MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 7:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 21, 2010 12:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Witam, od pewnego czasu przy zimnym starcie silnika przez chwile cos klekocze. Potem jak olej zacznie normalnie krazyc klekotanie prawie calkiem sie wycisza. Jak silnik jest cieply to slychac lekkie cykanie, ale tylko jak sie wlozy glowe pod maske :) Co najpierw powinienem sprawdzic w w silniku?

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla
MB W123 280E '78 - zolte tablice
MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 2:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Ja stawiałbym na hydrauliczne regulatory luzu zaworowego


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 3:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
A mozna je jakos sprawdzic np ruszajac palcem? [oczko] Czy moge ewentualnie przeszczepic je z silnika, ktory nie klekotal? Czy musza byc nowe ladne?

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla

MB W123 280E '78 - zolte tablice

MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 3:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Pewnie, tak samo jak uzywane uszczelki i klocki hamulcowe. Tak na serio zjawisko normalne, cykanie szklanek zależy od rodzaju i przepracowania oleju. Jeżeli cicną po chwili wszystko jest ok.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt kwie 27, 2010 10:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 25, 2009 11:33 am
Posty: 34
wlasnie w miesiac po wymianie kasatorow i lekkiej zmianie dzwieku i lokalizacji wydobywania sie klekotu mialem dzisiaj okazje obejrzec sobie motor od srodka [hihi] poza usraniem i zapchaniem lojem na pierscieniach do wymiany panewki i lyzwa napinacza,przy okazji rzekomo robiony przez poprzedniego wlasciciela lancuch( nie uwierze w takie bajki po raz drugi) i takie tam normalne w tej sytuacji drobiazgi. Nie wiem co bedzie jak po zlozeniu nie przestanie...btw, czy ktos moze mi powiedziec , czy normalnym jest wydrapywanie znakow na tlokach od gory przez fachmana/ ( oznaczyl tak sobie tloki i jakies detale ich polozenia-mozna tak?)


Na górę
Post: wt kwie 27, 2010 11:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Mam nadzieje, ze u mnie jednak to tylko szklanki. Pamietam jak mi kiedys klekotalo M102 czasem chwile po odpaleniu, pewnego pieknego dnia silnik zaklekotal po raz ostatni i tak juz zostalo [zlosnikz] panewki na wale korbowym naszly na siebie i sie silnik zatarl. Po ogledzinach martwego motoru wyszlo, ze w oleju sa wiorki i takie tam [zlosnik]
Jak sprawdzic (beze wymieniania) czy to szklanki klekocza?

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla

MB W123 280E '78 - zolte tablice

MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl