MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Dołożenie tempomatu.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43043
Strona 1 z 1

Autor:  Crazy_Russian [ wt sie 11, 2009 3:48 pm ]
Tytuł:  Dołożenie tempomatu.

Witam.
Brakuje mi w moim nowym-uzywanym "Cyganowozie" tempomatu.
Widziałem w poniższym wątku

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... c&&start=0

taką oto wypowiedz, którą chciałbym rozwinąć:

kielbik pisze:
szymon.dziawer pisze:
A jak to jest przy ASD? Też można "łatwo" dołożyć tempomat, czy już nie jest tak różowo?
Przy ASD w ogole nie jest rozowo - ten uklad nie ma nie ma nic wspolnego ze sterowaniem silnika. Nimeniej jednak dolozenie tempomatu, jezeli jest caly komplet, nie jest klopotliwe. W sumie to plug and play - W M103 zajleo mi to z demontazem z dawcy ok. 3 godziny.


Moje pytania:
- Chcąc dołożyć tempomat do M104, mam szukać dawcy z identycznym motorem?
- Czy występują jakieś trudności z kupieniem kompletnego i sprawnego (np. popekane wiązki, niekompletne bo trzeba wycinać gdyż nie da się wypiąć), czy jest to w 100% jak napisał Kielbik, czyli wypinamy kostki i wpinamy i nie da sie nic popsuc poprzez ingerencję mechaniczną w istniejącą instalację?

Autor:  szymon.dziawer [ wt sie 11, 2009 4:17 pm ]
Tytuł: 

Również żywo zainteresowany jestem tym tematem. Jako z natury osobnik dość leniwy chciałbym dowiedzieć się też, czy jest jakiś osobnik, który podjąłby się montażu takiego udogodnienia w moim/naszych 280.
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  Jurand [ wt sie 11, 2009 8:45 pm ]
Tytuł: 

Jeśli macie ASR będzie dużo prościej, wg tego co pisał KIEŁBIK wystarczy kupić sama wajchę.
Natomiast w przypadku braku w/w systemu robią sie schody:
- inna przepustnica
- w zależności od wersji połączenia kierownicy z SRS ( taśma lub ślizg ) mogą wystąpić różnice w przełączniku świateł / wycieraczek
Reasumując podajcie więcej info o swoich autach, gdyż w przypadku M104 (280 / 320 ) nie jest tak różowo jak dla M103 lub M104 3.0 24V.


Pozdr

Autor:  Frytejro [ wt sie 11, 2009 8:58 pm ]
Tytuł: 

ja np mam wszystko poza czesciami silnikowymi bo moje autko mialo tempomat, ale po przekladce silnika ktory nie byl do niego przsytosowany jest on nie podpiety. Z tego co mowil poprzedni wlasciciel cala reszta jest wpieta i kompletna ( a ze z niczym nie sciemnial to i temu wierze..) tylko gdzie tego szukac w aucie to nawet nie wiem :roll: (mam na mysli tej czesci ktora w aucie siedzi) (autko w126 300SEL, a od 8 lat 300SDL :) )

Autor:  kielbik [ śr sie 12, 2009 6:38 am ]
Tytuł: 

@ posiadacze M104: auta z ASR to tylko kwestia podlaczenia wajchy, auta bez ASR - wg tego co pisal Jurand ;) - beda klopoty.

@ Frytejro: u ciebie najprawdopodobniej wystarczy zainstalowac tylko nastawnik tempomatu. Po podlaczeniu do oryginalnej wiazki powinno zadzialac. Wtyczka do tego nastawnika powinna wisiec gdzies na lewym nadkolu, mniej wiecej tam, gdzie pierwotnie zamontowany byl modul ukladu zaplonowego.

Autor:  Frytejro [ czw sie 13, 2009 1:22 pm ]
Tytuł: 

kielbik poszukam :)) to jest gdzies kolo zlacza KJE diagnosty ? bo lewa strona masz na mysli patrac od przodu auta czy siedzac w srodku;)

http://www.allegro.pl/item691634071_tem ... _w124.html

czy na tej aukcji jest wszystko co jest potrzebne do tego by dzialal ? bo nie wiem ktory to ten nastawnik ;)

Autor:  Crazy_Russian [ czw sie 13, 2009 1:26 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
@ posiadacze M104: auta z ASR to tylko kwestia podlaczenia wajchy, auta bez ASR - wg tego co pisal Jurand ;) - beda klopoty.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Szkoda, ze to nie "wypiął/wpiął"
Jurand pisze:
Reasumując podajcie więcej info o swoich autach, gdyż w przypadku M104 (280 / 320 ) nie jest tak różowo jak dla M103 lub M104 3.0 24V.

M104, E280T, 1995r
WDB1240881F337588

Autor:  kielbik [ czw sie 13, 2009 10:11 pm ]
Tytuł: 

Frytejro pisze:
kielbik poszukam :)) to jest gdzies kolo zlacza KJE diagnosty ? bo lewa strona masz na mysli patrac od przodu auta czy siedzac w srodku;)
Jest tylko jedna lewa i jedna prawa strona w samochodzie - tak samo jak tylko jeden przod i jeden tyl :P. Nastwanik tempomatu (w silniku M103) jest przykrecony do bloku pod kolektorem ssacym. Kabel od nastawnika biegnie do nadkola, i tam laczy sie za pomoca wtyczki z dwoma stykami.
Frytejro pisze:
http://www.allegro.pl/item691634071_tem ... _w124.html

czy na tej aukcji jest wszystko co jest potrzebne do tego by dzialal ? bo nie wiem ktory to ten nastawnik ;)
To nie jest oryginalny tempomat (tzn. jest wyprodukowany przez firme VDO, ktora dostarczala elementy tempomatu dla Mercedesa ale ten zestaw nie jest oryginalny). No i nie jest kompletny, brakuje co najmniej czujnika predkosci i ciegien do polaczenia nastawnika z ukladem sterowania przepustnica, wiazki zasilajacej....

Autor:  Frytejro [ sob sie 29, 2009 1:31 pm ]
Tytuł: 

kielbik okazuje sie ze moj tempomat jest "chyba" kompletny bo.. ostatnio przypadkiem odkrylem ze "prawie" dziala.. a czemu mowie chyba i prawie.. bo wlacza sie ale nie zawsze, jak sie juz wlaczy to raz dziala caly czas poprawnie (przyspiesza, hamuje, trzyma predkosc) a raz poprostu po chwili dzialania (czasem dluzsza czasem krotsza chwila) sie wylacza.. [totalszok]

dostalem instr od kolegi zeby zerknac w sterownik i posprawdzac luty, wymienic elektrolity.. wsio fajnie tylko gdzie w 126 jest ten sterownik?

no chyba ze Ty masz inna diagnoze.. ;)

Autor:  kielbik [ sob sie 29, 2009 3:05 pm ]
Tytuł: 

Typowe objawy dogorywajacego sterownika. Nalezy wymienic wszystkie kondensatory i przelutowac polaczenia a bedzie chodzil jak nowy :). Tez mam ten sam klopot i nie mam czasu oddac swojego sterownika do naprawy :(.

Autor:  Frytejro [ sob sie 29, 2009 3:09 pm ]
Tytuł: 

kielbik ale czy orietujesz sie gdzie ten sterownik jest w szejku ??? :-?

Autor:  czarek12 [ sob sie 29, 2009 3:29 pm ]
Tytuł: 

niech kolega zdejmie tapicerkę od dołu pod kierownicą ,na wysokości lewego kolana wewnątrz po lewej stronie kolumny kierowniczej szukać srebrnego ( aluminiowa obudowa )pudełka gdzieś 10X20 cm grube ze 3cm z podłużną wtyczką ,praktycznie nie można go niezauważyć bo to dośc spore pudełko- to sterownik(komputer ) tempomatu :lol:

Autor:  AndyS [ sob sie 29, 2009 6:38 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
Nalezy wymienic wszystkie kondensatory i przelutowac polaczenia

I tu może być kłopot bo fabrycznie część kondensatorów jest tantalowych.

Autor:  bmw [ sob sie 29, 2009 7:27 pm ]
Tytuł: 

Tantale to żaden kłopot,z drugiej strony tantale nie tracą swoich właściwości w czasie jak kondensatory elektrolityczne,są trwalsze.

Autor:  mMm2 [ ndz sie 30, 2009 11:26 am ]
Tytuł: 

wlasnie tydzien temu przekladalem tempomat z jednego m104 2.8 do drugiego m104 2.8.
bylem zaskoczony ze zestaw wyglada tak jakos nijako, okazuje sie, ze jest bardzo podobny do tego co pokazane na aukcji allegro wyzej. Moj zestaw sklada sie z identycznego (na wyglad) sterownika elektronicznego i z podobnego regulatora mechanicznego - wsyzstko VDO. Wiazka kabli w oryginalnym samochodzie byla bajecznie prosta do opanowania - potrzeba sygnalu z pedalu hamulca (po lewej stronie kierownicy, pod deska rozdzielcza sa gotowe 'gniazdka' podwieszone do belki nadwozia, tej samej na ktorej wisi sterownik tempomatu) oraz sygnalu do predkosciomierza - tu po prostu zabierany byl sygnal z jednego z przewodow idacych do zestawu zegarów.
Czesc mechaniczna porazila mnie najbardziej, bo, wiadomo, przepustnica sterowana jest ciegnem idacym z pedalu, a przy mojej instalacji tempomatu dodatkowe jego ciegno bylo po prostu na wariata podpiete do przepustnicy tam gdzie cięgno pedału, poprzez wywiercenie(?!) dodatkowej dziury do wepchnięcia linki.
Jestem niepocieszony tym co mowicie, ze to nieoryginalny zestaw, aczkolwiek wiele to wyjasnia - bo calosc podczas montazu absolutnie nie wyglada jak wymyslona przez inzynierow MB (to trzeba zobaczyc...). Ale rzecz działała miodnie w oryginalnym samochodzie i mam nadzieje że będzie podobnie po przełożeniu.

Dla scislosci w zadnym z samochodow nie mam ASR ani ASD.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/