MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problem z ogrzewaniem w 124!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=4316
Strona 1 z 2

Autor:  Qurix [ sob lis 15, 2003 2:53 am ]
Tytuł:  Problem z ogrzewaniem w 124!

Proszę o pomoc! mam 124 89 r 2.6 benzyna no i klimatyzację...
Klima nie dziala bo odlączona są przyciski i jedno kółko. nawiewy dzialają regulują się itd... niestety nie dziala przekierowanie powietrza..
wieje tylko do góry a nogi marzną... CZY K|TOŚ JUŻ TO NAPRAWIAL W SWOIM WOZIE? czy może ma ktoś instrukcje serwisowe elektryki i mechaniki do tego auta?

Mam jeszcze problem z reflektorami. Niby są poziomujące sie ale nie dzialają... Co może być przyczyną? Jakie są najczęstrze powody?


Kiedy kupowalem merca to oglądalem parę sztuk i wiele chorowalo na te dolegliwości więc wnioskuję że to normalka i żę pomożecie bądz w znalezieniu dokumentacji
(pełnej) lub swoimi radami...



I ostatnie pytanie dla znawcy... czy do silnika 2.6 litra można po szlifie zamontować tloki od 3.0? czym różnią się te silniki? czy taka przeróbka na 3.0 jest możliwa?

Autor:  Sebian [ sob lis 15, 2003 9:50 am ]
Tytuł:  Re: Problem z ogrzewaniem w 124!

Qurix pisze:
Proszę o pomoc! mam 124 89 r 2.6 benzyna no i klimatyzację...
Klima nie dziala bo odlączona są przyciski i jedno kółko. nawiewy dzialają regulują się itd... niestety nie dziala przekierowanie powietrza..
wieje tylko do góry a nogi marzną... CZY K|TOŚ JUŻ TO NAPRAWIAL W SWOIM WOZIE? czy może ma ktoś instrukcje serwisowe elektryki i mechaniki do tego auta?


Raczej mechanika, a nie elektryka. Trzeba rozebrać i popatrzeć.

Qurix pisze:
Mam jeszcze problem z reflektorami. Niby są poziomujące sie ale nie dzialają... Co może być przyczyną? Jakie są najczęstrze powody?


Podciśnienie, a raczej jego brak.

Qurix pisze:
Kiedy kupowalem merca to oglądalem parę sztuk i wiele chorowalo na te dolegliwości więc wnioskuję że to normalka i żę pomożecie bądz w znalezieniu dokumentacji
(pełnej) lub swoimi radami...


ADT...

Qurix pisze:
I ostatnie pytanie dla znawcy... czy do silnika 2.6 litra można po szlifie zamontować tloki od 3.0? czym różnią się te silniki? czy taka przeróbka na 3.0 jest możliwa?


Poszukaj sobie jakiegoś forum tunningowego. Tutaj bywają raczej ludzie dbający o zachowanie aut w oryginale. O ile dobrze pamiętam, to Ty pytaleś o zrywanie asfaltu itp. [szalone]

Co do pytania: teoretycznie powinno się udać. Sugeruj się analogia do diesla. 290D od busa to dokładnie 250D rozwiercony z 2,5 do 2,9.

Rozumiem, że Twój 2,6 jest w dobrej kondycji? Może lepiej poszukaj drugiego silnika? Qrde, normalnie szkoda auta [szalone]

Autor:  adi [ sob lis 15, 2003 9:58 am ]
Tytuł:  Re: Problem z ogrzewaniem w 124!

Sebian pisze:
Qurix pisze:
Kiedy kupowalem merca to oglądalem parę sztuk i wiele chorowalo na te dolegliwości więc wnioskuję że to normalka i żę pomożecie bądz w znalezieniu dokumentacji
(pełnej) lub swoimi radami...


ADT...


Gdybyś nie wiedział co to znaczy ADT:
"A Dupa Tam" [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

A auta faktycznie szkoda... :evil: :evil: :evil: [szalone] [szalone] :evil: :evil: :-?

Autor:  outsider [ sob lis 15, 2003 12:44 pm ]
Tytuł: 

Qurix pisze:
I ostatnie pytanie dla znawcy... czy do silnika 2.6 litra można po szlifie zamontować tloki od 3.0? czym różnią się te silniki? czy taka przeróbka na 3.0 jest możliwa?


Forum tuningowe nr 1
Forum tuningowe nr 2

Skoro już jest temat o tjuninku ;) to mam pytanie co sądzicie o tjuninkowaniu Mercedasków w firmach takich jak Brabus, Carlsson, itp. jeżeli się nie myle to 124 jeszcze robią ;)

Co do nawiewu to sprawdź tyły i zobzacz czy przypadkiem regulacji nie masz odłączonej, jeżeli pokrętło Tobie luzno chodzi to napewno nie masz tego podłączonego

Autor:  Qurix [ sob lis 15, 2003 12:51 pm ]
Tytuł: 

no nie znowu oryginalna wypowiedz...
mój samochód nie jest już oryginalem. kupilem go i nie byl. w papierach ma 300e a silnik mam 2.6 dlatego pytam czy ten silnik mogę przerobić na 3.0

I zapewniam że nie szkoda samochodu bo ja swoje samochody odnawiam tak że chodzą i wyglądają jak z fabryki! Powoli robie w nim wszystkie niedoróby aby byl coraz lepszy! POYTRZEBUJE WASZEJ POMOCY A NIE "ADT"
i "my tu to oryginaly". Mam maske z atreapą od SECa na na na na na ADT. Nie ja ją robilem! zalatwcie mi maskę od E klasy to od razu zmienię...

Autor:  Qurix [ sob lis 15, 2003 1:00 pm ]
Tytuł: 

outsider pisze:
Qurix pisze:
I ostatnie pytanie dla znawcy... czy do silnika 2.6 litra można po szlifie zamontować tloki od 3.0? czym różnią się te silniki? czy taka przeróbka na 3.0 jest możliwa?


Forum tuningowe nr 1
Forum tuningowe nr 2

Skoro już jest temat o tjuninku ;) to mam pytanie co sądzicie o tjuninkowaniu Mercedasków w firmach takich jak Brabus, Carlsson, itp. jeżeli się nie myle to 124 jeszcze robią ;)

Co do nawiewu to sprawdź tyły i zobzacz czy przypadkiem regulacji nie masz odłączonej, jeżeli pokrętło Tobie luzno chodzi to napewno nie masz tego podłączonego


no ale jakie pokrętlo temperatury? bo innego nie mam. ono chodzi i nawiewy regulją prędkości... a co jest z tylu i gdzie dokladnie?
aha środkowym nawiewem nie leci...

Autor:  outsider [ sob lis 15, 2003 1:16 pm ]
Tytuł: 

Dobra inaczej jakie masz pokrętła, w 124 z klimą (na podstawie 124 300CE) są takie pokrętła:

2 kółka od temp.
1 pokrętło od temp.
1 pokrętło od przekorowywania powietrza
3 (chyba przyciski) po środku

Co masz (dokładnie), co działa.

Zaraz skocze do piwnicy i zobacze bo chyba mam regulacje nawiewu od 124, od 202 napewno mam (no chyba, że się już pozbyłem)

Autor:  outsider [ sob lis 15, 2003 1:25 pm ]
Tytuł: 

Niestety nie mam regulacji.

Ale najlepiej by było rozkręcić konsole o zobaczyć dokładnie, podejrzewam, że coś jest nie podłączone, albo urwane.

Autor:  Luk [ sob lis 15, 2003 6:29 pm ]
Tytuł: 

Qurix pisze:
i "my tu to oryginaly". Mam maske z atreapą od SECa na na na na na ADT. Nie ja ją robilem! zalatwcie mi maskę od E klasy to od razu zmienię...


Poprawne myślenie [zlosnik] [zlosnik] brawo [oczko]

Autor:  Qurix [ sob lis 15, 2003 7:12 pm ]
Tytuł: 

MAM jedno kólko reszte przycisków... dziala regulacja predkości nawiewów. nie dziala żadne przekierowanie powietrza. leci tylko na górę i to lewą i prawą kratką a środek nie dziala. (btw potrzebna mi lewa kratka bo moja jest trochę polamana). Mechanicy to rozebrali i stwierdzili ze bez dokumentacji sie do tego nie zabiora... bo są jakieś prosesory...

Autor:  Wika [ sob lis 15, 2003 7:56 pm ]
Tytuł: 

otwórz schowek (strona pasażera ) i wyjmij zabezpieczenia plastykowe z tego sztywnego materiału ,którym jest wyścielany .
Potem wyjmij ten materiał . Oczom twoim powinien ukazać się czarny "zawór"z mnóstwem rurek . Zobacz czy wszystkie są włożone .
"Zawór " ten włącza np. obieg zamknięty i steruje klapkami wlotu powietrza . Może to być przyczyna ale niekoniecznie .
124 mają to do siebie , że jeśli jest np. nieszczelność w rurkach ,które idą do zagłówków , to oprócz tego że nie będą one funkcjonować , nie będzie działać także regulacja świateł lub centralny zamek .
Sprawdź więc szczelność układu podciśnienia .
Możesz to zrobić na różne sposoby od dmuchania w rurki , poprzez zasysania strzykawką .

P.S. To forum jest dla fanów MB .Wielu z nich to fanatycy , ekstremiści , ultra ,skrajnie oddani legendzie mercedesa ,którzy za tuning zabieraliby prawo jazdy :)

Przez spojler na tylnej klapie też naraziłem się na szykany , więc rozumiem twoją sytuację .
Nie przejmuję się tym jednak zbytnio . Takie auto już kupiłem i nie mam,póki co , zamiaru zdejmować spojlera ( mimo że jest fatalny ) , bo musiałbym malować całą klapę ( dziury ) .


Pozdrawiam

Autor:  outsider [ sob lis 15, 2003 10:12 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
P.S. To forum jest dla fanów MB .Wielu z nich to fanatycy , ekstremiści , ultra ,skrajnie oddani legendzie mercedesa ,którzy za tuning zabieraliby prawo jazdy

Przez spojler na tylnej klapie też naraziłem się na szykany , więc rozumiem twoją sytuację .
Nie przejmuję się tym jednak zbytnio . Takie auto już kupiłem i nie mam,póki co , zamiaru zdejmować spojlera ( mimo że jest fatalny ) , bo musiałbym malować całą klapę ( dziury ) .


To już widze co się stanie jak wrzuce zdjęcia beczki ;) ale nie jest tak źle nie mam spoilerów. Co do oryginalności to dzisiaj się z mechanikiem pokłóciłem o ..... uwaga cybanty, bo miałem oryginalne cybanty na wężach od chłodnicy, a on je wywalił i powiedział, że zwykłe kupi :evil:

Ps. Za Mercedesa od Brabusa też bijecie ? ;)

Autor:  laudan [ sob lis 15, 2003 11:03 pm ]
Tytuł:  Re: Problem z ogrzewaniem w 124!

Qurix pisze:
I ostatnie pytanie dla znawcy... czy do silnika 2.6 litra można po szlifie zamontować tloki od 3.0? czym różnią się te silniki? czy taka przeróbka na 3.0 jest możliwa?


Jak juz to rozwiercic, ale pewnie 260 ma mniejszy blok i nie bedzie w czym rozwiercac [zlosnik] , poza tym pewnie wal jest inny, korbowody, no i glowica, zasilanie. Hmmm, to chyba caly silnik do przerobki [zlosnik]

Autor:  laudan [ sob lis 15, 2003 11:05 pm ]
Tytuł: 

outsider pisze:
Co do oryginalności to dzisiaj się z mechanikiem pokłóciłem o ..... uwaga cybanty, bo miałem oryginalne cybanty na wężach od chłodnicy, a on je wywalił i powiedział, że zwykłe kupi :evil:


Hmmm, jak dobrze trzymaja to ok, ale jak juz kiepsko to moga byc klopoty.

Autor:  Qurix [ ndz lis 16, 2003 12:35 am ]
Tytuł: 

Wika pisze:
otwórz schowek (strona pasażera ) i wyjmij zabezpieczenia plastykowe z tego sztywnego materiału ,którym jest wyścielany .
Potem wyjmij ten materiał . Oczom twoim powinien ukazać się czarny "zawór"z mnóstwem rurek . Zobacz czy wszystkie są włożone .
"Zawór " ten włącza np. obieg zamknięty i steruje klapkami wlotu powietrza . Może to być przyczyna ale niekoniecznie .
124 mają to do siebie , że jeśli jest np. nieszczelność w rurkach ,które idą do zagłówków , to oprócz tego że nie będą one funkcjonować , nie będzie działać także regulacja świateł lub centralny zamek .
Sprawdź więc szczelność układu podciśnienia .
Możesz to zrobić na różne sposoby od dmuchania w rurki , poprzez zasysania strzykawką .


Pozdrawiam

No ale zagłówki i zamki dzialają... czyli moze podciśnieje jest ok????
czy możliwe że jak te rzeczy dzialają to inne nie koniecznie?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/