MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[124] Przebieg momentu dla M103 - szukam https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43604 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ukaniu [ pt wrz 11, 2009 11:46 pm ] |
Tytuł: | [124] Przebieg momentu dla M103 - szukam |
Witam, Czy ktoś dobry ma (i może się podzielić) wykresy przebiegu momentu dla silników M103 2.6 oraz 3.0 Jakaś ambafatima z tym jest ,szukam i szukam i nigdzie znaleźć nie mogę :| Pozdrawiam, Łukasz |
Autor: | VALENTINE123 [ sob wrz 12, 2009 12:20 am ] |
Tytuł: | |
Mam 3.0 ![]() |
Autor: | ukaniu [ sob wrz 12, 2009 1:51 pm ] |
Tytuł: | |
Czyli upraszczając zużycie powietrza przy obrotach momentu maksymalnego to jakieś 6,5 m3/min a przy mocy maksymalnej 7,4 m3 /min. Przyjmująć maksymalne ciśnienie doładowania +0,5 i ten sam współczynnik napełniania otrzymujemy 11,2 m3/min dla Pmax. Co daje 0,19 m3/sek, 0,24 kg/sek, 0,529 lbs/sek czy 32 lb/min. Jedna suszarka o takiej wydajności to pułap cieżarowy i drogi, choć gdy znaleźć odpowiednią z tira to wyjdzie zdecydowanie taniej niż dwie. Trzeba znaleźć o pasujacej geometrii wlotów i wylotów... Teraz tak - jeśli zuzyjemy 0,24 kg/s powietrza musimy zapewnić ze 12 albo jeszcze mniej AFR dla bezpieczeństwa czyli najbiedniej 20 g/s paliwa. co daje 1,2 kg/min co daje 1,6 l/min co daje 266 cm3/min paliwa na wtryskiwacz. (Dla normalnego silnika przy Pmax wychodzi 152 cm3/min - czyli 54 l/h co daje przy prędkości Vmax - a taka wtedy będzie zużycie ok 25 l/100) |
Autor: | zegarek [ sob wrz 12, 2009 8:28 pm ] |
Tytuł: | |
Drogi czyli ile za suszarkę o takiej wydajności trzeba dać? |
Autor: | ukaniu [ sob wrz 12, 2009 9:07 pm ] |
Tytuł: | |
Za sprężarkę trzeba zapłacić od tysiąca do ponad 2 tys no i więcej dla chętnych. Własnie szukam czegoś w sensownej cenie. Czyli ze standardu montowanego seryjnie - wtedy nie dobierzemy idealnie ale taniej. Problem jest taki, że sprężarki od małych osobówek typu 1.9 TDI muszą być dwie a i to nie zawsze dadzą teoretycznie radę. Dobre były by np. dwie K16 czy coś z puli GT2052. Jeśli szuka się jednej to trzeba już przeglądać częsci do ciezarowych. Cena za taką jedną nie zawsze będzie większa niż jednej z mobilka więc się znacząco opłaca. Parametry dynamiczne też nie muszą być gorsze jednej dobrej dużej sprężarki. Różnych zestawów sprężarka-turbina jest bardzo dużo a nas jeszcze trzyma geometria wlotu i wylotu aby toto upchać w W201. |
Autor: | ukaniu [ wt mar 02, 2010 9:14 am ] |
Tytuł: | |
No i dalej drążę temat Turbo. Wydawało mi się, że znalazłem najciekawszą opcję i turbosprężarka od Audi A4 2,5 TDI - będzie dobra bo geometrycznie jest OK - okazuje się jednak, że ma sterowanie wydajnością za pomocą zmian geometrii kierownicy (w Polsce znane jako zmiena geometria turbiny). Piękna sprawa - ale nie lubi wysokich temperatur, w sumie można by poeksperymentować ale - chyba się nie opłaca. Szukam więć turbo pasującego geometrycznie do MB (całkiem podobnego do tego z A4) z najlepiej zintegrowanym zaworem obejściowym waste-gate. I nie jest to prosta sprawa ![]() Zna ktoś może jakąś pomocą duszę która widziała sporo turbosprężarek i ma jakieś pojecie co mogło by pasować? Parametry podobne do GT2052 (albo lepiej GT2252). Czyli coś do 2,5l dizla - potrzebne dwie sztuki. Potrzebuję też pogadać o tym czy o owym - bo turbiny raczej widziałem już zamontowane... Jak nie znajdę to chyba kupię TB60-03 z Turbobanditen (dzięki Zegarkowi za podsunięcie myśli, że tam nie jest kosmicznie drogo) za ~2500zł. A może ktoś na forum zna się? bo np potrzebuje wiedzieć, czy bez problemu (wydaje się, że tak) można obracać względęm siebie sprężarkę, korpus i turbinę (będą problemy z mocowaniem siłownika w-g) pewnie zależy to od konkretnego typu... |
Autor: | zegarek [ wt mar 02, 2010 9:51 am ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: No i dalej drążę temat Turbo. Wydawało mi się, że znalazłem najciekawszą opcję i turbosprężarka od Audi A4 2,5 TDI - będzie dobra bo geometrycznie jest OK - okazuje się jednak, że ma sterowanie wydajnością za pomocą zmian geometrii kierownicy (w Polsce znane jako zmiena geometria turbiny). Piękna sprawa - ale nie lubi wysokich temperatur, w sumie można by poeksperymentować ale - chyba się nie opłaca. Szukam więć turbo pasującego geometrycznie do MB (całkiem podobnego do tego z A4) z najlepiej zintegrowanym zaworem obejściowym waste-gate. I nie jest to prosta sprawa ![]() Kierowniczki w turbinie się stopią na bank, dlatego w benzyniakach tego nie montują. Możesz wywalić kierowniczki z turbiny i zamontować zewnętrzny waste gate jak pumpish w swoim m103. Tak wygląda to rozwiązanie. Tu na zdjęciu akurat jest jeszcze grucha. ![]() Cytuj: A może ktoś na forum zna się? bo np potrzebuje wiedzieć, czy bez problemu (wydaje się, że tak) można obracać względęm siebie sprężarkę, korpus i turbinę (będą problemy z mocowaniem siłownika w-g) pewnie zależy to od konkretnego typu...
Czytając trochę o tuningu diesli na różnych forach, wiem, że uskuteczniali takie manewry. |
Autor: | ukaniu [ wt mar 02, 2010 11:40 am ] |
Tytuł: | |
Tak przypuszczałem, że nie ma sensu się bawić z kierownicą spalin. Tylko czy ją da się wymontować? - bo przypuszczam, że konstrukcja muszli turbiny może być troszkę inna? Zawory waste-gate można na szczęście kupić bez problemu za 200-500zł. I gdybym znalazł turbinkę z odpowiednią geometrią ale wymagającą zewnętrznego w-g to bym był bardzo szczęśliwy. Jeśli je faktycznie da się przekręcać to też było by duże ułatwienie. Nie mam już siły ślęczeć na alledrogo wieczorami w poszukiwaniu - jedynej wyśnionej - pasującej ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |