MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 2:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 11, 2009 3:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Witam.
Brakuje mi w moim nowym-uzywanym "Cyganowozie" tempomatu.
Widziałem w poniższym wątku

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... c&&start=0

taką oto wypowiedz, którą chciałbym rozwinąć:

kielbik pisze:
szymon.dziawer pisze:
A jak to jest przy ASD? Też można "łatwo" dołożyć tempomat, czy już nie jest tak różowo?
Przy ASD w ogole nie jest rozowo - ten uklad nie ma nie ma nic wspolnego ze sterowaniem silnika. Nimeniej jednak dolozenie tempomatu, jezeli jest caly komplet, nie jest klopotliwe. W sumie to plug and play - W M103 zajleo mi to z demontazem z dawcy ok. 3 godziny.


Moje pytania:
- Chcąc dołożyć tempomat do M104, mam szukać dawcy z identycznym motorem?
- Czy występują jakieś trudności z kupieniem kompletnego i sprawnego (np. popekane wiązki, niekompletne bo trzeba wycinać gdyż nie da się wypiąć), czy jest to w 100% jak napisał Kielbik, czyli wypinamy kostki i wpinamy i nie da sie nic popsuc poprzez ingerencję mechaniczną w istniejącą instalację?

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 11, 2009 4:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Również żywo zainteresowany jestem tym tematem. Jako z natury osobnik dość leniwy chciałbym dowiedzieć się też, czy jest jakiś osobnik, który podjąłby się montażu takiego udogodnienia w moim/naszych 280.
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 11, 2009 8:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Jeśli macie ASR będzie dużo prościej, wg tego co pisał KIEŁBIK wystarczy kupić sama wajchę.
Natomiast w przypadku braku w/w systemu robią sie schody:
- inna przepustnica
- w zależności od wersji połączenia kierownicy z SRS ( taśma lub ślizg ) mogą wystąpić różnice w przełączniku świateł / wycieraczek
Reasumując podajcie więcej info o swoich autach, gdyż w przypadku M104 (280 / 320 ) nie jest tak różowo jak dla M103 lub M104 3.0 24V.


Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 11, 2009 8:58 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
ja np mam wszystko poza czesciami silnikowymi bo moje autko mialo tempomat, ale po przekladce silnika ktory nie byl do niego przsytosowany jest on nie podpiety. Z tego co mowil poprzedni wlasciciel cala reszta jest wpieta i kompletna ( a ze z niczym nie sciemnial to i temu wierze..) tylko gdzie tego szukac w aucie to nawet nie wiem :roll: (mam na mysli tej czesci ktora w aucie siedzi) (autko w126 300SEL, a od 8 lat 300SDL :) )


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 6:38 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
@ posiadacze M104: auta z ASR to tylko kwestia podlaczenia wajchy, auta bez ASR - wg tego co pisal Jurand ;) - beda klopoty.

@ Frytejro: u ciebie najprawdopodobniej wystarczy zainstalowac tylko nastawnik tempomatu. Po podlaczeniu do oryginalnej wiazki powinno zadzialac. Wtyczka do tego nastawnika powinna wisiec gdzies na lewym nadkolu, mniej wiecej tam, gdzie pierwotnie zamontowany byl modul ukladu zaplonowego.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 13, 2009 1:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
kielbik poszukam :)) to jest gdzies kolo zlacza KJE diagnosty ? bo lewa strona masz na mysli patrac od przodu auta czy siedzac w srodku;)

http://www.allegro.pl/item691634071_tem ... _w124.html

czy na tej aukcji jest wszystko co jest potrzebne do tego by dzialal ? bo nie wiem ktory to ten nastawnik ;)


Ostatnio zmieniony czw sie 13, 2009 1:29 pm przez Frytejro, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 13, 2009 1:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
kielbik pisze:
@ posiadacze M104: auta z ASR to tylko kwestia podlaczenia wajchy, auta bez ASR - wg tego co pisal Jurand ;) - beda klopoty.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Szkoda, ze to nie "wypiął/wpiął"
Jurand pisze:
Reasumując podajcie więcej info o swoich autach, gdyż w przypadku M104 (280 / 320 ) nie jest tak różowo jak dla M103 lub M104 3.0 24V.

M104, E280T, 1995r
WDB1240881F337588

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 13, 2009 10:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Frytejro pisze:
kielbik poszukam :)) to jest gdzies kolo zlacza KJE diagnosty ? bo lewa strona masz na mysli patrac od przodu auta czy siedzac w srodku;)
Jest tylko jedna lewa i jedna prawa strona w samochodzie - tak samo jak tylko jeden przod i jeden tyl :P. Nastwanik tempomatu (w silniku M103) jest przykrecony do bloku pod kolektorem ssacym. Kabel od nastawnika biegnie do nadkola, i tam laczy sie za pomoca wtyczki z dwoma stykami.
Frytejro pisze:
http://www.allegro.pl/item691634071_tem ... _w124.html

czy na tej aukcji jest wszystko co jest potrzebne do tego by dzialal ? bo nie wiem ktory to ten nastawnik ;)
To nie jest oryginalny tempomat (tzn. jest wyprodukowany przez firme VDO, ktora dostarczala elementy tempomatu dla Mercedesa ale ten zestaw nie jest oryginalny). No i nie jest kompletny, brakuje co najmniej czujnika predkosci i ciegien do polaczenia nastawnika z ukladem sterowania przepustnica, wiazki zasilajacej....

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 29, 2009 1:31 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
kielbik okazuje sie ze moj tempomat jest "chyba" kompletny bo.. ostatnio przypadkiem odkrylem ze "prawie" dziala.. a czemu mowie chyba i prawie.. bo wlacza sie ale nie zawsze, jak sie juz wlaczy to raz dziala caly czas poprawnie (przyspiesza, hamuje, trzyma predkosc) a raz poprostu po chwili dzialania (czasem dluzsza czasem krotsza chwila) sie wylacza.. [totalszok]

dostalem instr od kolegi zeby zerknac w sterownik i posprawdzac luty, wymienic elektrolity.. wsio fajnie tylko gdzie w 126 jest ten sterownik?

no chyba ze Ty masz inna diagnoze.. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 29, 2009 3:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Typowe objawy dogorywajacego sterownika. Nalezy wymienic wszystkie kondensatory i przelutowac polaczenia a bedzie chodzil jak nowy :). Tez mam ten sam klopot i nie mam czasu oddac swojego sterownika do naprawy :(.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 29, 2009 3:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
kielbik ale czy orietujesz sie gdzie ten sterownik jest w szejku ??? :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 29, 2009 3:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
niech kolega zdejmie tapicerkę od dołu pod kierownicą ,na wysokości lewego kolana wewnątrz po lewej stronie kolumny kierowniczej szukać srebrnego ( aluminiowa obudowa )pudełka gdzieś 10X20 cm grube ze 3cm z podłużną wtyczką ,praktycznie nie można go niezauważyć bo to dośc spore pudełko- to sterownik(komputer ) tempomatu :lol:

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 29, 2009 6:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
kielbik pisze:
Nalezy wymienic wszystkie kondensatory i przelutowac polaczenia

I tu może być kłopot bo fabrycznie część kondensatorów jest tantalowych.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 29, 2009 7:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Tantale to żaden kłopot,z drugiej strony tantale nie tracą swoich właściwości w czasie jak kondensatory elektrolityczne,są trwalsze.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 30, 2009 11:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
wlasnie tydzien temu przekladalem tempomat z jednego m104 2.8 do drugiego m104 2.8.
bylem zaskoczony ze zestaw wyglada tak jakos nijako, okazuje sie, ze jest bardzo podobny do tego co pokazane na aukcji allegro wyzej. Moj zestaw sklada sie z identycznego (na wyglad) sterownika elektronicznego i z podobnego regulatora mechanicznego - wsyzstko VDO. Wiazka kabli w oryginalnym samochodzie byla bajecznie prosta do opanowania - potrzeba sygnalu z pedalu hamulca (po lewej stronie kierownicy, pod deska rozdzielcza sa gotowe 'gniazdka' podwieszone do belki nadwozia, tej samej na ktorej wisi sterownik tempomatu) oraz sygnalu do predkosciomierza - tu po prostu zabierany byl sygnal z jednego z przewodow idacych do zestawu zegarów.
Czesc mechaniczna porazila mnie najbardziej, bo, wiadomo, przepustnica sterowana jest ciegnem idacym z pedalu, a przy mojej instalacji tempomatu dodatkowe jego ciegno bylo po prostu na wariata podpiete do przepustnicy tam gdzie cięgno pedału, poprzez wywiercenie(?!) dodatkowej dziury do wepchnięcia linki.
Jestem niepocieszony tym co mowicie, ze to nieoryginalny zestaw, aczkolwiek wiele to wyjasnia - bo calosc podczas montazu absolutnie nie wyglada jak wymyslona przez inzynierow MB (to trzeba zobaczyc...). Ale rzecz działała miodnie w oryginalnym samochodzie i mam nadzieje że będzie podobnie po przełożeniu.

Dla scislosci w zadnym z samochodow nie mam ASR ani ASD.

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl