MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[w126] i inne -cisnienie pracy pomp paliwa oraz wtrysku KE
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43314
Strona 1 z 1

Autor:  Kubitus [ czw sie 27, 2009 9:32 am ]
Tytuł:  [w126] i inne -cisnienie pracy pomp paliwa oraz wtrysku KE

Witam,

Czy jest gdzieś w sieci informacja/zestawienie informacji o cisnieniach w jakich pracują poszczególne pompy paliwa dla poszczególnych silników benzynowych?

W szczególności interesują mnie pompy od 3L w górę [zlosnik]

Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje na ten temat.

Pozdrawiam,

Autor:  ukaniu [ czw sie 27, 2009 10:20 am ]
Tytuł: 

Za regulację ciśnienia odpowiedzialny jest regulator. Problemem jest kwestia wydajności przy regulowanym ciśnieniu.
15 sek. googlowania [zlosnik]
http://www.justenginemanagement.com/fuelpumps.pdf
Dokładniejszych krzywych łączących wydajność z ciśnieniem trzeba szukać dokładnie dla danego typu pompy. <br>Dodano po 34 minutach.:<br> Trzeba by się zagłębić w istotę działania KE.
Ilość paliwa wtryskiwanego nie zależy od wtryskiwaczy tylko od rozdzielacza. On podaje paliwo które wtryskiwacz ma rozpylić.
Ilość paliwa jaką daje rozdzielacz najbardziej zależy od róźnicy ciśnień - zmienianej tłoczkiem naciskanym klapą i regulatorem EHA.
Zwiększenie ilości paliwa najprościej w granicach możliwości rozdzielacza wykonać modyfikujac prąd EHA.
To temat na długą dyskusję z rysunkami aby się trochę zastanowić jak i co zrobić.
Modyfikacje ciśnienia głównego, prądu eha, nastaw rozdzielacza nie są proste - a w porónaniu do jakiegoś systemy EFI programowanego z PC - kompletnie nie opłacalne.
Regulatory w większości KE miały zbliżone ciśnienia. Dane mam w domu.

Autor:  Kubitus [ czw sie 27, 2009 10:24 am ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
15 sek. googlowania

Toś mnie zawstydził :oops:

Dzięki :)


A przy okazji, edytując serie moich może z pozoru dziwnych pytań:

Czy regulator ciśnienia, zgodnie z tym co napisano na tej stronce:

K-jet w sekcji "Systems Pressure" da się tak podrasować jak opisali to na tej stronce ? podkładki 2 mm pod sprężynę regulatora dadzą około 10 psi.
Tylko czy to można tak rozebrać żeby po złożeniu działało ?

Co z wtryskiwaczami ? Nie chce wierzyć ze wszystkie wtryskiwacze z układów KE pasujących do MB mają tą samą wydajność .

Jeszcze raz dziękuję za wszelkie info i mam nadzieje że google po 15 sekundach nie wypluje odpowiedzi na te wszystkie pytania :P

Autor:  Gerri [ czw sie 27, 2009 7:36 pm ]
Tytuł: 

Może nam zdradzisz po co chcesz zwiększać dawkę paliwa? Jeżeli liczysz na większą moc - to się grubo mylisz. Za większą dawką paliwa musi iść zwiększona dawka powietrza w cylindrze. Skąd weźmiesz dodatkowe powietrze w silniku wolnossącym? Samym zwiększeniem dawki osiągniesz tylko wzrost zużycia paliwa i wyjście sondy lambda z zakresu regulacji.

Autor:  Kubitus [ czw sie 27, 2009 8:09 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Sk±d we¼miesz dodatkowe powietrze w silniku wolnoss±cym? Samym zwiêkszeniem dawki osi±gniesz tylko wzrost zu¿ycia paliwa i wyj¶cie sondy lambda z zakresu regulacji.


Najpierw muszę zbadać wszystkie możliwości, czy da sie w tym ukladzie zwiekszyc cisnienie i dawke paliwa. Pozniej z pewnoscia dowiecie sie co planuje [usmiech]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/