MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 7:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 10, 2009 9:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam wszystkich serdecznie

W chwili obecnej posiadam W124 220E 1993 w automacie. Autko pomimo przebiegu 350tkm nie nastrecza zadnych problemow. Od 200tkm jedzi na LPG. Silnik nie wykazuje zadnych oznak zuzycia. Autko naprawde wiernie mi sluzy. Z racji tego, ze jestem serwisantem dosc duzo jezdze po Europie (40-50 tkm rocznie).

Silnik 220 posiada moc 150KM niby nie jest to malo ale w 4-biegowym automacie jakos nie powala. Na miasto ok ale po trasie brakuje tego 5-biegu. Ale nie o tym mowa.

Powoli dojrzewam do mysli o zmianie W124 na W210 i tu pare prosb do Was o fachowe rady.
Z W124 nie zrezygnuje poniewaz wzialbym za niego grosze, a wiem co jest wart wiec dostanie sie w spadku zonie, ktora to bardzo lubi nim jezdzic (klima, automat, wygoda itp)

Z racji, ze trzeba niejednokrotnie szybko sie przemieszczac po europejskich drogach wybor padl na motorek 280. Z tego co wycztalem to pierwsze modele mialy silnik M104 taki sam jak W124 280E - klepany bodajze do roku 1996, potem byl motorek V6 o mocy 204 kM. Co szanowne Pany sadza o tej jednostce???? padlina jakas??? a co sadzicie o starym M104 - ok???? - jesli bym sie zdecydowal to NA PEWNO zalozylbym instalacje LPG (IV gen).

Z tego co zauwazylem pierwsze modele W210 mialy tez silnik 240. Czy ten silnik to byl niewypal skoro zaprzestano jego produkcji???

Generalnie bioraz pod uwage legendarna juz trwalosc i wysoka jakosc wykonania W124 co myslice w ogole o przesiadce na W210. Pomysl idiotyczny czy mozna rozwazyc kwestie (nie pali mi sie - mam czym jezdzic). Wiem, ze jednym z problemow W210 jest korozja ale wiem, ze mozna kupic nie pokwitnietego i bedzie ok. Zreszta W124 to tez nie Audi i to tu to tam delikatne wykwity tez sie trafiaja - jest to jednak auto starsze.

Co myslicie o trwalosci 5-biegowej automatcznej skrzyni??? 4 biegowa skrynia MB w W124 jest idiotoodporna i dbana przezyje karoserie samochodu. Podobno 5 nie jest juz taka mocna. Manual juz chyba nie wchodzi w gre - znudzil mi sie.

Prosze o fachowe porady bo jestem w kropce. W sumie dobrze doposazony W210 z ladnym kolorem nie bylby zly tylko czy warto pakowac sie w taki temat.

Diesel CDI czy TDT chyba nie wchodza w rachube, chociaz nigdy nie wiadomo.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 10, 2009 10:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
podjedz łobuzie do mnie to se pojezdzisz W210 i zobaczysz co i jak-automat 5 jest. 8)

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 10, 2009 10:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Z tym zaprzestaniem produkcji motorka 240 to chyba pojechalem po majtach za ostro, wiec wycofuje stwierdzenie, ze produkcja zostala przedwczesnie zakonczona.

Z obserwacji i porownan poczynionych na zakladce ile ma koni.......wynika,ze motor 240 pali DUZO wiecej po miescie i nie tylko niz stary M104 o poj 2800. Z kolei ten nowy 280 w ukladzie V pali juz tylko 15,7 po miescie!!!!! co te nowe motory takie paliwozerne???

DW: M4E to Ty podjedz poniewaz musze sprawdzic czy W124 i W210 zmieszcza sie obok siebie w moim garazu. Zmiescic sie zmieszcza ale czy mozna bez bolu otworzyc drzwi?????

Przyjedz, zloimy sie [zlosnik]

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 11, 2009 9:16 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Nie wiem, czy dobrze stwierdzę, ale nigdy nie widziałem 2.8 R6 w W210.
Tam były montowane 3.2 V6 od 97r, a przed 97r było 3.2 R6.
Nie polecam 2.4 V6, ma tylko 170KM, nie jedzie, a dużo pali.
Z V to tylko 3.2 V6.
Pali tyle samo co 2.4, a jazda nieporównywalna.
Dobrze znosi sekwencję.

PS. Właśnie zanabyłem W210 z 3.2 V6 pod maską :-)

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 11, 2009 10:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
MMM pisze:
Nie wiem, czy dobrze stwierdzę, ale nigdy nie widziałem 2.8 R6 w W210.
Tam były montowane 3.2 V6 od 97r, a przed 97r było 3.2 R6.


2.8 R6 byl montowany w W210 do 03.1997.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 11, 2009 9:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
A moglbys drogi kolego MMM powiedziec ile to wciaga LPG/P w opcji trasa/miasto???

Czyli co, sklaniac sie ku mocniejszej opcji czyli 3.2??? zy moze 2,8 ale w rzedowej opcji czyli do 03.1997?

Co Wy na to?

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 11, 2009 9:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
a moze po face lifcie byc cos kupil? te z przed troche ruda bierze :D

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 11, 2009 9:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Milosh pisze:
Co Wy na to?


Jak to przy MB, co Ci sie trafi w lepszym stanie (primo) i bardziej Ci odpowiadajace wypasem czy kolorem, to brac. O 240 zapomnij tak jak zapomnieli inzynierowie ze Stuttgartu. Sprawdz tylko typowe miejsca zameldowania rudego, zawsze na czyms mozna zbic cene. No i raczej celuj w poliftingowe auta.

To wszystko powyzej tylko dlatego, ze nie chcesz CDI, ja na Twoim miejscu szukalbym 300DT/TDT, ale co kto lubi ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 11, 2009 10:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Chlopy tematyka W210 jest mi obca. Od kiedy mial miejsce lift???? zauwazylem jedynie roznice w tylnych lampach ale na pewno jeszcze jakies sa. Prosze o informacje

Pytanie do Was czemu po lifcie radzicie kupic???zrobili cos z blacha, zastoswali jakies dodatkowe zabezp. antykorozyjne

Gdzie w W210 rudy ma standardowe miejsca ataku???? <br>Dodano po 47 minutach.:<br> I jeszcze jedno pytanie czy panowie ze Stuttgartu uporali sie z problemem upalajacych sie wiazek el. silnika w modelach W210 z silnikami typu V?

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 11, 2009 11:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
Milosh pisze:
Chlopy tematyka W210 jest mi obca. Od kiedy mial miejsce lift???? zauwazylem jedynie roznice w tylnych lampach ale na pewno jeszcze jakies sa. Prosze o informacje


Lift zdaje sie byl na przelomie 1999.
Wizualnie to inne zderzaki , kierunki w lusterkach bocznych ale to jest kosmetyka.
Gdzies czytalem, ze wprowadzli ponad 6 tys zmian ( duzych i malych) glownie te co wplywaly na bezpieczenstwo przy crashu.

Milosh pisze:
Pytanie do Was czemu po lifcie radzicie kupic???zrobili cos z blacha, zastoswali jakies dodatkowe zabezp. antykorozyjne
Gdzie w W210 rudy ma standardowe miejsca ataku????


Podobno blachy sa lepiej zabezpieczone po lifcie. Ale i tak daleko do zabezpiecznia antykorozyjnego jakie zwykles spotykac w serii W124/W201.

Te wczesniejsze modele zapraszaly korozje w okolich zamka tylnej klapy, ramki drzwi ale to jest pikus. Przy ogledzinach warto sprawdzic stan kielichow z przodu gdyz slabe zabezpieczenie antykorozyjne powodowalo ze kielichy gnily i sprezyna potrafila wesolo probowac wskoczyc do komory silnika.

Ja mam W210 z 96 roku i rdza jest minimalna. Zasadniczo jej nie ma ale tez przynam ze w PL jeszcze auto zima po solankach nie jezdzilo wiec moze dlatego. Z drugiej strony auta te maja juz nawet 14 lat i w powiazaniu z nowa era ekonomii w MB jaka nastala w polowie lat 90 tych nie ma co cudow oczekiwac.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 12:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
MMM pisze:
Nie wiem, czy dobrze stwierdzę, ale nigdy nie widziałem 2.8 R6 w W210.


Jezeli nigdy nie widziales, to zapewne twierdzisz dobrze. [zlosnik]
Ale fakt, ze nie widziales, nie oznacza, ze nie bylo. [oczko]

Ujrzyj:

http://www.budgetbenz.nl/voorraad/#auto169

Obrazek

MMM pisze:
PS. Właśnie zanabyłem W210 z 3.2 V6 pod maską :-)

[/quote]

Poza 'drobnym' mankamentem prezentuje sie niezle. [oczko]
Jak na 210, oczywiscie... [zlosnik]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 8:01 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Milosh pisze:
A moglbys drogi kolego MMM powiedziec ile to wciaga LPG/P w opcji trasa/miasto???


Jeszcze nim nie jeżdziłem [zlosnik]

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 9:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
nie omieszkaj mnie o tym poinformowac jak zaczniesz go ujezdzac <br>Dodano po 12 godzinach.:<br> i co zabraklo mysli drogim kolegom?

Jaki z motorkow Waszym zdaniem najlepiej wypada w kompromisie osoagow i zuzycia paliwa??? 2,8 czy 3,2 bo 2,4 stwierdziliscie, ze padaka. Jak trzymaja sie tam wiazki elektryczne w motorkach V?

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 13, 2009 8:20 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Milosh pisze:

Jaki z motorkow Waszym zdaniem najlepiej wypada w kompromisie osoagow i zuzycia paliwa??? 2,8 czy 3,2 bo


To tak jak w przypadku 2.8 R6 i 3.2 R6.
Rożnica w spalaniu żadna lub 0,5l/100km, a wrażenia bezcenne.
TYLKO 3.2!!!
A co do wiązek, to w tym modelu nie występuje usterkowość z M104, bo wiązki poprowadzone są w "chłodnych" miejscach silnika.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 13, 2009 12:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
Milosh pisze:
Jaki z motorkow Waszym zdaniem najlepiej wypada w kompromisie osiagow i zuzycia paliwa??? 2,8 czy 3,2 bo 2,4 stwierdziliscie, ze padaka.


A nie rozwazeles motoru M111 2,3?
Jesli ma byc to wol roboczy to ja osobiscie bym sie sklanial do 4 cylindrowca.
Dynamiki IMO wystarczajaca noi ekonomiczne bedzie bo abstrachujac od mniejszego zuzycia paliwa to dodatkowo inne koszty ekploatacjne beda mniejsze np mniej oleju do silnika, tansze klocki, tarcze, mniej swiec :D it itp a do tego koszt instalki LPG ktory zapewna bedziesz instalowal.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl