MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W201 1,8E https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43398 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | bmw [ pn sie 31, 2009 12:33 pm ] |
Tytuł: | W201 1,8E |
Koledzy jeżeli ktoś z was ma takie auto w201 1,8e czy podzieliłby się wiedzą na temat jazdy z tym silnikiem chodzi o dynamikę, spalanie, usterki.Dział z danymi technicznymi odwiedziłem ale to tylko surowe cyferki ![]() |
Autor: | pabloxt [ pn sie 31, 2009 2:42 pm ] |
Tytuł: | |
Miałem okazję przejechac się takim modelem. Wrażenia- silnik, jak na benzynę, troszkę za słaby, również właściciel był podobnego zdania. Jeśli zależy Ci na dynamice to raczej sobie odpuść. Co do spalania, usterkowości i innych spraw eksploatacyjnych to niech wypowiedzą się posiadacze (ja mogę się wypowiedzieć nt. posiadanych i regularnie ujeżdżanych benzynowych jednostek napędowych 2,0 w W201 i 2,3 w S124 TE). Pozdrawiam. |
Autor: | bmw [ pn sie 31, 2009 2:55 pm ] |
Tytuł: | |
To napisz jak 2.0 E się spisuje,czy to już starcza mocy do budy czy lepiej szukać 2.3 E. A i 2.6 E mam w 126 więc o nim wiem co nie co ![]() |
Autor: | ukaniu [ pn sie 31, 2009 3:06 pm ] |
Tytuł: | |
Jeździłem 1.8 jakiś czas, to typowe M102 i niczym nie różni się od 2.0 i 2.3 jeśli chodzi o eksploatację. Dynamika jest jaka jest - na poziomie małego kompaktu, szybszy niż 124 300D. Zwykle null wypas - nic się nie psuje ponad program ![]() Jak wiadomo szukać należy stanu a nie silnika więc co się trafi dobre - kupować. Jeśli jednak wybrzydzać to M103 daje więcej przyjemności przy średnim spalaniu benzyny jak w moim podpisie, poniżej 12,5. |
Autor: | Worek [ pn sie 31, 2009 3:14 pm ] |
Tytuł: | |
Moje M102 (2.0) przez 5 lat eksploatacji zabiło przekaźnik pompy paliwa. Sama pompa trochę hałasowała więc ją wymieniłem (na starej Idzik jeździ bez problemów do dziś), gumy na wale, gumy w tylnym zawieszeniu. Sprzęgło pewnie mi niedługo też zażąda wymiany - przebieg w tej chwili 206kkm. Dynamika do sprawnego poruszania się po mieście wystarczająca (mój ma 87kW). Spalanie, na krótkich odcinkach w mieście w zimie ok 12 litrów - na trasie można osiągnąć 7,5 litra bez wleczenia się 90 km/h - testowane na trasie z W-wy do Kutna. aaaa mam 4 biegi do przodu. |
Autor: | pabloxt [ pn sie 31, 2009 3:29 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli chodzi o W201 to 2,0 w benzynie jest dla mnie satysfakcjonujące jeśli chodzi o standardowe użytkowanie. Silnik M102 na razie nie sprawia żadnych kłopotów- po prostu regularne wymiany płynów ustrojowych, nowe świece, filtry i nic się nie dzieje. Z uwagi na zasilanie KE Jetronic jest to jednostka dosyć wrażliwa na wszelkiego rodzaju nieszczelności w układzie dolotowym, ale to kwestia ewentualnej wymiany gumowych rurek, łączników aby wszystko chodziło prawidłowo. Ogólnie, jesli nie jesteś killerem na światłach (twój nick mnie troche niepokoi ![]() Cytuj: ...czy lepiej szukać 2.3 E. A i 2.6 E Cóż, jeśli posiadasz opowiednie fundusze i masz zacięcie sportowe to sądzę, że niejeden na forum pojeźdzłby wersją 2,3 16V Cosworth, ale to już wersja extreme.
2,6 w W201- nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem... ![]() |
Autor: | bmw [ pn sie 31, 2009 3:36 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za opinie.Fakt jest taki że przeważnie najlepszy stan prezentują najsłabsze wersje czyli 1.8 ,a 2.6 przeważnie po tjuningu ![]() Nick jak nick kilerem światłowym nie jestem ![]() |
Autor: | Worek [ pn sie 31, 2009 3:57 pm ] |
Tytuł: | |
Między 1.8 a 2.0 to jakieś zauważalnej różnicy w spalaniu mieć nie będziesz. A czy do telepania się po mieście 1.8 czy 2.0? Powiem tak - ten w lepszym stanie. ![]() |
Autor: | Danek [ pt wrz 04, 2009 8:28 pm ] |
Tytuł: | |
Mogę się podzielić wrażeniami z 10 letniego użytkowania MB W201 190E 2.0 z silnikiem o mocy 122KM (auto z kwietnia 1992 roku, skrzynia V). Spalanie w trasie jakie uzyskałem ostatnio na trasie do Szczecina to niespełna 8 litrów z pełnym obciążeniem (4 osoby z bagażem). W mieście- tylko z kierowcą słusznej masy- 10-11 litrów. Prędkości rzędu 160-170 km/h, uzyskuje się bezproblemowo, oczywiscie bez wchodzenia na czerwone pole obrotomierza. Plusem jest : - praktycznie całkowita bezawaryjność(przy corocznym serwisowaniu w ASO); - silnik mimo przebiegu ponad 180 tys.km. nie "bierze" oleju, - prostota budowy i w związku z tym łatwość dokonywania napraw, dostępność częsci i ich relatywnie niewysoka cena. Z tego co dowiedziałem się od osób handlujących autami z zachodu, można obecnie kupić za naprawdę nieduże pieniądze 201 w bardzo dobrym stanie z ksiązką serwisową ale zazwyczaj właśnie z benzynowym silnikiem. |
Autor: | THC [ pt wrz 04, 2009 8:36 pm ] |
Tytuł: | |
Mam 2.0 ze skrzynią V. Przebieg 340 tysięcy, oleju nie bierze, nic się z silnikiem nie dzieje. Sportline , więc taczka lekka, ale ogólnie dobrze się prowadzi. Zagazowana, śmiga bez najmniejszych problemów, pali w mieście 12, a trasie około 10. Można jechac nią 200 km/h i ma jeszcze sporo do czerwonego pola. Do 180 jedzie dobrze potem już ma ciężko. Ja jestem zadowloony, ale gniotą w tyłek kubły i jest trochę mała wewnątrz. |
Autor: | Frytejro [ pt wrz 04, 2009 8:45 pm ] |
Tytuł: | |
Worek pisze: A czy do telepania się po mieście 1.8 czy 2.0? Powiem tak - ten w lepszym stanie.
dokladnie. jezdzilem 1,8 190tka z przebiegiem ponizej 200 tys i jezdzil o wiele lepiej niz niejedna 2,0D . przeciez on ma niewiele mniej konikow a poj mneijsza.. to musi jezdzic podobnie.. silnik ktory slyszalem by cichutki i sobie syczal jak nalezy. Mysle ze to nie jest zle autko |
Autor: | Popey [ pt wrz 04, 2009 9:03 pm ] |
Tytuł: | |
Posiadam obecnie W201 z 2.0 i automatyczną skrzynką.Auto nie sprawia problemów poza minimalnym pobieraniem oleju ale sprawa zlokalizowana i trzeba wymienić uszczelniacze zaworowe. Przyspieszenie dobre jak na takie auto , rodzinka 3 osobowa mieści się bez problemów i jedzie się komfortowo.Tak jak pisali poprzednicy , serwisowanie auta i utrzymywania go w dobrej kondycji poprzez regularne wymienianie podstawowych rzeczy (świece, filtry, płyny , kable) pozwala cieszyć się z bezawaryjną jazdą.Części również są dostępne bez problemów. |
Autor: | bmw [ pt mar 05, 2010 8:49 am ] |
Tytuł: | |
Odkopuje temat.Wczoraj nabyłem W201 200E.Zdjęcia jak ogarnę brudek.Wrażenia z jazdy bardziej niż pozytywne. VIN:WDB2010241F609842 full wypas ![]() ![]() Trąbi skręca i hamuje nic mu nie brakuje,no może parę drobiazgów do zrobienia jak tarcze tył i żarówka w liczniku ![]() Najważniejsze że nie podarte wnętrze i nie ma żadnych "ulepszeń",100 % oryginał. |
Autor: | Worek [ pt mar 05, 2010 10:39 am ] |
Tytuł: | |
Jak będziesz wymieniał żarówkę to wymień od razu wszystkie. |
Autor: | bmw [ pn mar 08, 2010 7:59 pm ] |
Tytuł: | |
żarówka okazała się dobra wystarczyło ruszyć oprawkę ,ale licznika ni cholery nie mogę wyjąć nie wiem jak się dobrać do linki prędkościomierza.Leżąc na dywaniku i progu (pozycja mocno średnio wygodna) oraz zdjęciu dolnej osłony nie bardzo jest miejsce na dłoń aby cokolwiek tam odkręcić ,ale żarówkę ruszyłem i świeci.Poza tym dziś zmieniłem filtry,świece,olej,tarcze tył + okładziny,poprawiłem radyjko,korek wlewu oleju,płyn hamulcowy + odpowietrzenie.Jakby się komuś chciało niech rozkoduje VIN.Cóż więcej pisać jestem z nowego nabytku zadowolony jak na takie maleństwo sprawia dużo frajdy z zapiernicznia po mieście ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |