MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Mercedes Benz S600 ograniczenie V-max
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43424
Strona 1 z 1

Autor:  Greenspecial [ wt wrz 01, 2009 2:00 pm ]
Tytuł:  Mercedes Benz S600 ograniczenie V-max

Witam chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość usunięcia ogranicznika prędkości maksymalnej w S600. Nie wie ktoś ile po ewentualnym usunięciu blokady wynosiłaby prędkość maksymalna??

Autor:  Frytejro [ wt wrz 01, 2009 2:20 pm ]
Tytuł: 

Greenspecial pisze:
Nie wie ktoś ile po ewentualnym usunięciu blokady wynosiłaby prędkość maksymalna??


zapewne zalezna od:
-odwagi kierowcy
-stanu i wytrzymalosci auta

Autor:  pepe [ wt wrz 01, 2009 9:23 pm ]
Tytuł: 

Odp 1: moze jest - ale po co Ci to? Przeciez sie nie przyda...

Odp 2: w samochodzie 140, wersja przed oslabieniem silnika (408KM) to jest ok 278 km...

Autor:  Greenspecial [ czw wrz 03, 2009 12:26 pm ]
Tytuł: 

Ja pytam tylko z ciekawości ;)

Autor:  Speedy [ czw wrz 03, 2009 2:00 pm ]
Tytuł: 

Też zależy od skrzyni, na 4 biegówce pojedzie mniej, tak jak pepe mówi, koło 280, natomiast ze skrzynia 5 biegową coś koło 300 :)

Autor:  KamilKamil [ czw wrz 03, 2009 4:56 pm ]
Tytuł: 

Niby dlaczego tak ???

Wyprodukowali skrzynie 5-cio biegowe aby był tym nadbiegiem do podróży i 5 jest biegiem 'jałowym' a poza tym był nawet taki wątek po co Niemcy zrobili skrzynie 5-biegowe w 124 skoro praktycznie nie różnią się przełożeniami na innych biegach i osiągami [zlosnik]


Speedy pisze:
ze skrzynia 5 biegową coś koło 300



Tyle osiągał Brabus 7.3 SEL 7,3 l V12 M120-E60 397 kW/530 KM 750 Nm 4,7 sekundy 300km/h 1995–1998


Moim zdaniem nie ma znaczenia czy jest to skrzynia 5-cio biegowa czy 4.

Ale rozumując inaczej gdyby włożyć do beczki 3.0D skrzynię 5-kę to może by i ten v-max trochę wzrosnął.


Niech się wypowiedzą Ci którzy mają jakieś dane odnośnie przełożeń skrzyni...

Autor:  pepe [ pt wrz 04, 2009 8:48 am ]
Tytuł: 

Rok 1991 , 4b:
3,87 / 2,25 / 1,44 / 1;
wst 5,59

Rok 1995, 5b:
3,59 / 2,19 / 1,41 / 1,00 / 0,83;
wst 3,16 / 1,8

Autor:  ukaniu [ pt wrz 04, 2009 10:26 am ]
Tytuł: 

V max nie wynika z przełożenia skrzyni tylko z równaia mocy silnika i mocy oporów przy danej prędkości. Przełożenie skrzyni dobiera się tak aby samochó na biegu uznaym za bezpośredni osiągał Vmax a na wyższym uznanym za nadbieg aby był ekonomiczniejszy - często Vmax na tym biegu jest mniejsze. Aby złamać barierę trzech setek przy tej bryle potrzeba naprawdę wiele mocy - zapotrzebowanie na nią rośnie w tempie zbliżonym do kwadratowego (wykładnik i ine częsci równania zależą od wielu czyników) i różnica pomiaedzy 250-280-300 jest bardzo znaczna.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/