ABS.

Interesuje mnie tylko to czy jest to do zrobienia wlasnymi silami, (mechanik chce 200 zl za ten wyczyn, ) Fakt jest taki ze nie moglem znalezc nigdzie zadnego opisu, jezeli ktos bylby chetny mi pomoc, chocby wklejajac jakies skany z ksiazki z opisem to bede szalenie wdzieczny.

Mam pare ksiazek mercedesa ale starsze modele nie mialy tej chlodniczki dlatego nie moglem znaleźć w nich zadnych informacji :/

z gory serdecznie dziekuje i pozdrawiam[quote][/quote]

Autor:  Mirmur [ wt sie 11, 2009 3:52 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana chlonicy oleju silnika

spox pisze:
Witam wszystkich

Witamy.
spox pisze:
...Jestem zmuszony wymienić CHŁODNICĘ OLEJU SILNIKA

Rozumiem, że tą która jest w zderzaku po lewej stronie? (zielone X)
spox pisze:
...prosze nie mylic z ta od ABS.

Raczej ASB (żółte X).
spox pisze:
...Interesuje mnie tylko to czy jest to do zrobienia wlasnymi silami

Jest to do zrobienia, ale dobrze mieć podnośnik kolumnowy. Z kanału trochę niewygodnie.
Obrazek

Trzeba zdemontować plastikową osłonę chłodnicy w nadkolu. Następnie odkręcić wspornik chłodnicy (niebieskie kropki) i rurki od chłodnicy (czerwone kropki).
spox pisze:
...mechanik chce 200 zl za ten wyczyn

To cena za to, że olej wleci mu rękawem a wypłynie nogawką. To bezcenne wrażenia.

Pozdrawiam.

Autor:  Chuck Norris [ wt sie 11, 2009 6:18 pm ]
Tytuł: 

mam taki egzemplarz jak piszesz i u mnie chłodnica oleju jest w chłodnicy głównej... nie wiem jak to możliwe że w tym samym właściwie egzemplarzu masz osobną chłodnicę...

Autor:  spox [ wt sie 11, 2009 7:05 pm ]
Tytuł: 

faktycznie przepraszam, nie ABS lecz ASB oczywiscie ... a o chlodnice oleju chodzi mi taka jak w tym linku

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=701356664
i nie znajduje sie ona w glównej lecz calkowicie oddzielnie z prawej strony zaraz pod alternatorem

Autor:  Chuck Norris [ śr sie 12, 2009 2:10 am ]
Tytuł: 

no ja doczytałem tak:
Cytuj:
Jestem zmuszony wymienić CHŁODNICĘ OLEJU SILNIKA

i dlatego byłem zdziwiony...

Autor:  beet [ śr sie 12, 2009 6:36 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
i dlatego byłem zdziwiony...


??

:o [szalone] [zlosnik]

Autor:  Mirmur [ śr sie 12, 2009 9:31 am ]
Tytuł: 

spox pisze:
... a o chlodnice oleju chodzi mi taka jak w tym linku
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=701356664...

To nie chłodnica oleju (oil radiator) lecz schładzacz oleju (oil cooler). Trochę było mi to dziwne, że 250D ma taką dodatkową chłodnicę oleju, która występuje raczej w wersjach od 3 litrów w górę.

Pozdrawiam.

Autor:  spox [ śr sie 12, 2009 11:42 am ]
Tytuł: 

mniejsza o wiekszosc czy to jest chlodnica czy schładzacz,
ale dalej nikt nie pomogl :S, prosze o jakikolwiek opis na co zwrocic uwagę przy jego wymianie itd

Autor:  soli1 [ czw sie 13, 2009 10:59 pm ]
Tytuł: 

spox pisze:
prosze o jakikolwiek opis na co zwrocic uwagę przy jego wymianie itd


właśnie się nastrajam psychicznie do ściągnięcia miski olejowej (szwabom rozum odebrało z "tom miskom" w porównaniu do 123) i z chłodnicą raczej problemów miał nie będziesz. Radzę uważać na uszczelki (zalecana wymiana) no i ustawienie "trzymacza" przy górnym mocowaniu rurek wodnych.

a propo. czy ktoś wyciągał już pompę oleju? czy rzeczywiście trzeba lewarować silnik? bo miejsca bardzo mało pod tą miską, a muszę wyczyścić zawór zwrotny bo mi się zawiesza

Autor:  spox [ pt sie 14, 2009 10:23 pm ]
Tytuł: 

no poradzilem sobie juz jakos sam , narazie nie cieknie ale jak bedzie zobaczymy, oringi oczywiscie nówki załozylem

Gosc w warsztacie mi robil chlodnice wodna , czyscil ja kwasem , a dokladnie woda z octem czy czyms , musialo mu kapnac i spierdolil mi ruki od chlodnicy oleju . doslownie 2 dni potym w obu porobily sie dzuiry,

Za orginały musialbym dac 300 zl a zamienników nie ma ponoc, wolalem wiec kupic całą uzywaną chłodnicę oleju za 100 zl i poprostu podmienić.

Dodam ze niema szans aby wyciagnać te rurki z chlodnicy nie uszkadzając ich,
po latach użytkowania one troche rdzewieją i tak sie klinują ze nie idzie ich delikatnie wyciągnąć :P

To tak dla potomnych pare zdań gdyby ktoś miał podobny problem .
pozdro

Autor:  Chuck Norris [ sob sie 15, 2009 6:21 am ]
Tytuł: 

najbardziej mnie ciekawi gdzie kupiłeś chłodnicę za 100zł... może byś jeszcze jedną tak udanie kupił i ja bym ją wział??? bo czasem taniej kupić sprawną używkę niż płacić za czyszczenie później za naprawianie i klejenie jej...

Autor:  spox [ ndz sie 16, 2009 5:30 pm ]
Tytuł: 

ceny sa w granicach 100-200 zl za uzywki, duzo ich nie ma bo to i model silnika rzadko spotykany

a czy sie zrąbie tego przewidzieć nie moge ...narazie działa i sie tym nie martwię

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/