MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Samoregulatory zaworów - wymiana ; opinie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43119
Strona 1 z 1

Autor:  VincentVega [ sob sie 15, 2009 9:32 pm ]
Tytuł:  Samoregulatory zaworów - wymiana ; opinie

Witam , ostatnio postanowiłem wymienić samoregulatory zaworów w moim 560Sec'u ... Takąż wymianę sugerował mi człowiek u którego robię swojego SEC'a argumentując to tym ,że brak wymiany tych części [ dwa już nie działały - zostały wymienione na używane ] może prowadzić do dramatycznie większych wydatków :) ...
I teraz , proszę Was, drodzy forumowicze , o opinie w tymże temacie ...
Samochód ogólnie bardzo zadbany , przebieg 207 tyś a rocznik 90' ...
Zasugerowano mi wymianę na nowe części ... I koszt samych samoregulatorów to około 2.5 tyś [nowe części ] a do tego koszt kamieni 700 [ przy czym tutaj nie wiadomo czy trzeba będzie to wymienić ] ...
Objawy tegoż stanu rzeczy są mianowicie takie ,że da się słyszeć dosyć charakterystyczny dźwięk w silniku . Co więcej samochód podczas przyśpieszania nie porusza się płynnie ... To jest coś takiego jakby auto 'ciągnęło' a potem na pół sekundy zmniejsza się moc przyśpieszenia i znowu 'ciągnie' ... I tak w kółko - czuć to w zasadzie przy mocnym przyśpieszaniu :) ...

Proszę o radę gdyż nie jest zbyt biegłym w tym temacie a nie chce wydawać pieniędzy w coś co można zrobić w dużo tańszy sposób :)

Dziękuję z góry za wszystkie rady :)

Autor:  sneer [ pn sie 17, 2009 1:37 am ]
Tytuł:  Re: Samoregulatory zaworów - wymiana ; opinie

VincentVega pisze:
> I koszt samych samoregulatorów to około 2.5 tyś [nowe części ] a do tego koszt kamieni 700


a co to kamienie? :o dzwigienki zaworowe?
obejrzyj najpierw swoje walki rozrzadu. mi tez 2 mechanikow powiedzialo, ze to kompensatory, a walki byly powycierane. regeneracja (700) + komplet nowych dzwigienek (800) + pare pierdol i olej - razem < 3k

Autor:  Janfocus [ pn sie 17, 2009 11:45 am ]
Tytuł: 

VincentVega pisze:
Co więcej samochód podczas przyśpieszania nie porusza się płynnie ...

nie sądzę aby to miało związek z kasatorami...

Wymiana ich wpłynie tylko na brak stukania klawiatury, ale jak masz wyjechane wałki dalej będzie stukało :)

Jesli jak zapalasz na zimnym stuka Ci przez kilka sekund, to może wskazywać na kasatory lub napinacz łańcucha [zlosnik]

Autor:  Mor [ pn sie 17, 2009 5:50 pm ]
Tytuł: 

A kamienie to pewnie chodzi koledze o te płytki do regulacji luzu zaworowego między zaworem a dźwigienką. Ciekawe jaką metodą mechanik dobierze odpowiednie, no chyba że ma przyrząd...

Autor:  sneer [ pn sie 17, 2009 8:12 pm ]
Tytuł: 

Mor pisze:
A kamienie to pewnie chodzi koledze o te płytki do regulacji luzu zaworowego między zaworem a dźwigienką. Ciekawe jaką metodą mechanik dobierze odpowiednie, no chyba że ma przyrząd...


albo kompensatory albo plytki, czy cos mnie ominęło w historii motoryzacji?

Autor:  zegarek [ pn sie 17, 2009 8:48 pm ]
Tytuł: 

sneer, tu są kompensatory i płytki, których grubość dobiera się, mierząc specjalnym przyrządem wkręcanym w miejsce kompensatora.

Autor:  ukaniu [ pn sie 17, 2009 9:34 pm ]
Tytuł: 

W 99,5% przypadków nie potrzeba zmieniać płytek a pomiar można wykonać szczelinomierzem. Ściska się kompensator i mierzy luz pomiędzy krzywką i dźwignią.

Autor:  sneer [ pn sie 17, 2009 10:16 pm ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
sneer, tu są kompensatory i płytki, których grubość dobiera się, mierząc specjalnym przyrządem wkręcanym w miejsce kompensatora.


o widzisz, czlek cale zycie sie uczy ;-)

Autor:  VincentVega [ pn sie 17, 2009 10:43 pm ]
Tytuł: 

Panowie , w kwestii technicznej jestem zupełnym laikiem :) ... Wiem tyle ,że moje Cudo chodzi trochę głośniej [ i słychać jakieś stuki i puki ] ... Jako ,że wiem ,że już dwa ,bodajże , samoregulatory nie działały myśle ,że wymienić je raczej już trzeba :) ...

Martwi mnie tylko to ,że nie wiem czy nie zostanę oszukany i to ,że płynność przyśpieszania nie jest z związana z samoregulatorami ... :/

Samochód robiony będzie u Brolera w Warszawie.

Autor:  sneer [ wt sie 18, 2009 12:11 am ]
Tytuł: 

VincentVega pisze:
Samochód robiony będzie u Brolera w Warszawie.


ekhm...
robią dobre wrazenie, ale raz mi popsuli W124, a juz po fakcie sie dowiedzialem, ze wcisneli mi reflektor od anglika. moze sie zastanow.
tam Ci powiedzieli o tych kompensatorach?

Autor:  zegarek [ wt sie 18, 2009 12:31 am ]
Tytuł: 

VincentVega pisze:
Samochód robiony będzie u Brolera w Warszawie.


Po ostatnich moich przygodach u nich, to tylko mogę trzymać kciuki za Twoje auto :)

Autor:  VincentVega [ wt sie 18, 2009 10:52 pm ]
Tytuł: 

Wybaczcie Panowie ale nie znam w stolicy żadnych innych kompetentnych ludzi ,którzy mogliby zająć się moim autem ... Jak dotąd wszystko było OK ... Co nie znaczy ,że tym razem nie nawalą :P ... [ Czego akurat bym nie chciał ] ...
Jeżeli auto będzie chodziło inaczej niż sobie to wyobrażałem będę zmuszony szukać innych fachowców - i tutaj liczę na Waszą pomoc ... ^^ - tzn jeżeli chodzi o podanie kogoś kto dałby radę to zrobić :) ...
Z tego co wiem to chyba nie można by robić takiego offtopa więc liczę,że Ci ,którzy znają dobrych fachowców w Warszawie , mogliby napisać mi na privie kto i gdzie mógłby się moim autem zająć :)
Dzięki za dotychczasowe rady

Sneer : tak, tam mi o tym powiedzieli ... Tzn użyli słów samoregulatory , dźwigienki i kamienie :) ...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/