MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Ciepłe powietrze z nawiewu
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43139
Strona 1 z 2

Autor:  skuter_66 [ pn sie 17, 2009 9:44 am ]
Tytuł:  Ciepłe powietrze z nawiewu

Mam pytanie - czy jest jakiś jakiś wytłumaczalny powód, że nawet na min temp. leci ciepło z nawiewu nawet podczas jazdy ok.80 km/h? P.s. - do czego może służyć ten przełącznik (2 od prawej na górze?) Przepraszam za niewyraźne zdjęcie - na górze jest śnieżynka a na dole coś jakby szyba z dwiema pionowymi falami. http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 811532.jpg

Autor:  Janfocus [ pn sie 17, 2009 11:39 am ]
Tytuł: 

skuter_66 pisze:
do czego może służyć ten przełącznik (2 od prawej na górze?)

klima manualna i odparowywanie szyb -i jest założony do góry nogami :)


skuter_66 pisze:
Mam pytanie - czy jest jakiś jakiś wytłumaczalny powód, że nawet na min temp. leci ciepło

zapewe zawiecił się zawór od ogrzewania... Rozumiem że mowa o nawiewach idących po nagrzewnicy...

Autor:  skuter_66 [ pn sie 17, 2009 12:34 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
skuter_66 pisze:
do czego może służyć ten przełącznik (2 od prawej na górze?)

klima manualna i odparowywanie szyb -i jest założony do góry nogami :)



czyli pewnie nie działa :/ czym sie rozni manualna od normalnej?


skuter_66 pisze:
Mam pytanie - czy jest jakiś jakiś wytłumaczalny powód, że nawet na min temp. leci ciepło

zapewe zawiecił się zawór od ogrzewania... Rozumiem że mowa o nawiewach idących po nagrzewnicy...

dokładnie - gdzie tego szukać?

Autor:  Wit [ pn sie 17, 2009 1:11 pm ]
Tytuł: 

Zaworki zamontowane są pomiędzy scianką grodziową a podszybową (nie wiem czy dośc jasno opisałem, nie mam pod ręką zdjęć) jakieś 20 cm od akumulatora - widać je jak się popatrzy pomiędzy ścianki, zobacz tutaj:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ogrzewania

Autor:  skuter_66 [ pn sie 17, 2009 1:25 pm ]
Tytuł: 

ok. No to zlokalizowane. Jak je w takim razie można "odwiesić" ?

Autor:  Paweł Sopot [ pn sie 17, 2009 2:06 pm ]
Tytuł: 

Witaj. Miałem podobny problem, najlepiej od razu wymienić na jakąś sprawną używkę. Tam się przycierają te zaworki od brudu, szlamu, kamienia - ktos wcześniej jeździł na wodzie w ukł. chłodzenia i tak sie to kończy. Jak chcesz się pobawić to może Ci się uda to usprawnić na jakiś czas...

Autor:  Janfocus [ pn sie 17, 2009 2:28 pm ]
Tytuł: 

klima manualna to tylko nawiew zimnego powietrza, którego tem mozna regulować przez ew. podkręcenie ogrzewania...

A inna to klimatronic, który sam trzyma temp. zadaną...

Autor:  skuter_66 [ pn sie 17, 2009 3:12 pm ]
Tytuł: 

Czyli przełącznik albo zmusza układ do oddawania chłodu do wnętrza lub nakazuje grzania...? <br>Dodano po 4 minutach.:<br> urzywkę zaworków chyba znajdę w 2 budzie ;) oby pasowała ;)

Autor:  Janfocus [ pn sie 17, 2009 3:46 pm ]
Tytuł: 

skuter_66 pisze:
Czyli przełącznik albo zmusza układ do oddawania chłodu do wnętrza lub nakazuje grzania...?

przełacznik zmusza do oddawania chłodu, a odparowywanie wymusza pracę kompresora non stop.

Autor:  Wit [ wt sie 18, 2009 9:35 am ]
Tytuł: 

skuter_66 pisze:
Jak je w takim razie można "odwiesić" ?

Jak wspomniał Paweł Sopot przeważnie odkłada się osad z kamienia na trzpieniu po którym ślizga się zaworek. Jak jest długo nie używany najczęściej przez kilka miesięcy zimowych kiedy jest cały czas otwarty to poniżej na trzpieniu osadza się kamień lub osad z płynu i na wiosnę jest przykra niespodzianka bo elektromagnes nie da rady go przepchać. Zaworki można spkojnie rozebrać (4 lub 6 wkrętów) i wyjąć elektromagnesy wtedy jest już widoczny trzpień do oczyszczenia. Na dole trzpienia jest zawleczka trzymająca gęste sitko z brązu (też moze być zapchane) z zatopioną gumką uszczelniającą. Niestety dalej już się nie da rozebrać i jak padnie elektromagnes (np. przerwane uzwojenie jak u mnie było) to już nic się nie da zrobić tylko nowy/używka.

Autor:  master [ wt sie 18, 2009 10:20 am ]
Tytuł: 

Wit pisze:
Niestety dalej już się nie da rozebrać i jak padnie elektromagnes (np. przerwane uzwojenie jak u mnie było) to już nic się nie da zrobić tylko nowy/używka.

zazwyczaj przepala się na początku (w nienawiniętym kawałku) i wtedy wystarczy odwinąć jeden zwój i przylutować. Tak samo jak w głośnikach itp. Przerabiałem to nie raz.

Autor:  skuter_66 [ wt sie 18, 2009 11:08 am ]
Tytuł: 

Autko póki co jest u elektryka, w piątek mam go odebrać to się za to biorę ;) oczywiście dam znać co i jak.

Autor:  Wit [ śr sie 19, 2009 8:15 am ]
Tytuł: 

master pisze:
zazwyczaj przepala się na początku (w nienawiniętym kawałku) i wtedy wystarczy odwinąć jeden zwój i przylutować.


Zgadza się że na początku zwoju ale mi przepalił się ten wychodzący ze środka uzwojenia a nie z zewnątrz i nie było jak go odwinąć :( po za tym całość jest fabrycznie zaklepana i jakoś nie wyobraziłem sobie rozebrania tego ustrojstwa, łatwiej było kupić używkę. Ale zawsze można spróbować, jak ma iść na złom to można się pouczyć [zlosnik] W wolnej chwili też wyciągnę starego z pudełka części "prawie na złom [zlosnikz] " i pobawię się, a co mi tam jak psuć to do końca [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  skuter_66 [ śr sie 19, 2009 8:39 am ]
Tytuł: 

No tak przeciez nie wyrzucisz "dobrej" części ;) W sobotę powinienem to ogarnąć :)

Autor:  kielbik [ śr sie 19, 2009 10:15 am ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
klima manualna to tylko nawiew zimnego powietrza, którego tem mozna regulować przez ew. podkręcenie ogrzewania...

A inna to klimatronic, który sam trzyma temp. zadaną...
Klima reczna, podobnie jak ogrzewanie bez klimy (tempmatic) automatycznie utrzymuje zadana temperature, klimatronik steruje jedynie dodatkowo intensywnoscia dmuchawy. Klima reczna i ogrzewanie standartowe ma podzial na strefy a klimatronik nie.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/