MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 4:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 26, 2009 6:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Mam zamiar zrobić z dwóch m103 jednego w bardzo dobrym stanie. Posiadam dwa silniki w stanie na +3 : jeden to 2,6 a drugi 3,0. Ten 3,0 jest już rozebrany i w zakładzie szlifierskim.

Obrazek

Aby zrobić tego 3,0 muszę kupić tłoki i pierścienie na pierwszy nadwymiar. Będzie oczywiście szlif tulei , wału, nowe panewki, obróbka głowicy, nowe prowadnice, itd, itd ...

Ale ... zastanawiam się czy da radę blok z 2,6 rozwiercić na 3,0 tak abym nie musiał kupować nowych, nadwymiarowych tłoków do 3,0 ? Z moich informacji wyniki , że :

3,0L - średnica cylindra: 88,5 - skok tłoka: 80,25
2,6L - średnica cylindra: 82,9 - skok tłoka: 80,25

czyli w teorii nie powinno być problemu, ale pewności nie mam bo nie rozebrałem jeszcze silnika 2,6, aktualnie siedzie jeszcze w aucie , lada dzień go wyjmuję.

Czy wystarczy ścianki do rozwiertu 2,6 na 3,0 ?
A może jakies inne sugestie ?

Jakie są różnice w głowicach między 2,6 a 3,0 ? Z tego co dotychczas się zorientowałem to średnice grzybków zaworowych sa inne, ale chciałbym mieć wszystko najlepiej w liczbach zobrazowane.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl