MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
v12 nierówna praca silnika https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43301 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Lisiu [ śr sie 26, 2009 3:11 pm ] |
Tytuł: | v12 nierówna praca silnika |
Witam. Od jakiegoś czasu mojemu v12 zdarzało się chodzić tak jak by nie palił na wszystkie gary. Silnik sie trzęsie, strzela z wydechu, genralnie chodzi nie równo. Całosć zdarzała się dość rzadko i po chwili sama ustępowała. Od 1,5 miesiąca nie jezdziłem autem( stało u blacharza, lakiernika). teraz niestety silnik ma wciąż ten nieszczęsny objaw. Zauwazyłem, że zapala się( choć bardzo rzadko) kontrolka ASR. Gdzie szukać przyczyny? W nocy pod maską nie ma dyskoteki, wykręcałem wszystkie swiece- wygladają wzorowo. Co innego może dawać taki objaw? Dodam że efekt jest taki sam zarówno na benzynie jak i na gazie. |
Autor: | bmw [ śr sie 26, 2009 6:52 pm ] |
Tytuł: | |
Kopułki,palce??? tam bym szukał,ew świece.Zawory nie bardzo bo one nie ustępują tylko ciągle by strzelało. |
Autor: | butek22 [ śr sie 26, 2009 10:33 pm ] |
Tytuł: | |
Ja miałem podobny problem silnik nie chodził na wszystkie gary, strzelał w wydech itp. Miałem padnięta kopułke, wyymieniłem od rau 2 kopiułki i 2 palce, problem znikł raz na zawsze ![]() |
Autor: | Janfocus [ śr sie 26, 2009 10:36 pm ] |
Tytuł: | |
fajki też potrafią przebijać od środka po porcelance świecy... Zobacz czy guma od środka fajki nie ma białego nalotu... Przynajmniej tak bywa w 126. |
Autor: | psinthos [ czw sie 27, 2009 10:21 am ] |
Tytuł: | Re: v12 nierówna praca silnika |
Lisiu pisze: Witam.
Gdzie szukać przyczyny? W nocy pod maską nie ma dyskoteki, wykręcałem wszystkie swiece- wygladają wzorowo. Co innego może dawać taki objaw? Przecwiczylem temat z moim M119. Na pierwszy ogien poszla wiazka silnika (biodegradowalna izolacja przewodow ulegla... biodegradacji ![]() Nowe przewody WN, kopulki i palce rozwiazaly sprawe i od tego czasu stare V8 pracuje jak nowe. ![]() |
Autor: | Lisiu [ wt wrz 01, 2009 7:04 pm ] |
Tytuł: | |
Wiadomości z frontu: Silnik zaraz po odpaleniu chodzi dobrze, ale po ok 10 sek zaczyna się nierówna praca ![]() Na wolnych obrotach nie chodzi równo, strzela w wydech ale mozna go bez problemu przegazwować i wkręca się bardzo ładnie. Po przegazówce znów chwilkę chodzi ładnie po czym wraca dolegliwość. Zauwazyłem ze od czasu do czasu przy tych próbach zapala się kontrolka ASR i w tym momencie przestaje pracować lewa( stojąc przed autem) przepustnica. Zgaszenie i ponowne odpalenie auta sprawia że kontrolka gaśnie i przepustnica znów działa. Czy problem z przepustnicą może być bezpośrednio związany z jakimś problemem na linii WN? Dodam że zamieniałem przepływomierze stronami i gdy zapali się ASR zawsze staje lewa przepustnica. Problem z nie równą praca wystepuje jednak nawet kiedy przepustnica działa. Czy ktoś z szanownych kolegów ma pomysł na przyczynę? Nie chciał bym kupować w ciemno części na chybił trafił, chodź co będzie konieczne to zmienię. Pozdrawiam i liczę na pomoc |
Autor: | stanleym126 [ wt wrz 01, 2009 7:22 pm ] |
Tytuł: | |
Nie mam auta z ASR ale chyba ta funkcja powiązana jest z pedałem gazu co nie pozwala na buksowanie kół np. na śniegu.Może to czujnik któryś przy kole już siada. Poza przypadkowym usunięciem awarii w co raczej wątpię trzeba auto podłączyć pod komputer i wszystko powinno być wiadomo.jeśli są zapisane błędy to fachowiec je odczyta. |
Autor: | zegarek [ wt wrz 01, 2009 9:06 pm ] |
Tytuł: | |
Jak silnik wchodzi w LH (Limp Home) czyli tryb awaryjny to zapala się kontrolka ASR. Ja bym zaczął od sczytania kodów. |
Autor: | Lisiu [ wt wrz 01, 2009 9:23 pm ] |
Tytuł: | |
Czy mogę te kody sczytać jakimś "domowym" sposobem" czy konieczne jest podłączenie komputera? Problem polega na tym że auto jest rozebrane do lakierowania i nie mogę nim nigdzie pojechać. |
Autor: | Lisiu [ pn wrz 07, 2009 8:11 pm ] |
Tytuł: | |
Zmieniłem dzisiaj kable zapłonowe, obie kopułki i palce- efektów nie widać ![]() Dodam że objaw jest taki sam zarówno na benzynie jak i na gazie. Jeszcze jakieś pomysły? Nie mogę niestety narazie zczytać kodów ponieważ jak już wspomniał ![]() Na zapalonym aucie ściagągałem kolejno fajki ze świec i lewa strona ma ewidentnie słabszą iskrę. Czy to normalne w tym silniku? Nie zawsze mają pracować wszystkie cylindry? Jakiś tryb oszczędnościowy? Zamieniłem cewki zapłonowe stronami i to samo- lewa strona z wyraźnie słabszą iskrą. Czy szukać jednak problemu w zasilaniu cewki? Może podać jej na próbę lewe napięcie ? |
Autor: | Nemo [ pn wrz 14, 2009 9:36 pm ] |
Tytuł: | |
Na "zapalonym " aucie przy elektronicznym zapłonie nie powinno się zdejmować fajek świec. ( tak mnie przynajmniej kiedyś uczyli?) |
Autor: | zegarek [ pn wrz 14, 2009 9:40 pm ] |
Tytuł: | |
Nemo pisze: Na "zapalonym " aucie przy elektronicznym zapłonie nie powinno się zdejmować fajek świec. ( tak mnie przynajmniej kiedyś uczyli?)
Przecież kolega napisał, że wymienił kopułki i palce, więc jak dla mnie to żaden elektroniczny zapłon. |
Autor: | ukaniu [ pn wrz 14, 2009 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli zamiast przerywacza i kondensatora ma układ elektroniczny to jest elektroniczny ![]() Przy zdjęciu fajek cała energia zgromadzona w cewce musi wrócić do modułu (w normalnym przypadku traci się na świecy i rezystancjach układu zapłonowego WN) - on jest przed tym zabezpieczony ale nie zawsze skutecznie. co do diagnozy dobrze podpiąć oscyloskop pod pierwotną stronę cewki WN i zerknąć jak wygląda tam sygnał - wprawny diagnosta wychwyci co jest problemem - włącznie z za ubogą mieszanką. |
Autor: | Janfocus [ wt wrz 15, 2009 12:59 am ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: co do diagnozy dobrze podpiąć oscyloskop pod pierwotną stronę cewki WN i zerknąć jak wygląda tam sygnał tylko uwaga na zakres, napięcie tam z powodu samoindukcji może sięgać kilkuset V pomimo zasilania 12V ![]() Lisiu pisze: Zamieniłem cewki zapłonowe stronami i to samo- lewa strona z wyraźnie słabszą iskrą.
skoro są oddzielne cewki to pewnie i moduły lub zdublowany moduł symetryczny, może warto je zamienić? |
Autor: | Lisiu [ wt wrz 15, 2009 9:06 pm ] |
Tytuł: | |
Moduły już także zamieniłem stropnami- bez zmian, nadal lewa strona szwankuje. Dokładniej opisałem to w tym temacie: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=43585 Powykręcałem wszystkie świece- były okopcone na czarno( lewa strona) więc auto ewidentnie nie przepala mieszanki. Pytanie tylko co jest tego przyczyną? Składam już go powoli po lakierowaniu do kupy i dzisiaj przejechalem się kawałek. Wcisnęłem gaz do dechy i z początku nie pracował na wszystkie gary ale jak już wkręcił się na wyższe obroty( powyżej 4,5 tys) jakby "przepalił" i zaczął znów pracować na wszystkie gary. Wróciłem do garażu i chodził tak na wolnych obrotach z dobre 10 min bez zająknięcia. Wyłączyłem go, zajęłem się dalej składaniem i wieczorem odpaliłem go ponownie ale znów nie chodził na wszystkie gary ;/ |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |