MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Klimatyzacja przegrzewa silnik. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43168 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | karolkarol [ wt sie 18, 2009 2:06 pm ] |
Tytuł: | Klimatyzacja przegrzewa silnik. |
Witam W związku z zagotowaniem się mojego s350TD wymieniłęm visko różnica jest diametralna, ale nie o tym... Wczoraj przejechałem ok.150 km i zauważyłem, żę motor dalej się grzeje,ale tylko w korkach i z włączoną klimatyzacją. Bez klimy mam ok.90 stopni z klimą jak jade w trasie to ok94-95 stopni.Ale jak postoje z włączoną klimą zaraz skacze powyżęj 100,jak wyłącze jest ok. I teraz czy jest to wina chłodnicy klimy, czy jakies inne sugestie. Wymiana, czyszczenie?pomożę? |
Autor: | escort923 [ wt sie 18, 2009 2:42 pm ] |
Tytuł: | |
z klimatyzacja chyba zawsze jest wyzsza temperatura. |
Autor: | ukaniu [ wt sie 18, 2009 3:42 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie jest... niższa ![]() Dwa wentylatory uruchamiane przed chłodnicą ciśnieniem czynnika skutecznie zabezpieczają przed przegrzewaniem. Bez włączonej klimy silnik w korku dochodzi do 110 po czym schładzają go wentylatory elektryczne uruchomione na pełną parę - przy włączonej klimie ciężko mu dobić do tej temperatury bo wentylatory choć wolniej - uruchamiają się dużo wcześniej. Jeśli jednak silnik się nie przegrzewa i temperatura spada zaraz po uruchomieniu elektrycznych wentylatorów to nie ma się czym martwić. Wyczyścić chłodnicę dokładnie oczywiście trzeba - teraz - u schyłku lata - potrafi być już zapchana owadami. |
Autor: | Janfocus [ wt sie 18, 2009 3:51 pm ] |
Tytuł: | |
karolkarol pisze: Ale jak postoje z włączoną klimą zaraz skacze powyżęj 100
sprawdź czy jak auto stoi i ma włączoną klimę to kręcą się wentylatory elektryczne? |
Autor: | Mor [ wt sie 18, 2009 6:03 pm ] |
Tytuł: | |
Moje M104.992, skądinąd znane jako piekarnik, też na klimie w korkach spokojnie potrafi dobić do 110 stopni, potem schodzi i od nowa. Bez klimy nie przekracza 100 nawet w największy upał. Moim zdaniem nic nadzwyzajnego Ci się nie dzieje. Zauważyłem z autopsji, że starsza generacja silników MB, jak np. M102 czy M117, nawet na klimie się tak szybko nie grzeje. |
Autor: | karolkarol [ śr sie 19, 2009 7:18 am ] |
Tytuł: | |
hmmm...Chłodnice silnika mam nową,wentylatory elektryczne się włączają prawie odrazu jak się zatrzymam np. w korku. Ale boje się zaryzykować takiej temperatury żęby sprawdzić czy elektryczne zdołają schłodzić zanim mi wypluje płyn chłodzący i znowu bede przegrzewał silnik.A ten jest wrażliwy na przegrzania. Tam są dwie chłodnice zespolone jedna(cieńsza) od klimy i druga od silnika.Od silnika wygląda nóweczka,ale podejrzewam że wszystkie były wymieniane ok.rok temu.Visko mam nowe i chodzi super, dlatego mnie zastanowiło skakanie temperatury przy włączonej klimie. Najwyżej bede jeździł z płynem chłodniczym w bagażniku ![]() ![]() ![]() |
Autor: | michele [ śr sie 19, 2009 7:53 am ] |
Tytuł: | |
A nie masz zbyt małej chłodnicy? |
Autor: | gwiazda [ śr sie 19, 2009 8:23 am ] |
Tytuł: | |
Witam Podpinam się pod temat.W moim W124 było podobnie.Jak tylko załączyłem klimę to w korku od razu temperatura w górę do 100-110C,bez klimy ok 85-90C.Kiedyś jak dolewałem płynu chłodniczego zauważyłem ,że korek od zbiornka płynu chłodniczego nie ma już uszczelki gumowej, wymieniłem i jest git ![]() ![]() |
Autor: | karolkarol [ śr sie 19, 2009 9:20 am ] |
Tytuł: | |
Tutaj jest układ otwarty, więc raczej nieszczelny korek odpada? Czy układ zamknięty?tzn. w sumie to zamnknięty,ale u mnie nie ma szczelnego połączenia zbiornika płynu chłodzącego ze zbiornikiem przelewowym znajdującym się z przodu auta z prawej strony pod zderzakiem(brak dostępu) Więc chyba układ zamknięty, czy wtedy taka nieszczelność mozę być przyczyną? |
Autor: | grzesiekwie [ śr sie 19, 2009 10:35 pm ] |
Tytuł: | |
karolkarol pisze: motor dalej się grzeje,ale tylko w korkach i z włączoną klimatyzacją.
Witam Może moje doświadczenia się przydadzą. Miałem podobną sytuację, tyle że w m.111 i klimatyzacji półautomatycznej (wersja włoska), przyczyną przegrzewania się silnika był uszkodzony jak by to określić bezpiecznik ceramiczny (umiejscowiony w okolicach przedniej lampy) który nie uruchamiał wentylatorów od klimatyzacji. Temperatura rosła do 110 stopni, po wymianie ala bezpiecznika () 80 plnów w ASO - jak ręką odjął. |
Autor: | karolkarol [ śr sie 19, 2009 10:45 pm ] |
Tytuł: | |
Ale u mnie działają wentylatory elektryczne. Ale dzieki ![]() ![]() ![]() |
Autor: | psinthos [ czw sie 20, 2009 8:50 am ] |
Tytuł: | |
Mor pisze: Zauważyłem z autopsji, że starsza generacja silników MB, jak np. M102 czy M117, nawet na klimie się tak szybko nie grzeje.
Tez to zauwazylem. Na przykladzie moich V8emek - M117 w podobnych sytuacjach pozostaje duzo chlodniejsze (wskaznikowo) niz M119. Nie zauwazylem wiekszych roznic z zalaczona klimatyzacja i bez. M111 tez lubi sie mocniej podgrzac w korku. ![]() |
Autor: | zegarek [ czw sie 20, 2009 9:47 am ] |
Tytuł: | |
psinthos pisze: Na przykladzie moich V8emek - M117 w podobnych sytuacjach pozostaje duzo chlodniejsze (wskaznikowo) niz M119. Nie zauwazylem wiekszych roznic z zalaczona klimatyzacja i bez. ![]() Dlatego zaleca się lekko zmodyfikować układ chłodzenia, żeby wiatrak załączał się odrobinę szybciej w m119. Kiedyś na forum dawałem link do howto. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |