MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
pacjent - 3.2 cdi - glowica itp https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43573 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | blackmilk [ śr wrz 09, 2009 9:45 pm ] |
Tytuł: | pacjent - 3.2 cdi - glowica itp |
Witam was ![]() w domu pojawil sie kolejny mb tym razem tez 210 ale z 3.2cdi r6 samochod nie pali na jeden gar bo prawdopodobnie turbo puscilo olej i w ktoryms cylindrze zrobilo sie takie cisnieni ze powyginalo zawory (tak nam sie przynajmniej wydaje bo turbo jest uwalone na 100%) i teraz mam do was duzo pytan otoz chcemy sami go naprawic (wiadomo glowice zrobi firma ktora sie na tym zna) ale sami go chcemy poskladac no i po kolei: - czy sciagajac glowice musze w jakiejs kolejnosci odkrecac sruby? - czy kupujac uszczelke musze powiedziec ze jest po pierwszym planowaniu i wiem ze zachwalaliscie uszczelki jakis 2 firm tylko jezeli by ktos wiedzial to prosil bym o podanie tych firm - czy sruby musze kupic nowe - i najwazniejsze w jakiej kolejnosci oraz z jaka sila przykrecac glowice z gory wam wszystkim dziekuje za odpowiedzi - bede informowal co sie dzieje na froncie ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ śr wrz 09, 2009 10:04 pm ] |
Tytuł: | |
Te pytania to zadawaj jak wyciagniesz wtryski.Jak wyjdą to smiało mozesz walic po flaszce za sztuke ktora wyszła ![]() |
Autor: | blackmilk [ śr wrz 09, 2009 10:55 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie nowe wiesci... Samochod ogolnie pali ale silnik pracuje nierowno, dodatowo po otwarciu korka wlewu oleju zarzyguje caly garaz a z odmy pcha dosc duzo powietrza - obstawiacie na dziure w toloku? Jutro jade po pana z komputerem a na razie wstrzymuje sie z rzucaniem glowicy. Edit: i jeszcze jedno pytanie czy to ze w oleju nie ma wody ani w wodzie oleju moze swiadczyc tez o peknieciu glowicy? Edit2: No dobra nie za bardzo umiem wyciagnac wtrysk ![]() |
Autor: | czeladnik [ śr wrz 09, 2009 11:42 pm ] |
Tytuł: | |
Skoro i tak zrzuca głowice to (odpukać) nawet jeśli się jakiś ukręci to kosztów ogromnych nie narobi. A tak na marginesie ja jakiś czas temu w 220 CDI wykręcałem ostatnią świecę i też miałem stracha. Przygotowałem się do tego trochę i przez kilka dni przed uruchomieniem silnika stosowałem preparat do zapieczonych śrub w dość dużej ilości. Do tego stopnia że po dłuższej jeździe preparat się gotował i myślę że dzięki tym zabiegom świeczka wykręciła się bez przykrych niespodzianek. |
Autor: | blackmilk [ czw wrz 10, 2009 12:01 am ] |
Tytuł: | |
no wlasnie nie wiadomo czy zrzucam jutro chce zmierzyc cisnienie na cylindrach bo juz wiem ze 2 nie chodza czy to prawda ze jak popuszcze delikatnie wtryski na podkladkach te ktore je trzymaja i odpale sielnik by sie zagrzal to sie same poluzuja? - ktos to sprawdzal? |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw wrz 10, 2009 6:52 am ] |
Tytuł: | |
moze byc zatkana odma.... jedz do fachowca zeby sie zajoł tym silnikiem.W CDI jak niewyjdzie choć jeden wtrysk do zdjecia głowicy trzeba potłuc młotkiem pokrywe zaworów. ![]() ![]() |
Autor: | blackmilk [ czw wrz 10, 2009 9:17 pm ] |
Tytuł: | |
spoko wtryski te ktore nie chcialy wyjsc rozkrecilem i wybilem wybijakiem ale to jest nic....... szukam nowego motoru ![]() jeszcze nie widzialem tak potopionych tlokow ![]() |
Autor: | Xytras [ czw wrz 10, 2009 9:44 pm ] |
Tytuł: | |
Jakieś foto? ![]() |
Autor: | blackmilk [ czw wrz 10, 2009 10:53 pm ] |
Tytuł: | |
jutro zrobie ![]() a teraz pytanie co do motoru to 613 o ile mi sie dobrze wydaje teraz pytanie czy koniecznie musze kupicz tego samego roku? albo identyczny z numerem z vinu? bo takie silniki tez byly w s klasach i e klasach 211 no i chyba jeszcze w jakis innych czy one w jakis szczegolny sposob sie roznia? oczywiscie nie mowimy o v6 cdi bo to wiadomo ze nie podejdzie... z gory dzieki za porady |
Autor: | michele [ czw wrz 10, 2009 11:00 pm ] |
Tytuł: | |
Nie spotkałem się, aby producent do każdego innego modelu robił inne silniki (lub zmieniał ich strukturę) opierając się o tą samą technologię technologię. Tak przynajmniej było z Fiatem Palio 1.2 oraz Fiatem Punto 1.2. Wynika to z tego, że każda zmiana to są spore koszta producyjne (matryce, projekty, testy itd), stąd się stara optymalizować silniki pod więcej niż jeden konkretny model. Myślę, że w Mercedesie jest dokładnie tak samo. Powiem więcej, że powinno się dać wsadzić, bez żadnych przeróbek silnik mocniejszy lub słabszy (ale to już chyba wiesz). Te teorie potwierdza sporo tematów, jak ludzie wsadzają różne silniki z innych modeli do innego modelu. Tak więc ja bym bez kłopotu szukał silnik takiej samej technologii budowany. Mam nadzieję, że się nie mylę, akurat w Twoim wypadku:) |
Autor: | blackmilk [ czw wrz 10, 2009 11:03 pm ] |
Tytuł: | |
ja juz zladlem zeby na tdi 1.9 kupilem silnik o tym samym oznaczneiu i jak sie okazalo to czujniki mial w innym miejscu cos tam z elektryka dodatkowo nie pasowalo duzo roboty a to niby ten sam silnik byl, niby.... wiec nie chce wtopic i kupic cos co mi bedzie lezec w garazu ![]() |
Autor: | THC [ pt wrz 11, 2009 12:28 am ] |
Tytuł: | |
blackmilk pisze: jstad moje pytania
613 961 taki silnik powinieneś mieć i taki szukaj. |
Autor: | zegarek [ pt wrz 11, 2009 8:21 am ] |
Tytuł: | |
michele pisze: Nie spotkałem się, aby producent do każdego innego modelu robił inne silniki (lub zmieniał ich strukturę) opierając się o tą samą technologię technologię. Tak przynajmniej było z Fiatem Palio 1.2 oraz Fiatem Punto 1.2.
(...) Myślę, że w Mercedesie jest dokładnie tak samo. (...) Nie jest. Silnik dobiera się nie po pojemności tylko po numerze. Na przykład silniki 5.0 V8 z lat 90-95 119.970 i 119.974, nie przypasują na swoje miejsca zamiennie bez większych przeróbek. To jest tylko pierwszy lepszy przykład. |
Autor: | blackmilk [ pt wrz 11, 2009 9:08 am ] |
Tytuł: | |
no wlasnie tak tez myslalem ![]() dzieki chlopaki! narazie szukam motoru ![]() |
Autor: | michele [ pt wrz 11, 2009 9:38 am ] |
Tytuł: | |
A czym się one różnią? Faktycznie nie wysłowiłem się dokładnie. Jeśli jest grupa silników, które zaczęli produkować, to wsadzają też do innych modeli samochodów. Jednak zmiana konstrukcyjna silnika, może powodować inne odstępstwa. Tak może być np. od czujnika ciśnienia oleju, a kończąc na całkowitej zmianie architektonicznej. Jednak nie sądzę, aby silnik o konkretnym numerze miał dwa rodzaje rozwiązań. Oto mi chodziło. Stąd jeśli 119.970 przykładowo pasuje do C klasy i również występuje w S klasie, to można z tego lub tamtego modelu wziąć. Dodatkowo jeśli chodzi o instalacje, to podobne silniki powinny pasować do konstrukcji samochodu, z tym, że może być jak już blackmilk napisał zmiennione położenie np. czujnika ciśnienia oleju (czyli różnica, jaka wydaje się przy zastosowaniu silnika 220 oraz 240) - o których to rzeczach nie do końca pomyślałem, zwłaszcza, że bardzo często na forum się spotyka MB 240D a ma silnik 200D, lub w drugą stronę. Więc sorry, za zamieszanie. Chyba źle temat zrozumiałem. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |