MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Swieci się kontrolka oleju https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43095 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kiler [ czw sie 13, 2009 11:50 pm ] |
Tytuł: | Swieci się kontrolka oleju |
Prosze o rade, co moze byc przyczyna swiecacej sie kontrolki oleju? Olej w silniku jest, na zimnym prawie maksimum, na rozgrzanym po dlugiej jezdzie ponad minimum. z tego co mi wiadomo nie powinno sie wlewac oleju wiecej niz bagnetowe maksimum - a to pomaga na jakies 200km, po takim dolaniu ma goraco, na zimnym jest ponad max... Co wlasciwie wskazuje zapalona kontrolka oleju? Dotyczy tylko oleju w silniku? Podczas jazdy, gdy sie zapali pomaga przejechanie kilkuset metrow na "luzie" lub zatrzymanie sie (gdy cisnienie oleju spadnie ponizej 2 - kontrolka gasnie, ale to wystarcza na kilka minut jazdy) jestem ponad 1700 km od domu (w Chorwacji)i nie mam dostepu do normalnego warsztatu, poradzcie cos... |
Autor: | piotrmozdzen [ pt sie 14, 2009 12:20 am ] |
Tytuł: | |
Witam z tego co piszesz to wynika że twoje W126 pobiera olej ,ale czujnik od poziomu oleju może być do wymiany,w mojej W126 musiało być ponad minimum żeby sie nie świeciła,i jak co 200 km dolewasz to go dużo pobiera,radziłbym co 100km sprawdzić olej,reszte gaz i do polski. Miłych wakacji życze. Pozdrawiam A na jakim oleju W126 chodzi? |
Autor: | Janfocus [ pt sie 14, 2009 10:55 am ] |
Tytuł: | |
Kiler pisze: Prosze o rade, co moze byc przyczyna swiecacej sie kontrolki oleju?
Olej w silniku jest, na zimnym prawie maksimum, na rozgrzanym po dlugiej jezdzie ponad minimum. z tego co mi wiadomo nie powinno sie wlewac oleju wiecej niz bagnetowe maksimum - a to pomaga na jakies 200km, po takim dolaniu ma goraco, na zimnym jest ponad max... Co wlasciwie wskazuje zapalona kontrolka oleju? Dotyczy tylko oleju w silniku? Podczas jazdy, gdy sie zapali pomaga przejechanie kilkuset metrow na "luzie" lub zatrzymanie sie (gdy ciśnienie oleju spadnie ponizej 2 - kontrolka gasnie, ale to wystarcza na kilka minut jazdy) jestem ponad 1700 km od domu (w Chorwacji)i nie mam dostepu do normalnego warsztatu, poradzcie cos... olej sprawdzamy na zimnym bez uruchamiania motoru i to jedyny słuszny pomiar. Jak silnik się uruchomi rozchlapuje olej i dlatego wydaje się że jest go mniej... Czujniki poziomu oleju (te od lampki) sa dość awaryjne, więc jeśli jesteś pewien że silnik nie bierze oleju i na zimnym stan jest ok, to nie ma się czym przejmować tylko w drogę... A jeśli czujesz się nie pewnie obserwuj ciśnienie oleju, do puki jest olej jest ciśnienie podczas jazdy, inna sprawa że jak ciśnienia zabraknie to często jest już po kawałku silnika... U mnie też ta lampka zapala się często, ale to tylko czujnik... Powodzenia ![]() |
Autor: | Kiler [ pt sie 14, 2009 11:06 am ] |
Tytuł: | |
Jeździ na półsyntetyku 10W40 ( valvoline) i jak do tej pory nie mial specjalnie apetytu na olej... Jeszcze jedna uwaga : po dolaniu na trasie oleju, aby kontrolka sie nie swieciła, i nastepnie po postoju okazuje się że jest ponad maximum oleju (sprawdzając na zimnym silniku)... Moze trochę chaotycznie piszę. Zimny silnik, sprawdzam olej - maksimum, ruszam w trase, po kilkunastu kilometrach - kontrolka oleju. Nie dolewam, nastepnego dnia rano sprawdzam olej- stan maximum. Co jest? Czujnik? Edit: Janfocus - odpowedziales na moje pytanie , dzieki!!! ![]() |
Autor: | piotrmozdzen [ pt sie 14, 2009 1:34 pm ] |
Tytuł: | |
raczej czujnik ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |