MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 2:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 18, 2009 2:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Witam
W związku z zagotowaniem się mojego s350TD wymieniłęm visko różnica jest diametralna, ale nie o tym...

Wczoraj przejechałem ok.150 km i zauważyłem, żę motor dalej się grzeje,ale tylko w korkach i z włączoną klimatyzacją.

Bez klimy mam ok.90 stopni z klimą jak jade w trasie to ok94-95 stopni.Ale jak postoje z włączoną klimą zaraz skacze powyżęj 100,jak wyłącze jest ok.

I teraz czy jest to wina chłodnicy klimy, czy jakies inne sugestie.
Wymiana, czyszczenie?pomożę?

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 18, 2009 2:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
z klimatyzacja chyba zawsze jest wyzsza temperatura.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 18, 2009 3:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
U mnie jest... niższa ;-)
Dwa wentylatory uruchamiane przed chłodnicą ciśnieniem czynnika skutecznie zabezpieczają przed przegrzewaniem.
Bez włączonej klimy silnik w korku dochodzi do 110 po czym schładzają go wentylatory elektryczne uruchomione na pełną parę - przy włączonej klimie ciężko mu dobić do tej temperatury bo wentylatory choć wolniej - uruchamiają się dużo wcześniej.
Jeśli jednak silnik się nie przegrzewa i temperatura spada zaraz po uruchomieniu elektrycznych wentylatorów to nie ma się czym martwić.
Wyczyścić chłodnicę dokładnie oczywiście trzeba - teraz - u schyłku lata - potrafi być już zapchana owadami.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 18, 2009 3:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
karolkarol pisze:
Ale jak postoje z włączoną klimą zaraz skacze powyżęj 100

sprawdź czy jak auto stoi i ma włączoną klimę to kręcą się wentylatory elektryczne?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 18, 2009 6:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Moje M104.992, skądinąd znane jako piekarnik, też na klimie w korkach spokojnie potrafi dobić do 110 stopni, potem schodzi i od nowa. Bez klimy nie przekracza 100 nawet w największy upał. Moim zdaniem nic nadzwyzajnego Ci się nie dzieje.
Zauważyłem z autopsji, że starsza generacja silników MB, jak np. M102 czy M117, nawet na klimie się tak szybko nie grzeje.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 7:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
hmmm...Chłodnice silnika mam nową,wentylatory elektryczne się włączają prawie odrazu jak się zatrzymam np. w korku.
Ale boje się zaryzykować takiej temperatury żęby sprawdzić czy elektryczne zdołają schłodzić zanim mi wypluje płyn chłodzący i znowu bede przegrzewał silnik.A ten jest wrażliwy na przegrzania.

Tam są dwie chłodnice zespolone jedna(cieńsza) od klimy i druga od silnika.Od silnika wygląda nóweczka,ale podejrzewam że wszystkie były wymieniane ok.rok temu.Visko mam nowe i chodzi super, dlatego mnie zastanowiło skakanie temperatury przy włączonej klimie.

Najwyżej bede jeździł z płynem chłodniczym w bagażniku [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz].

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 7:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
A nie masz zbyt małej chłodnicy?

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 8:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Witam
Podpinam się pod temat.W moim W124 było podobnie.Jak tylko załączyłem klimę to w korku od razu temperatura w górę do 100-110C,bez klimy ok 85-90C.Kiedyś jak dolewałem płynu chłodniczego zauważyłem ,że korek od zbiornka płynu chłodniczego nie ma już uszczelki gumowej, wymieniłem i jest git [zlosnik] Wkorku z klimą na dworku 33C na silniku max 90 a wśroku 18 [zlosnik] Pozdrawiam

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 9:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Tutaj jest układ otwarty, więc raczej nieszczelny korek odpada?

Czy układ zamknięty?tzn. w sumie to zamnknięty,ale u mnie nie ma szczelnego połączenia zbiornika płynu chłodzącego ze zbiornikiem przelewowym znajdującym się z przodu auta z prawej strony pod zderzakiem(brak dostępu)

Więc chyba układ zamknięty, czy wtedy taka nieszczelność mozę być przyczyną?

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 10:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
karolkarol pisze:
motor dalej się grzeje,ale tylko w korkach i z włączoną klimatyzacją.

Witam

Może moje doświadczenia się przydadzą.

Miałem podobną sytuację, tyle że w m.111 i klimatyzacji półautomatycznej (wersja włoska), przyczyną przegrzewania się silnika był uszkodzony jak by to określić bezpiecznik ceramiczny (umiejscowiony w okolicach przedniej lampy) który nie uruchamiał wentylatorów od klimatyzacji. Temperatura rosła do 110 stopni, po wymianie ala bezpiecznika () 80 plnów w ASO - jak ręką odjął.

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 10:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Ale u mnie działają wentylatory elektryczne.

Ale dzieki [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 8:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Mor pisze:
Zauważyłem z autopsji, że starsza generacja silników MB, jak np. M102 czy M117, nawet na klimie się tak szybko nie grzeje.


Tez to zauwazylem.

Na przykladzie moich V8emek - M117 w podobnych sytuacjach pozostaje duzo chlodniejsze (wskaznikowo) niz M119. Nie zauwazylem wiekszych roznic z zalaczona klimatyzacja i bez.

M111 tez lubi sie mocniej podgrzac w korku. [oczko]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 9:47 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
psinthos pisze:

Na przykladzie moich V8emek - M117 w podobnych sytuacjach pozostaje duzo chlodniejsze (wskaznikowo) niz M119. Nie zauwazylem wiekszych roznic z zalaczona klimatyzacja i bez.
[oczko]


Dlatego zaleca się lekko zmodyfikować układ chłodzenia, żeby wiatrak załączał się odrobinę szybciej w m119. Kiedyś na forum dawałem link do howto.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl