MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wyłączająca się Turbina https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43068 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | karolkarol [ śr sie 12, 2009 10:29 pm ] |
Tytuł: | Wyłączająca się Turbina |
załączam filmik który wszystko opisuje: http://www.youtube.com/watch?v=of31CFfGNx4 Ciśnienie jest mierzone bezpośrednio na zawór turbiny westgate(ten pod turbiną) Wszystko jest podłączone tak jak być powinno czyli przez przetwornik ciśnienia ARF i elektrozawor zamontowany pod zespolonymi przekłądnikami ciśnienia ARF. Ciśnienie w układzie jest -0,75, na skrzynie idzie 0,4. Nie wiem czy pompa vacum daje dobre ciśnienie, bo zaledwie -0,75. Ile powina dawac vacum? |
Autor: | karolkarol [ czw sie 13, 2009 9:33 pm ] |
Tytuł: | |
Witam ponownie Mój problem jest już raczej rozwiązany podłączyłem turbine do drugiego przekłądnika ciśnienia ARF, który niegdyś służył i był podłączony do zaworu EGR. EGR wyłączyłem ze wszystkiego a jego przekładnikami ciśnienia ARF wykorzystałem do turbiny. Po podłączeniu turbina startuje i się ładnie wkreca, wydaje mi się że chodzi o wiele lepiej, nie cały czas na pełnej mocy jak to było przy podłączeniu tylko przez elektrozawór. Z dodatkowych plusów naprawy turbiny mogę wymienić polepszenie się wspomagania hamulców i płynniejszą zmiane biegów przez automat. ![]() ![]() ![]() Troche ciężko to wytułmaczyc,ale w takim wypadku winowajcą chyba jest przekłądnikami ciśnienia ARF prawy(orginalnie od turbiny)Niby działał,ale może jednak nie do końca. Pozdrawiam ![]() ![]() ![]() |
Autor: | karolkarol [ wt wrz 15, 2009 11:23 pm ] |
Tytuł: | |
Moja radość się skończyła, turbinka przestała działać tzn. Chodzi tuż po włączeniu silnika, ale po chwili zawór ARF odcina podciśnienie z Turbo. Wygląda jakby komputer łapał błąd i odłączał, możę te ARF-y się uszkadzają i nie działają prawidłowo.Wyciągnąć i przeczyścić się da? Albo inne sugestie, możę przepływka albo inny czujnik(np. w kanale dolotowym)powoduje wyłączanie podciśnienia z Turbo??? Przez to żę turbo nie działą skrzynia zaczeła gorzej zmieniać biegi:P |
Autor: | MercSwir [ śr wrz 16, 2009 8:12 pm ] |
Tytuł: | |
Przepływka zaolejona. Wymyj w nitro(opłucz) nie dotykając palcami i wiksa. Ja tak zrobiłem i kurde no lata do dzisiaj ![]() |
Autor: | karolkarol [ sob wrz 19, 2009 10:07 am ] |
Tytuł: | |
Hmmm... przepływke wyczyściłem założyłem, pojechałem i był szok, auto jeździło jak burza, ale turbina się nadal wyłącza. Z tą różnicą, że wcześniej wyłączała się prawie odrazu po starcie, a teraz moge pośmigać troche potworem. Jak się wyłączy turbina to auto nie przyśpiesza prawie wcale powyżej 2000 obr, tzn wkręca się do 2 tys jak zredukuje albo bede dłużej go bujał do podejdzie trochę na obrotach, ale dalej nie chce przyśpieszać. Wyprzedzenie czegokolwiek przy 80 km/h graniczy z cudem. A z turbiną był moment i miałem 110km/h |
Autor: | karolkarol [ ndz wrz 20, 2009 9:55 pm ] |
Tytuł: | |
Witam zamontowałem w autku wakuometr i w czasie jazdy obserwuje czy działa turbina, znaczy mierze podciśnienie podawane na zawór weastgate turbiny. I tu się coś dziwnego okazuje turbina na zimnym silniku pochodzi dużej, jak zgasze i odpale to po chwili się wyłącza. A co ciekawego zauważyłem podczas manewrów, że się nagle włącza turbina po przełączeniu biegów przy cofaniu.Nie wiem czy od wstecznego,neutralu, czy wszystkich. Czy to może mieć jakiś związek,aż się zdziwiłem. |
Autor: | MercSwir [ pn wrz 21, 2009 12:27 am ] |
Tytuł: | |
Kurde ja nie pamiętam, ale miałem ten sam problem. Wiem że przepływka też nie dała takiego rezultatu jak sie spodziewałem, i wymieniłem jeszcze oring uszczelniający turbine z kolektorem ssącym. I każdą wtyczke czyściłem ![]() ![]() ![]() |
Autor: | karolkarol [ pn wrz 21, 2009 11:08 am ] |
Tytuł: | |
Właśnie też podejrzewam uszczelnienie dolotu, albo kolektor dolotowy zapchany syfem. Bo tam w kolektorze dolotowym jest pomiar ciśnienia i może pomiar z tego i z przepływki powoduje błąd i wyłączanie turbiny. Przygotowuje się do pomiaru ciśnienia w kolektorze dolotowym, tylko nie mam danych fabrycznych jak to powinno wyglądać, przy określonych obrotach silnika.Może to dać jakiś obraz na temat wydajnośći turbiny i dolotu. Jednak nadal nikt nie wie na czym polega tryb awaryjny w tym silniku i czy wogóle coś takiego istnieje? A napisz mi jeszcze jak wygląda uszczelnienie prze i za turbiną, widać je z zewnątrz, bo u mnie nic nie widać, możę faktycznie go nie mam. |
Autor: | MercSwir [ pn wrz 21, 2009 10:30 pm ] |
Tytuł: | |
Rura łącząca intercooler z kolektorem połączona jest oringiem. Koszt w ASO 19zł. I uszczelka pod kolektor 35zł. |
Autor: | karolkarol [ wt wrz 22, 2009 12:18 am ] |
Tytuł: | |
Nie mam interculera,z filtra powietrza leci na turbine i na silnik. Chodzi mi o uszczelnienie turbina kolektor, przed i za turbiną. |
Autor: | karolkarol [ śr wrz 23, 2009 6:17 pm ] |
Tytuł: | |
Odpiąłem przepływke i turbinka chodzi cały czas i się nie wyłącza.Po podłączeniu wszystko wraca. Gdzie szukać problemu w przepływomierzu, czy raczej w dolocie? |
Autor: | Omen [ śr wrz 23, 2009 6:36 pm ] |
Tytuł: | |
Widocznie przepływomierz do wymiany, czasem samo czyszczenie nie pomaga, najlepiej kupić nowy Boscha żadnych podróbek z allegro. |
Autor: | karolkarol [ śr wrz 23, 2009 7:21 pm ] |
Tytuł: | |
A może to nie jest wina samego przepływomierza tylko rzeczywistych nieprawidłowych informacji odbieranych przez czujnik. Przez jakiś czas było dobrze, później źle i później znowu dobrze i teraz źle. |
Autor: | karolkarol [ pt kwie 09, 2010 11:43 pm ] |
Tytuł: | |
Przyczyna wyłączającej się turbina była głupia i prozaiczna. Odłączony zawór EGR.Przez co komputer dostawał jakieś nieprawidłowe dane i wchodził w tryb awaryjny wyłączając turbinę. Po zgaszeniu i odpaleniu procedura się powtarza.Pochodzi trochę turbo i się wyłącza. Inżynierowie wymyślili i tak ma być:)) Powodzenia |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |